Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Prakash Ranjan Parida

Inspirational

5.0  

Prakash Ranjan Parida

Inspirational

ସାନ୍‌ଦେଈ

ସାନ୍‌ଦେଈ

11 mins
14.6K


ସାନ୍‌ଦେଈ

ପ୍ରକାଶ ରଂଜନ ପରିଡ଼ା



ସାନ୍‌ଦେଈ ମତେ ଏମିତି ଚାହିଁଲା, ଯେମିତି ଗୋଟେ ମସ୍ତବଡ଼ ଅପରାଧ କରି ପକାଇଛି; ମୋ ଭୁଲର କ୍ଷମା ନାହିଁ । ତ’ ମୁଁ ଆଉ ଘର ଭିତରକୁ ନଯାଇ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ ବଂଶୀ ବଜାଇବା ମୁଦ୍ରାରେ କାନ୍ଥକୁ ଆଉଜି ଠିଆ ହେଲି । ମୋ ଡାହାଣ ପାଦ ବୁଢ଼ା ଆଙ୍ଗୁଠିରେ ମାଟିରେ ଚିତ୍ର ଆଙ୍କିଲି ।

- ସେଠି କ’ଣ ଗୋଡ଼ ଭାଙ୍ଗି ଠିଆ ହେଲୁ ? ଆ ଭିତରକୁ, ତୋ ରଂଗ ଛଡ଼ଉଛି ଆଜି ...

ସାନ୍‌ଦେଈ ରାଗିଛି, ମୁଁ ବୁଝି ପାରିଲି । ସେଇଥିପାଇଁ ପାଟି ନଫିଟାଇ ଚୁପ୍‌ ରହିଲି । ବାପା କହିଥିଲେ ଜାନି ରାଗିବାବେଳେ କିଛି କହିବୁନି । ସେ ଆପେ ଶାନ୍ତ ହେଇଯିବ । କ’ଣ କରିବି, ମୁଁ ଯିବାବେଳେ ଘରେ ସାନ୍‌ଦେଈ ନଥିଲା, ବାପା ବି ନଥିଲେ, କାହାକୁ କହି ଯାଇଥାଆନ୍ତି; ମୁଁ ଅଂଶୁଭାଇ ଘରକୁ ଯାଉଛି ବୋଲି । ‘ଗଲି ଯେ କଅଁଣ୍ଟେ ହେଇଗଲାକି’- ଅବଜ୍ଞା ଭାବନାରେ ଛୋଟ କାଶଟେ କାଶି ମନେ ମନେ ଏମିତି କହିଲି ସିନା, ପାଟିରୁ ଉଁ କି ଚୁଁ କିଛି ବାହାରିଲାନି ।

ସାନ୍‌ଦେଈ ରାଗିଲେ ସୁନ୍ଦର, ହସିଲେ ବି । ଟିକେ ଟିକେ କଥାରେ ରାଗେ, ବଡ଼ ପାଟି କରେ । ଖୁସି ଥିବାବେଳେ ଯାହା ମାଗିଲେ ଦେଇଦିଏ । ରାଗିଲେ ନା - ବାପ୍‌ରେ ଜୀବନ୍ତ ଆଗ୍ନେୟଗିରି କିଲାଓ । ଜାଳିଦେବ...ମାରିଦେବ । ହଁ ମତେ ବି ଜଣାଅଛି ସାନ୍‌ଦେଈକୁ ଶାନ୍ତ କରିବାର ଉପାୟ । କିନ୍ତୁ ସେ ସୁତ୍ରକୁ ସବୁ ସମୟରେ ପ୍ରୟୋଗ କରି ହୁଏନି ।

ଅଂଶୁ ଭାଇ ନାଁ ଶୁଣିଲେ ସାନ୍‌ଦେଈର ମୁଡ ବଦଳିଯାଏ । ରାଗରେ ଗୋଲ ଗୋଲ ହୋଇଯାଇଥିବା ତା’ ଆଖି ଯୋଡ଼ିକ ସାରୁ ପତ୍ରରେ ପାଣି ଟୋପା ପରି ଢଳ ଢଳ ହୋଇଯାଏ । ହସ ହସ ଦେଖା ଯାଏ ତା’ ମୁହଁ । କାହିଁକି ଏମିତି ହୁଏ ମୁଁ ଜାଣି ପାରେନି । ସାନ୍‌ଦେଈକୁ କେବେ ପଚାରିନି । ଅଂଶୁ ଭାଇ ଘରକୁ ଆସିଥିଲେ ଜାନି ଅପାର କଣ୍ଠ ସ୍ବର ମିଠା ମିଠା । ସେତେବେଳେ ତାକୁ ଡାକିଲେ ଏତେ ସୁନ୍ଦର କଣ୍ଠରେ ଉଁଉଉଉଁ’ କୁହେ ଯେ ଆଉ ଥରେ ଡାକିବାକୁ ମନ ହୁଏ । ଅନ୍ୟବେଳେ ଡାକିଲେ ତା ସ୍ବର ଟାଁ ଟାଁ, ଫୋପାଡିଲା ପରି ଶୁଭେ । ଅଂଶୁ ଭାଇ ଘରକୁ ଆସିଲେ ଚା’ରେ ବେଶୀ ଚିନି ପଡ଼େ । ମତେ ଭଲ ଲାଗେ । ଅଂଶୁ ଭାଇ ନଥିଲେ ସାନ୍‌ଦେଈ ତାଗିଦ କରେ, କହେ ବେଶୀ ଚିନି ଖାଇବା ଭଲ ନୁହେଁ । ତୁ ଛୋଟ ପିଲା ଚିନି ଖାଇଲେ କୁର୍ମୀ ହେବ ।

