Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Minakshi Devi

Thriller

1.5  

Minakshi Devi

Thriller

ପରୀ

ପରୀ

16 mins
14.2K


ପରୀ

 

ମୀନାକ୍ଷୀ ଦେବୀ

 

ନିରୀହା ନାରୀଟିଏ ହାଲିଆ ହୋଇ ଶୋଇଲା ପରି ସେ ଟେବୁଲ୍ ତଳେ କଣିକିଆ ହୋଇ ଶୋଇଛି । ନିଦରେ ଶୋଇନି । ଜୁଳୁଜୁଳୁ କରି ଚାହୁଁଛି ଚାରିଆଡ଼କୁ । ସୁହାସିନୀ ତା’ ମୁହଁକୁ ନିରେଖି ଚାହିଁଲେ । ସବୁବେଳେ ନାଲି ଦେଖାଯାଉଥିବା ତା’ ଆଖିର ତଳପତା ଆଜି କାହିଁକି ବେଶି ନାଲି ଦିଶୁଛି । ତାକୁ ଦେଖିଲେ ସୁହାସିନୀଙ୍କର ମନେହୁଏ ସେ ଯେମିତି ନିର୍ଯାତିତା ନାରୀଟିଏ, ଯାହା ଆଖିରୁ ଲୁହ ନୁହେଁ, ବରଂ ସବୁବେଳେ ଯନ୍ତ୍ରଣାର ରକ୍ତ ଝୁରୁଛି ।

ଦୁଇବର୍ଷ ତଳୁ ଏମିତି ଦେଖି ଆସୁଛନ୍ତି ସୁହାସିନୀ । ଦୁର୍ଗାପୂଜା ସମୟର କଥା । ‘ଫାଇଲିନ୍’ର ସମ୍ଭାବ୍ୟ ଭୟରେ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ପରି ସେ ମଧ୍ୟ ଭୟଭୀତ ହୋଇପଡ଼ିଥିଲେ । ବାହାରେ ଝଡ଼ର କରାଳ ତାଣ୍ଡବ । ପ୍ରକୃତିର ଅପରୂପ ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ଏ ସୁନ୍ଦର ପୃଥିବୀ ଯେ ଏତେ ଭୟଙ୍କର ହୋଇପାରେ, ଜୀବନରେ ଦ୍ୱିତୀୟଥର ପାଇଁ ଅନୁଭବ କଲେ ସୁହାସିନୀ । ପ୍ରଥମଥର ଦେଖିଥିଲେ ମହାବାତ୍ୟାବେଳେ । ମହାବାତ୍ୟାର ଦୁଃଖଦ ସ୍ମୃତି ଭୁଲି ନ ଥିବା ପ୍ରତ୍ୟେକଟି ମଣିଷ ଫାଇଲିନ୍ ପାଇଁ ବେଶ୍ ଭୟଭୀତ, ବେଶ୍ ସଚେତନ ଥିଲେ ।

ସୁହାସିନୀ ମଧ୍ୟ ସନ୍ଧ୍ୟାବେଳୁ କବାଟ, ଝରକା ବନ୍ଦ କରିଦେଇଥିଲେ । ଘରେ ସମସ୍ତେ ଶୋଇଯାଇଥିଲେ ବି ସୁହାସିନୀ ଶୋଇ ପାରୁ ନ ଥିଲେ । ମନରେ ଅନେକ ଆଶଙ୍କା । ଘର ସାମ୍ନା ବଗିଚାରେ ଦି’ଟା ନଡ଼ିଆଗଛ, ଗୋଟେ ଶାଗୁଆନ ଗଛ । ଯଦି ଭାଙ୍ଗିବ, ଘର ଉପରେ ନିଶ୍ଚୟ ପଡ଼ିବ । ପଡ଼ିଶାଘର ପଟର ପାଚେରି ବି ଭଲ ଅବସ୍ଥାରେ ନାହିଁ । କେତେବେଳେ ଭାଙ୍ଗିବ, ଠିକ୍ ନାହିଁ । ବାହାରକୁ ବାହାରିବାର ଉପାୟ ନାହିଁ । ଝରକା ବି ଖୋଲି ହେଉନି ।

ଡ୍ରଇଂରୁମ୍-ରେ ବସି ସୁହାସିନୀ ପ୍ରକୃତିର ରୁଦ୍ର ରୂପକୁ ଅନୁଭବ କରୁଥିଲେ । ପବନର ସୁଉସୁଉ ଗର୍ଜନ ସହିତ ଗଛପତ୍ର ଭାଙ୍ଗିବାର ଶବ୍ଦ ଶୁଭୁଥିଲା । ପାଣିର ଧାର ସବୁ ଗଡ଼ାଣିଆ ଜାଗାକୁ ଗଡ଼ିଗଲା ପରି ସୁହାସିନୀଙ୍କ ମନକୁ ଏଣୁତେଣୁ ଭାବନା ସବୁ ପଶି ଆସୁଥିଲା । ଏ ଝଡ଼ ବର୍ଷାରେ କିଏ, କେଉଁଠି କେଉଁ ଅବସ୍ଥାରେ ଥିବେ, ଏ ଚିନ୍ତା ତାଙ୍କ ମନକୁ ବାରମ୍ବାର ଆନ୍ଦୋଳିତ କରୁଥିଲା । ସୁହାସିନୀ ମନେମନେ ଠାକୁରଙ୍କୁ ଡାକୁଥିଲେ, ସମସ୍ତେ ଭଲରେ ଥାଆନ୍ତୁ ପ୍ରଭୁ... ।