ଟିକେ ଟିକେ କଥାରେ ସାନ୍‌ଦେଈ ମୋ ଉପରେ ରାଗେ । କାନ ମୋଡିଦିଏ । ମୁଁ ବାପାଙ୍କ ପାଖରେ ଅଭିଯୋଗ କଲେ ବାପା ହସନ୍ତି । କହନ୍ତି ‘ତୋ ଦେଈ ତତେ ବହୁତ ଭଲପାଏ’ । ହଁ ମୁଁ ଜାଣିଛି ଯେ ଦେଈ ମତେ ଭଲପାଏ । ତା’ବୋଲି ସବୁବେଳେ …

ସାନ୍‌ଦେଈ ଜନ୍ମ ଦିନରେ କେତେ ଗିପ୍ଟ ଆସିଥିଲା । ଆମ ପଢ଼ା ଘରେ ପାହାଡ ପ୍ରମାଣେ ଗଦେଇ ହୋଇ ପଡ଼ିଥିଲା ଗିଫ୍ଟ । ସାନ୍‌ଦେଈ ବାଛି ବାଛି ଦି’ଚାରିଟା ରଖି ମୋ ଗାଲ ଚିପି ଦେଇ କହିଥିଲା ‘‘ଏସବୁ ତୋ’ର ।’’ ମୋର କଣ ହେବ ଘଣ୍ଟା, ଫଟୋ ଫ୍ରେମ । ‘ଯା...ମୁଁ ନେବିନି । ମତେ ସେଇ ବଡ଼ ଟେଡିଟା ଦେଉନୁ ।’ ଦେବ ବୋଲି କହିଲା କିନ୍ତୁ ଦେଲାନି ।

ସାନ୍‌ଦେଈ ନଥିବାବେଳେ ଦେଖିଛି ଗୋଟେ ସୁନ୍ଦର ବଡ଼ କାଚ ଫଟୋ ଫ୍ରେମରେ ଲେଖାଥିଲା ‘ଜାହ୍ନବୀ ମୁଁ ତୁମକୁ ଭଲ ପାଏ’ । ଭାବିଲି ପଚାରିବି କିଏ ଦେଇଛି ଏଇ ଗିପ୍ଟଟା, ନାଁ ଲେଖା ହୋଇନି। ତା’ପରେ ଭୁଲିଗଲି, ଆଉ ପଚାରି ପାରିଲିନି । କିଏ ଦେଇଥିବ ଏତେ ବଡ଼ ଉପହାର । ଅଂଶୁଭାଇ କି ?

ସଞ୍ଜ ହୋଇସାରିଥିଲା । ବାପା ବଜାରରୁ ଫେରି ସାରିଥିଲେ । କିନ୍ତୁ ସାନ୍‌ଦେଈ ଘରେ ନଥିଲା । ମୁଁ ଗୋଡ଼, ହାତ ଧୁଆଧୋଇ ହୋଇ ରୋଷେଇ ଘରକୁ ଯାଇ ଦେଖିବା ବେଳକୁ ସାନ୍‌ଦେଈ ନଥିଲା। ଭୋକରେ ମୋ ପେଟ ଜଳୁଥିଲା । ରୋଷେଇ ଘରୁ ଫେରିବାବେଳେ କିଏ ଜଣେ ମୋ ନାଁ ଧରି ଡାକିଲେ । ମୋ ମୁଣ୍ଡରେ ହାତ ମାରି ଟିକେ ଗେଲ କଲେ । ମୁଁ କେବେ ତାଙ୍କୁ ଆଗରୁ ଦେଖି ନଥିଲି । ସାନ୍‌ଦେଈ ପରି ଝିଅଟିଏ । ସୁନ୍ଦରୀ, ଲମ୍ବା ନାକ । ମତେ ଭଲ ଲାଗିଲା ତାଙ୍କ କଣ୍ଠସ୍ବର । ପଛରେ ବାପା ଆସି କହିଲେ, ଇଏ ଅଂଶୁର ସାନ ଭଉଣୀ ଅଂଶୀକା । ତୋ ‘ଚିତ୍ରଘର’ ଦେଖିବାକୁ ଆସିଛି । ମୁଁ ଖୁସିରେ ପାଗଳ ହେଇ ଦିଦିଙ୍କ ଅଙ୍ଗୁଳି ଧରି ଟାଣି ନେଲି ମୋ ତିତ୍ରଘରକୁ ।

ଆରେ ବାଃ ତୁମେ ତ ଜଣେ କୁନି ପିକାସୋ । ସବୁ ଚିତ୍ର ତୁମେ ଆଙ୍କିଛ ? ମୁଁ ହସି ହସି ମୁଣ୍ଡ ଟୁଙ୍ଗାରିଲି । ତୁମ ମନକୁ ଏ ଚିତ୍ର ସବୁ କେମିତି ଆସେ ? ମୋ ମୁଣ୍ଡ ଚୁଟିକୁ ଅଡ଼ୁଆ କରୁକରୁ ପଚାରିଲେ ଅଂଶୀକା ଦିଦି । ‘‘ଏମିତି ମନକୁ ଯାହା ଆସେ ଆଙ୍କିଦିଏ ।’’ ଅଂଶୀକା ଦିଦି ମୁଁ ପାଇଥିବା ପୁରସ୍କାର ଓ ମାନପତ୍ର ସବୁକୁ ଗୋଟିଗୋଟି କରି ଦେଖୁଥିଲେ । ତାଙ୍କର ଗୋଟେ ଛବି ଆଙ୍କିବାକୁ କହିବାରୁ ତାଙ୍କୁ ଷ୍ଟୁଲରେ ବସିବାକୁ କହିଲି । ଅଂଶୀକା ଦିଦି ଏମିତି ଠାଣିରେ ବସିଲେ ଯେ ମତେ ସତରେ ମୂର୍ତ୍ତିଟିଏ ପରି ଦିଶିଲେ। ବାଁ ଗାଲରେ ହାତ ଦେଇ ଡାହାଣକୁ ଚାହିଁ ବସିଲେ ଅଂଶୀକା ଦିଦି । ମୁଁ ପେନସିଲ୍‌ କାଟିବାବେଳେ ଫିକ୍‌କିନି ହସି ଖୁବ ଧିର ସ୍ବରରେ ଅଂଶୀକା ଦିଦି କହିଲେ ୱା ..ଟାଇଟନିକ ସିନ୍‌ ରିମେକିଂ । ‘କଣ ହେଲା’ ପଚାରିବାରୁ ଓଲଟି ଦିଦି ମତେ ପଚାରିଲେ, ଟାଇଟନିକ୍‌ ଫିଲ୍ମ ଦେଖିଛ ? ମୁଁ କହିଲି ‘ନାଇଁ ଦେଖିନି । ତୁମେ ସେମିତି ସ୍ଥିର ହୋଇ ବସ...କିଛି କଥା କୁହନି...ମାତ୍ର ଦଶ ମିନିଟ ।’

କେବଳ ଚିତ୍ରକୁ ନେଇ ହିଁ ମୁଁ ସ୍ବପ୍ନରାଜ୍ୟରେ ଘୁରିବୁଲୁଥିଲି । ଘରୁ ବାହାରୁ ମିଳୁଥିବା ଅଜସ୍ର ପ୍ରଶଂସା, ଭଲପାଇବା ମତେ କିଛି ମାତ୍ରାରେ ଅହଂକାରୀ କରିଦେଇଥିଲା । ଛୋଟ ଛୋଟ କଥାରେ ମୁଁ ଚିଡି ଯାଉଥିଲି । ମୁଁ ବଡ଼ ପିଲା ହୋଇଗଲିଣି ବୋଲି ଯେତେ ଯୁକ୍ତି ବାଢ଼ିଲେବି ସାନ୍‌ଦେଈ ମତେ ଗୋଡେ ଗୋଡ଼େ ଜଗୁଥିଲା । ମୁଁ କଣ କଲି, କେଉଁଠିକୁ ଗଲି ସବୁ କଥାର ଟିକନିଖ ବିବରଣୀ ରଖୁଥିଲା ସାନ୍‌ଦେଈ । ଅନେକ ସମୟରେ ମତେ ଚେତେଇ ଦେଉଥିଲା ମୁଁ ମାଆଛେଉଣ୍ଡ । ଜଗିରଖି ନଚଳିଲେ ସମସ୍ୟା ହେବ । ‘ମୁଁ କଣ ସମସ୍ୟାକୁ ଡରିଛି । ମୁଁ ତ ଗୋଟେ ଚିତ୍ରକର, ଶିଳ୍ପୀ…ଫୁ…. ।’

ମୋ ଦୁଷ୍ଟାମୀରେ କେବଳ ଘର କାହିଁକି ମୋ ସାଙ୍ଗସାଥିମାନେ ବି ତ୍ରାହି ଖୋଜୁଥିଲେ । ଚାରି ମିନିଟରେ ଚାଳିଶ ପ୍ରକାରର ଦୁଷ୍ଟାମୀ କରୁଥିଲି ମୁଁ । କଲେଜରେ ପ୍ରତିଦିନ କାହା ସହିତ ନା କାହା ସହିତ ଝଗଡ଼ା ହେଉଥିଲା । ବେଳେବେଳେ ସେ ଝଗଡ଼ାର ଝଟକା ଆମ ଘରକୁ ମଧ୍ୟ ଆସୁଥିଲା । ବାପା ରାଗୁଥିଲେ, ସାନ୍‌ଦେଇ ରାଗୁଥିଲା । ମୁଁ କିନ୍ତୁ ବଦଳୁ ନଥିଲି । କଲେଜରେ ନୂଆ ଝିଅଟିଏ ଆସିଲେ ତାକୁ କଳେବଳେ କୌଶଳେ ନିଜ ପାଲରେ ପକାଇବାକୁ ଯୋଜନା କରୁଥିଲି । ହାତରେ ଗୁଞ୍ଜି ଦେଉଥିଲି ପ୍ରେମପତ୍ର । କଲେଜ ନୋଟିସ ବୋର୍ଡରେ ନିଜ ନାଁ ସହ ସେ ଝିଅର ନାଁ ମିଶେଇ ଲେଖୁଥିଲି । ସମସ୍ତଙ୍କୁ ମୋ’ର କରିବାକୁ ଚାହୁଁଥିଲି ।

ପୂରବୀ ସହ ସମ୍ପର୍କ ନେଇ ସାନ୍‌ଦେଈ ଯେଉଁଦିନ ମତେ ଗାଳି ଦେଲା ସତରେ ମୁଁ ଖୁବ ରାଗିଥିଲି । ପୂରବୀ ମୋ ସାଙ୍ଗରେ ପାଠପଢୁଥିଲା । ମୋର ଭଲ ସାଂଗ ଥିଲା । ତା’ସାଗରେ କଥା ହେଲେ ଅସୁବିଧା କଣ ? ମୁଁ ମୁହାଁମୁହିଁ ସାନ୍‌ଦେଈକୁ ଉତ୍ତର ଦେଲି । ତଥାପି ନବୁଝିବାରୁ ରାଗରେ ‘ଅଂଶୁଭାଇ ସହ ତୁ କେମିତି ମିଶୁ’ ବୋଲି ପଚାରିଦେଲି । ତା’ପରେ ତ’ ସାନ୍‌ଦେଈ କାନ୍ଦିଲା ଯେ କାନ୍ଦିଲା, ଦିନସାରା କାନ୍ଦିଲା । ‘ଏମିତି ରାଗରେ କହିଦେଲି’ ବୋଲି ଯେତେ କହିଲେବି କାନ୍ଦିଲା । ଭୁଲ୍‌ ମାଗିଲି- ତଥାପି କାନ୍ଦିଲା । ‘ଆଉ କେବେ କହିବିନି’ କହିବା ପରେ ବି କାନ୍ଦିଲା ।

ଅଂଶୁଭାଇ ସହ ସାନ୍‌ଦେଈର ସମ୍ପର୍କ କ’ଣ ପୂରବୀ ଓ ମୋ ପରି । ଏମିତି ପ୍ରଶ୍ନଟେ ମୋ ମୁଣ୍ଡରେ ପଶି, ଆଖିରୁ ଅନେକ ରାତିର ନିଦ ଛଡେଇନେଲା । ଟିକେ ସମୟ ମିଳିଲେ ମୁଁ ଯେମିତି ପୂରବୀ ସହ କଥା ହେବାକୁ ବ୍ୟାକୁଳ ହୋଇପଡ଼େ, ଅଂଶୁଭାଇ ସେମିତି… । ପୂରବୀ ମତେ ଯେଉ ସବୁ କଥା କହେ, ସାନ୍‌ଦେଈ ଅଂଶୁଭାଇକୁ… । ଓଃ ମୋ ମୁଣ୍ଡ ଭିତରଟା ଟିନ୍‌ଟିନ୍‌ ହୋଇଗଲା । ଭୁଲ ଆଉ ଠିକ୍‌ ଭିତରର ଫରକ୍‌ ମୁଁ ବୁଝି ପାରିଲିନି । ମୋର ମାଆ ଓ ବଡ଼ଦେଈ କଥା ବହୁତ ମନେ ପଡ଼ିଲା । ଏଇ ସମୟରେ ମାଆ ମତେ ବୁଝାଇ ପାରିଥାଆନ୍ତା ଭୂଲ ଠିକର ବିଚାର । ବଡ଼ଦେଈ କୋଳରେ ଧରି ବୁଝାଇ ପାରିଥାଆନ୍ତା ଏଇଟା ଠିକ, ଏଇଟା ଭୁଲ । କିନ୍ତୁ ମୁଁ ହତଭାଗ୍ୟ… । ଅନେକ ସରଳ କଥା ଜଳିଟ ପ୍ରଶ୍ନ ହୋଇ ମତେ କଲବଲ୍‌ କଲା । ମୁଁ ସମସ୍ତଙ୍କଠୁ କରଛଡ଼ା ଦେଲି । ଦୂରେଇବାକୁ ଚାହିଁଲି । ଏକାଏକା ଲୁଚି ଲୁଚି କାନ୍ଦିଲି । ଛୋଟ ଦିନରୁ ଆଜିଯାଏ ଦେଖି ଆସିଆସିଥିବା ଅନେକ ଘଟଣା ଏବେ ମତେ ଦୁର୍ଘଟଣା ପରି ଲାଗିଲା ।

ମନେ ପଡ଼ିଲା ପୁରୁଣା ଦିନ କଥା । ଅଂଶୁଭାଇଙ୍କ ବାପା, ବାପାଙ୍କର ପୁରୁଣା ବନ୍ଧୁ ହୋଇଥିବାରୁ ଦୁଇ ପରିବାର ମଧ୍ୟରେ ଭଲ ସମ୍ପର୍କ ଥିଲା । ଛୋଟବେଳୁ ଅଂଶୁଭାଇ ସହ ମୁଁ ବହୁତ ମିଶୁଥିଲି । କିନ୍ତୁ ବଡ଼ ହେବା ପରେ ଧିରେ ଧିରେ ମୁଁ ଦୂରେଇ ଗଲି । ଅତି ଦରକାର ନଥିଲେ ମୁଁ ଅଂଶୁଭାଇ ସହ କଥା ହେଉନଥିଲି । ସତରେ ମୁଁ ଅଂଶୁଭାଇକୁ ସନ୍ଦେହ ଦୃଷ୍ଟିରେ ଦେଖୁଥିଲି । ଏପରିକି ସାନ୍‌ଦେଇ ସହ ଅଂଶୁଭାଇ କଥା ହେଲେ, ପାଖରେ ବସିଲେ ମୁଁ ସହ୍ୟ କରିପାରୁନଥିଲି । ଦୁଇ ବର୍ଷ ପୂର୍ବରୁ ଅଂଶୁଭାଇଙ୍କ ପୂରା ପରିବାର ସହ ଆମ ପରିବାର ଡେରାସକୁ ପିକନିକ୍‌ କରିବାକୁ ଯାଇଥିଲୁ । ମୟୂର ଦେଖିବା ବାହାନାରେ ସାନ୍‌ଦେଈ, ଅଂଶୁଭାଇ ସହ ଜଙ୍ଗଲ ଭିତରେ ବୁଲିଥିଲା । ଆମେ ସମସ୍ତେ ଗୋଟିଏ ଜାଗାରେ ବସିଥିବାବେଳେ ସାନ୍‌ଦେଈ ଓ ଅଂଶୁଭାଇ ଆମଠୁ ଦୂରରେ ବସି ଗପୁଥିଲେ । ଗଛ ଆଢୁଆଳରେ ବସିଥିବା ସାନ୍‌ଦେଈର ବାହୁରେ ଅଂଶୁଭାଇ ଚୁମା ଦେବା ଦୃଶ୍ୟ ଦେଖିବା ପରେ ମୋ ରାଗ ପଞ୍ଚମକୁ ଚଢ଼ିଯାଇଥିଲା । ମୁଁ କାହାକୁ କିଛି ନକହି ପିକ୍‌ନିକରୁ ଫେରିଆସିଥିଲି । ଏଇ କଥାକୁ ନେଇ ସାନ୍‌ଦେଈ ସହ ପ୍ରାୟ ମାସେ କଥା ହୋଇନଥିଲି ।

ସାନ୍‌ଦେଈ ମତେ କ୍ଷମା କରଦେ । ମୁଁ ତତେ ଭୁଲ ବୁଝିଥିଲି । ତୁ କେବଳ ମୋର ଦେଈ ନୁହେଁ ମୋର ମାଆ ବି । ସାନ୍‌ଦେଈ ସବୁକଥା କହିଥିଲା ସେଦିନ । ଅନେକ ଅବୁଝା ପ୍ରଶ୍ନକୁ ସରଳ ଭାବରେ ବୁଝାଇଥିଲା । ‘ଛୋଟ ଦିନରୁ ମିଶିଥିବାରୁ ଅଂଶୁ ସହ ମୋର ସମ୍ପର୍କଟିଏ ଯୋଡ଼ି ହୋଇଯାଇଛି, କିନ୍ତୁ ତୁ ଯେମିତି ଭାବୁଛୁ ସେମିତି କିଛି ବି ନାହିଁ । ବାହାରକୁ ରଂଗୀନ ଦେଖାଯାଉଥିବା ଅନେକ ସମ୍ପର୍କ ବି ରଙ୍ଗହୀନ ହୋଇପାରେ । ଅଂଶୁ ମତେ ଭଲପାଏ, ମୁଁ ବି...କିନ୍ତୁ ଏକଥା ମୁଁ କେବେ ତାକୁ ଜଣାଇ ନାହିଁ । କାହିଁକି ଜାଣିଛୁ... ବାପାଙ୍କ ପାଇଁ, ତୋ ପାଇଁ । ତୋ’ଠୁ ଢେର ସାନ ଥିବାବେଳେ ବାପାଙ୍କ ମଥାରେ ହାତରଖି ମୁଁ ପ୍ରତିଜ୍ଞା କରିଥିଲି- କେବେ ବି ତାଙ୍କୁ ଅମାନ୍ୟ କରିବିନି, ତାଙ୍କୁ କଷ୍ଟ ଲାଗିବା ପରି କୌଣସି ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେବିନି । ଆଜି ତୋ ମଥାରେ ହାତ ରଖି କହୁଛି ପରିବାର ପାଇଁ ମୁଁ କଳଙ୍କ ହେବିନି । ଏପରିକି ତୋ ଇଚ୍ଛା ବିରୋଧରେ ମୁଁ କିଛି କରିବିନି ।’ ସେଦିନ ଅନେକ ଲୁହ ଝରିଥିଲା ଦେଈ ଆଖିରୁ ଆଉ ମୋ ଆଖିରୁ । ମୋ ଆଖି ସାମ୍ନାରେ ସେଦିନ ସାନ୍‌ଦେଈ ସର୍ବଂସହା ଧରିତ୍ରୀ ପରି ଦୁଃଖ ପିଉଥିଲା । ନିଜର ସୁଖକୁ ମୋ ପାଇଁ ତ୍ୟାଗ କରିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ଥିବା ସାନ୍‌ଦେଈକୁ ବର୍ଷ ବର୍ଷ ଧରି ମୁଁ ଅବିଶ୍ବାସ କରୁଥିଲି ଏକଥା ଭାବି ନିଜ ଭିତରେ ନିଜେ ଶୀତଳ ଯନ୍ତ୍ରଣାରେ ସନ୍ତୁଳି ହେଲି ।

କଲେଜର ସବୁଠାରୁ ସୁନ୍ଦରୀ ଝିଅ ସ୍ବପ୍ନାକୁ ନେଇ ପ୍ରତାପ ଓ ମୋ ଭିତରେ ଯେଉଁଦିନ ହାତାହାତି ହେଲା ସେଦିନ ଭାଗ୍ୟ ମୋ ବିରୋଧରେ ଥିଲା । ସ୍ବପ୍ନାକୁ ମୁଁ ଏକତରଫା ଭଲ ପାଉଥିଲି । ମୋ ସହ ସମ୍ପର୍କ ରଖିବାକୁ ବାଧ୍ୟ କରୁଥିଲି । କିନ୍ତୁ ସେ ପ୍ରତାପ ସହିତ ହିଁ ମିଶୁଥିଲା । ପ୍ରତାପ ସହ ଖରାପ ବ୍ୟବହାର କରିବା ସହ ତା ଉପରେ ପ୍ରଥମେ ମୁଁ ହାତ ଉଠାଇଥିଲି । ପରେ ଏହାକୁ ନେଇ କଲେଜରେ ହେଲା ବଡ଼ ଧରଣର ଗଣ୍ଡଗୋଳ । କଲେଜରେ ସାଇନ-ଏ-ଡାଏ ଘୋଷଣା ଆଉ ମୁଁ ରହିଲି ପୋଲିସ କବ୍‌ଜାରେ । ମତେ ଥାନାରୁ ଆଣିବାକୁ ବଡ଼ଦେଈ ଓ ମାଆ ଯାଉଥିବାବେଳେ ବାଟରେ ଘଟିଥିଲା ଦୁର୍ଘଟଣା । ସବୁଦିନ ପାଇଁ ବଡ଼ଦେଇ ଓ ମାଆକୁ ହରେଇଲି । ତା’ ପରଠୁ ବଦଳି ଗଲା ମୋ ଦୁନିଆଁ । ସଚେତନ ହେଲି, ନିଜ ଭୁଲକୁ ନିଜ ଆଖିରେ ଦେଖିବା ପରେ ନିଜକୁ ସୁଧାରିବା ପାଇଁ ପ୍ରୟାସ କଲି ।

ଗୋଟେ ପରେ ଗୋଟେ ଆଘାତ ପାଇବା ପରେ ଜୀବନକୁ ନୂଆ ନୂଆ ଚିହ୍ନିଲି । ଧିରେ ଧିରେ ମୁଁ ଅନୁଭବ କଲି ସମସ୍ତେ ମୋ’ଠୁ ଦୁରେଇ ଯାଉଛନ୍ତି । ମୋ ବ୍ୟବହାର ଅନ୍ୟମାନଙ୍କୁ ଆଘାତ ଦେଉଛି । ମୋ କଥା ଓ ସ୍ବରରେ ମିଶିଥିବା ଅଂହକାର ମତେ ନିସଙ୍ଗ କରୁଛି । ଜଣେ ଚିତ୍ରକର ଭାବରେ ମୁଁ ଯେତିକି ପ୍ରଶଂସା ସାଉଁଟିଥିଲି, ତା’ଠୁ ଅଧିକ ନିନ୍ଦା ଅଧିକ ସମାଲୋଚନା ଶୁଣିଲି । ଟିକେ ଟିକେ ଖୁସି ପାଇବା ପାଇଁ ମୁଁ ଅନେକଙ୍କୁ ଠକିଛି, ଲୁଟିଛି । ନିଜକୁ ବୁଝିବାରେ ଏତେ ବିଳମ୍ବ କରିଥିଲି ଯେ ମତେ ନିଜ ଉପରେ ଘୃଣା ଆସିଲା । ଶେଷରେ ମୁଁ ସାନ୍‌ଦେଈକୁ ବି ସନ୍ଦେହ କରିପାରିଲି । ଛି...କେତେ ନିଚ୍ଚ ମୁଁ….

ସମୟର ଦୋଛକିରେ ଠିଆ ହୋଇ ମୁଁ ଆସନ୍ତାକାଲିର ମୁହଁ ଦେଖିବାକୁ ଚାହୁଥିଲି । କେବଳ ପୂରବୀ ପାଇଁ । ଅନ୍ୟ ଅନେକ ଝିଅଙ୍କ ପରି ପୂରବୀ ମଧ୍ୟ ମୋର ସାଙ୍ଗ ଥିଲା । ସବୁ ଝିଅଙ୍କ ପରି ତାକୁ ମଧ୍ୟ ମୁଁ ଠକିବାକୁ ଯୋଜନା କରୁଥିଲି । କିନ୍ତୁ ସମସ୍ତେ ମୋର ଭୂଲକୁ ଦେଖୁଥିବାବେଳେ କେବଳ ପୂରବୀ ହିଁ ମୋ ଭିତରର ମଣିଷଟିକୁ ପଢ଼ି ପାରୁଥିଲା । ‘ଗୋଟିଏ ସମୟ ଆସିବ ମୁଁ କେବଳ ତୁମର ହୋଇ ଥିବି’- ଏନେକ ଥର ପୂରବୀ ମତେ ଏକଥା କହୁଥିଲା । ମୋର ଯାବତୀୟ ଭୁଲକୁ କେବଳ ପିଲାଳିଆମୀ କହି କ୍ଷମା କରିଦେଉଥିଲା । ସତକୁ ସତ ଗୋଟିଏ ସମୟ ଆସିଲା ଯେତେବେଳେ ପୂରବୀ ବ୍ୟତୀତ ମୋ ଜୀବନରେ ଆଉ କେହି ନଥିଲେ । ଆଉ କାହାକୁ ମୁଁ ବିଶ୍ବାସ କରିପାରୁନଥିଲି, କାହା ଆଗରେ ନିଜକୁ ନିଚ୍ଛକ ଖୋଲି ଦେଇ ପାରୁନଥିଲି ।

ଗୋଟେ ମଲ୍ଟି ନ୍ୟାସନାଲ କମ୍ପାନୀରେ ଚାକିର ପାଇଁ ମନୋନୀତ ହୋଇଥିଲେ ବି ସାନ୍‌ଦେଈ ଚାକିର ନକରିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଲା । ଯଦିଓ ବାପା ମନା କରିନଥିଲେ କିନ୍ତୁ ଚାକିର ନିଷ୍ପତ୍ତିକୁ ସାନ୍‌ଦେଈ ଉପରେ ଛାଡ଼ିଦେଇଥିଲେ । ବୋଧ୍‌ହୁଏ ବାପା ଓ ମତେ ଛାଡି ଦୂରକୁ ଯିବାକୁ ଚାହିଁନଥିଲା ସାନ୍‌ଦେଈ । ଅଂଶୁଭାଇର ବିବାହ ପ୍ରସ୍ତାବକୁ ସିଧାସଳଖ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କରିଥିଲା ସାନ୍‌ଦେଈ । ଚାକିର ପାଇଥିଲେ ବି ଘର ଛାଡ଼ିନଥିଲା ସାନ୍‌ଦେଈ । ପ୍ରତି ମୁହୂର୍ତ୍ତରେ ମୋ ଉପରେ ସତର୍କ ନଜର ରଖୁଥିଲା ସାନ୍‌ଦେଈ । ନିଜ ଖୁସିକୁ ବଳି ପକାଉଥିଲା ସାନ୍‌ଦେଈ - କାହିଁକି ? ମୋ ପାଇଁ । ଏତିକି କଥା ବୁଝିବା ପାଇଁ ବହୁ ବିଳମ୍ବ କରିଥିଲି । ମୋ’ପାଇଁ ସାନ୍‌ଦେଈ ଅନେକ ଖୁସିକୁ ତ୍ୟାଗ କରୁଥିଲା, କିନ୍ତୁ ମୁଁ ତାକୁ ଦୋଷୀ ବୋଲି ଭାବୁଥିଲି ।

ଅଂଶୁଭାଇ ଆମ ଘରକୁ ଆସିବା ପ୍ରାୟ ବନ୍ଦ କରିଦେଇଥିଲେ । ମୋ ସହ କଥା ହେବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରୁଥିଲେ ବି ମୁଁ ତାଙ୍କଠୁ ଦୂରେଇ ରହୁଥିଲି । ଏପରିକି ଦେଖି ବି ନଦେଖିବା ପରି ରହୁଥିଲି । ବାପା ଥରେ ମତେ ସାନ୍‌ଦେଈର ବାହାଘର ବିଷୟରେ ପଚାରିଥିଲେ । ଅଂଶୁ ଓ ଜାନି ପରସ୍ପରକୁ ଭଲ ପାଆନ୍ତି ଏବଂ ଦୁହେଁ ପରସ୍ପର ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ବୋଲି ବାପା କହିବା ପରେ ମୁଁ ପ୍ରତିକ୍ରିୟାଶୀଳ ହୋଇପଡ଼ିଥିଲି । ‘‘ନାଁ ସେଠି ବାହାଘର ହୋଇପାରିବ ନାହିଁ, ମୁଁ ସାନ୍‌ଦେଈ ପାଇଁ ବର ଖୋଜିବି ।’’ ଚିତ୍କାର କରି କହିଥିଲି ସିନା ଦୁଇ ମାସ ବିତିବା ପରେ ବି ବାପାଙ୍କ ଆଗରେ ଗୋଟିଏ ବି ପ୍ରସ୍ତାବ ରଖିପାରିଲିନି । ବାହାଘର କଥା ନେଇ ସାନ୍‌ଦେଈର କୌଣସି ଆପତ୍ତି କି ଅଭିଯୋଗ ନଥିଲା । ବାପାଙ୍କ ଉଦ୍ୟମରେ ଦୁଇ, ଚାରିଟି ପ୍ରସ୍ତାବ ଆସିଥିଲା । ବାପା ଓ ମୁଁ ଦେଖିବା ପାଇଁ ଯାଇଥିଲୁ । ଆମର ସମ୍ମତ ଜଣାଇବା ପରେ ସେମାନେ ମଧ୍ୟ ସାନ୍‌ଦେଈକୁ ଦେଖିବା ପାଇଁ ଆସିଥିଲେ । ଫେରିବା ପରେ କୌଣସି ଜାଗାରୁ ଉତ୍ତର ମିଳିନଥିଲା । କଣ ପାଇଁ ମୋ ଭଉଣୀ ସେମାନଙ୍କର ପସନ୍ଦ ହେଲାନାହିଁ ତା’ର ଉତ୍ତର ମତେ ମିଳିଲା ନାହିଁ । ଦିନକୁ ଦିନ ସାନ୍‌ଦେଈ ବାହଘର ନେଇ ଆହୁରିବେଶୀ ହତୋତ୍ସାହିତ ହୋଇପଡ଼ିଲି ।

‘ତ୍ୟାଗର ମୂୃଲ୍ୟ ବୁଝିବାକୁ ଅନେକ ସମୟ ଲୋଡ଼ାହୁଏ ।’ ସାନ୍‌ଦେଈକୁ ବୁଝିବାରେ ଏତେ ବିଳମ୍ବ କରିଥିଲି ଯେ ମୋ ନିକଟରେ ମୋ ପରିବାରକୁ ଧୋକା ଦେବା ବ୍ୟତୀତ ଆଉ କିଛି ରାସ୍ତା ନଥିଲା । ପୂରବୀ ବାରମ୍ବାର ବାହାଘର ପାଇଁ ଅଡ଼ି ବସୁଥିଲା । ପୂର୍ବରୁ ତାକୁ ବାହାଘର ପାଇଁ କଥା ଦେଇସାରିଥିଲି । ନା ପୂରବୀଠାରୁ ଦୂରେଇ ପାରୁଥିଲି ନା ନିଜ ପରିବାରକୁ ଛାଡ଼ି ପାରୁଥିଲି । ଦଶ ଦିଗରୁ ମୋ ପାଇଁ ଅନ୍ଧାର ଆଉ ଅନ୍ଧାର ମାଡ଼ିଆସୁଥିଲା । ଯେଉଁ ମାନଙ୍କୁ ପୂର୍ବରୁ ନିଜର ଭାବୁଥିଲି ସେମାନେ ମତେ ବିଭିନ୍ନ ଉପାୟରେ ଠକୁଥିଲେ । ସମୟ ମୋଠୁ ମୋ’ର ପରିଚୟ ଛଡ଼ାଇ ନେଇଥିଲା ।

‘ଦୁଃଖ ଯେତେବେଳେ ଆସେ ତା’ ସାଙ୍ଗସାଥିମାନଙ୍କୁ ସାଥିରେ ନେଇ ଆସେ ।’ ଏକଥା କେବଳ ଶୁଣିଥିଲି ଏବେ ନିଜେ ହୃଦୟଙ୍ଗମ କଲି । ନିଜର ଅନିଶ୍ଚିତ ଭବିଷ୍ୟତ ନେଇ ବିକଳ ହେଉଥିବାବେଳେ ହଠାତ ବାପାଙ୍କର ଦେହ ଖରାପ ଖବର ମୋ ଧୈର୍ଯ୍ୟର ମେରୁଦଣ୍ଡ ଭାଙ୍ଗିବା ପାଇଁ ଯଥେଷ୍ଟ ଥିଲା । ପ୍ରଥମ ହୃଦ୍‌ଘାତର ଶିକାର ହୋଇଥିଲେ ବାପା । ଗୋଟିଏ ପ୍ରଇଭେଟ କମ୍ପାନୀରେ ଚାକିର ପାଇଁ ଇଣ୍ଟରଭ୍ୟୁ ଦେବା ପାଇଁ ରାଜଧାନୀକୁ ଆସିଥିବାବେଳେ ସାନ୍‌ଦେଈର ଫୋନ୍‌ କଲ୍‌ ପାଇଁ ଅଧା ବାଟରୁ ଫେରିଥିଲି । ମେଡିକାଲରୁ ପ୍ରାୟ ଦଶ ଦିନ ପରେ ଫେରିବାପରେ ମୁଁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାଙ୍ଗିପଡ଼ିଥିଲି ।

ଅଜଣା ରାସ୍ତାରେ ଗାଡ଼ି ଚାଲିଥିଲା । ମତେ ଜଣାନଥିଲା ମୋ ଠିକଣା । ବାସ୍‌ ଏମିତି ଗୋଟେ ବସ୍‌ରେ ଚଢିଗଲି । କେଉଁ ବସ୍‌ରେ ବସିଲି ମତେ ଜଣାନାହିଁ । କଣ୍ଡକ୍ଟର ଟିକେଟ କାଟିଲା, ତାକୁ କେତେ ଟଙ୍କା ଦେଲି ଜାଣିନି । ସେତେବେଳେ ମୁଁ ମୋ ଆୟତରେ ନଥିଲି । କଣ ଖାଇଛି ମନେନାହିଁ । ଭବାନୀପାଟଣା ବସ୍‌ଷ୍ଟପରେ ଓହ୍ଲାଇବା ପରେ ମୁଣ୍ଡରେ ହାତ ଦେଇ ଭାବିଲି ‘ମୁଁ ଏଠି କାହିଁକି’ । ସେଇ ଗୋଟିଏ ରାତ୍ରୀ ବସରେ ବିତାଇବା ପରେ ମଣିଷ କାହିଁକି ଆତ୍ମହତ୍ୟା କରେ ତା’ର ଉତ୍ତର ମତେ ମିଳିଯାଇଥିଲା । ସାରା ରାତି କେବଳ ମୃତ୍ୟୁ ହିଁ ମୋ ନିକଟରେ ଥିଲା । କାହାର ଆଶୀର୍ବାଦରୁ କେଜାଣି ମୁଁ ସମ୍ବିତ ଫେରିପାଇଲି, ଅନ୍ତିମ ନିଷ୍ପତିକୁ ଆକାଶକୁ ଫିଙ୍ଗିଦେଲି ।

ସାନ୍‌ଦେଈ ଭରଷାର ଛାତ ହେଇ ମତେ ମାଟିରେ ପଡ଼ିବା ପରେ ଉଠିବା ଶିଖେଇଥିଲା । ପୁଣିଥରେ ମୋ ହାତରେ ଧରାଇ ଦେଇଥିଲା ରଙ୍ଗ ଆଉ ତୂଳୀ । ପ୍ରବୃତ୍ତିକୁ ବୃତ୍ତି କରି ବଂଚିବା ପାଇଁ ଦେଖାଇଥିଲା ବାଟ । ଦେଶର ବିଭିନ୍ନ ସ୍ଥାନରେ ଆୟୋଜିତ ଚିତ୍ରକଳା ପ୍ରତିଯୋଗିତାରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିଥିଲା । ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରତିଯୋଗିତାରେ ଭାଗନେଇ ଅନେକ କଳାକାରଙ୍କ ସହ ମିଶିବା ପରେ ମୋ ଦୁଃଖର ରଙ୍ଗ ମୋ କାନଭାସକୁ ରଙ୍ଗୀନ କଲା । ଧିରେ ଧିରେ ମୁଁ ଆୟତ କଲି ନିଜକୁ, ଆୟତ କଲି କଳାକୁ । ଧିରେ ଧିରେ ଶିଖିଲି ଚାଲିବା ପୁଣି ଦୈଡ଼ିବା , ଦୌଡ଼ିବା ପରେ ପଡ଼ିବା ପୁଣି ଉଠି ଦୌଡ଼ିବା ।

ଫେରିବା ରାସ୍ତାରେ ଅପେକ୍ଷା କରିଥିଲା ପୂରବୀ । ‘ତୁମେ ବହୁତ ବଦଳି ଯାଇଛ’- ମତେ ଦେଖୁ ଦେଖୁ କହିଥିଲା ପୂରବୀ । ତା’ ମୁହଁକୁ ଚାହିଁ ହସିଥିଲି କେବଳ । ‘‘ଜାଣିଛି ତମେ ଏବେ ମୋ’ଠୁ ଦୂରେଇ ଯିବାକୁ ବାହାନା ଖୋଜୁଛ । ତମକୁ ଜାଣିବାରେ ମୁଁ ଭୁଲ କରିଛି । ଘର କଥାର ବାହାନା କରି ମୋ ସହ କଥା ହେଉନ । ତମକୁ ବିଶ୍ବାସ କରି ମୁଁ ସବୁକିଛି ହରାଇ ସାରିଛି । ଏବେ ମୋ ପାଇଁ କିଛି ରାସ୍ତା ନାହିଁ । ପାରୁଛ ତ ମତେ ମାରିଦିଅ ।’’ ପୂରବୀ ପାଟିରେ ହାତ ଦେଲି । ‘‘କଣ ସବୁ କହୁଛ ତମେ । ତମକୁ ଠକିବାର ଥିଲେ ପୁଣି ଧରା ଦେଇଥାନ୍ତି କାହିଁକି । ମୁଁ ସତରେ ବଦଳି ଯାଇଛି ପୂରବୀ । ଏବେ ମୁଁ ବଞ୍ଚିବାକୁ ଚାହୁଁଛି ତମ ସାଥିରେ ।’’ ଅତୀତର କେଇପୃଷ୍ଠାକୁ ଖୋଲିଦେଲି ପୂରବୀ ଆଗରେ । ‘‘ଏବେ ମୁଁ ମୁକ୍ତ କଣ୍ଠରେ ମୋ ଭୁଲ ସ୍ବୀକାର କରିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ । ମତେ ଯଦି ଦଣ୍ଡ ଦେବାକୁ ଚାହୁଁଛ ଦେଇପାର ।’’ ଫିକ୍‌କିନି ହସି ମୋ ପାଇଁ ଦଣ୍ଡ ଘୋଷଣା କରିଥିଲା ପୂରବୀ- ‘ମୋ ସାଥିରେ ଚାଲ ଆମ ଘରକୁ ।’

ମୋ ନିଷ୍ପତି ସାନ୍‌ଦେଈକୁ କଷ୍ଟ ଦେବନି ତ ? ଘରେ କେମିତି ଜଣାଇବି ମୋ ନିଷ୍ପତ୍ତି ବିଷୟରେ? ପୂରବୀର ହାତ ଧରି ଚାଲୁଥିବାବେଳେ ଆସିଲା ବାପାଙ୍କ ଫୋନ୍‌ କଲ୍‌ । ….କେଉଁଠି ରହିଗଲୁ କି...ଏତେ ଲେଟ୍‌ ଯେ...ଜଲଦି ଘରେ ପହଞ୍ଚ… ଅଂଶୁ ଆସିଛି...ତୋ ସହ କଣ କଥା ହେବାକୁ ଚାହୁଁଛି ।...

-------------------------------------------------------------------------

‘ନିଶିପ୍ରଦୀପ’, କଏଳପାଳ, ବାତୋ, କେନ୍ଦୁଝର-୪୩

ମୋବାଇଲ- ୯୪୩୮୦୮୦୫୮୩

E-mail: litp.ranjan@gmail.com


Rate this content
Log in

Similar oriya story from Inspirational