ଝଡ଼ ଆସିବା ସଙ୍ଗେସଙ୍ଗେ ବିଦ୍ୟୁତ୍ ବିଭାଗ ପକ୍ଷରୁ ବିଦ୍ୟୁତ୍ ସଂଯୋଗ କାଟିଦିଆଯାଇଛି । ପବନ ବନ୍ଦ ହୋଇଗଲେ ପୁଣି ଲାଇନ୍ ଆସିଯିବ । କିନ୍ତୁ ଯଦି ଗଛ ପଡ଼ି ତାର ଛିଣ୍ଡିଥିବ, ତେବେ ଲାଇନ୍ ଆସିବା ନିଶ୍ଚୟ ଡେରି ହେବ । ରାତିସାରା ଅନ୍ଧାରରେ ବସିରହି ସକାଳକୁ ଅପେକ୍ଷା କରିଥିଲେ ସୁହାସିନୀ । କେତେବେଳେ ଛାଇନିଦ ଲାଗିଯାଇଛି । ଝଡ଼ର ପ୍ରକୋପ କମିଯାଇଛି । ପବନର ଗତି ସାମାନ୍ୟ ଥମିଛି । ହଠାତ୍ କବାଟର ଖଡ଼ଖଡ଼ ଶବ୍ଦରେ ସୁହାସିନୀଙ୍କର ନିଦ ଭାଙ୍ଗିଗଲା । କିଏ କବାଟ ବାଡ଼ଉଛି ? ପବନରେ କବାଟ ହଲୁନି ତ ! ସୁହାସିନୀ କାନ ଡେରିଲେ । ନା... ପବନ କମିଗଲାଣି । ଏ ପବନର ଆଘାତ ନୁହେଁ । କିଏ ଆସ୍ତେ ଆସ୍ତେ କବାଟରେ ଆଘାତ କରୁଛି । ଭୟରେ ସୁହାସିନୀଙ୍କ ଦେହ ଥରିଗଲା । ଏ ଝଡ଼ରାତିରେ କିଏ କବାଟ ବାଡ଼ଉଛି ? ଚୋର ଡକାୟତ ନୁହେଁ ତ ? କବାଟ ଖୋଲିଦେଲେ ବନ୍ଧୁକ ଦେଖାଇ ସବୁ ଲୁଟିନେବେ ।

କିଏ ? କିଏ ? ସାହସ ସଞ୍ଚୟ କରି ସୁହାସିନୀ ବଡ଼ପାଟିରେ ପଚାରିଲେ । ସେପଟରୁ ପ୍ରତ୍ୟୁତ୍ତରରେ ଶୁଭିଲା, ମିଆଁଉଁ...ମିଆଁଉଁ... । ଏ ଝଡ଼ରାତିରେ ବିରାଡ଼ି କୋଉଠୁ ଆସିଲା ? ଭୂତପ୍ରେତ ନୁହେଁ ତ... ଜେଜେମା’ କହୁଥିଲା, ଭୂତପ୍ରେତମାନେ କୁଆଡ଼େ ସବୁପ୍ରକାର ରୂପ ଧରିପାରନ୍ତି, ସବୁପ୍ରକାର ସ୍ୱର ବାହାର କରିପାରନ୍ତି । ପୁଣି ଶୁଭିଲା ମିଆଁଉଁ... ।

ମନକୁମନ ହସିଲେ ସୁହାସିନୀ । ଏ ବୟସରେ ପୁଣି ଭୂତପ୍ରେତକୁ ଡରୁଛନ୍ତି ! ଭୂତପ୍ରେତ କ’ଣ ସତରେ ଅଛନ୍ତି ?

ସୁହାସିନୀ ଆସ୍ତେ କବାଟ ଖୋଲିଲେ । ପୂରା ଓଦା ସରସର ହୋଇ ଧଳା ବିରାଡ଼ିଟେ ଘର ଭିତରକୁ ପଶିଆସିଲା ଘରର ସଦସ୍ୟଟିଏ ପରି । ସୁହାସିନୀ କ’ଣ କରିବେ ଜାଣିପାରିଲେନି । ସୁରକ୍ଷିତ ଜାଗା ମନେକରି ଡାଇନିଂ ଟେବୁଲ୍ ତଳେ ନିଧଡ଼କ ବସିଗଲା । ଚାଟିଚୁଟି ହୋଇ ଦେହକୁ ଶୁଖେଇଲା ।

ସେଇଦିନଠାରୁ ସେ ହେଲା ଘରର ସଦସ୍ୟ । ସୁନ୍ଦରୀଟେ । ତୋଫା ଧଳା ଦେହରେ କଳା ଛଉ ତିନି-ଚାରିଟା । ବିରାଡ଼ିମାନଙ୍କ ଆଖି ପରି ତା’ ଆଖି ଗୋଲ୍ ନୁହେଁ, ସାମାନ୍ୟ ଲମ୍ବା । ଚାଟିଚୁଟି ହୋଇ ସେଇ ଟେବୁଲ ତଳେ ଶୋଇପଡ଼ିଛି ବିରାଡିଟା । ସୁହାସିନୀଙ୍କୁ ଜୋର୍-ରେ ନିଦ ଲାଗୁଛି । ବିରାଡିଟା ଆଶ୍ରୟ ନେଇଛି । ତାକୁ ଏ ବର୍ଷାରାତିରେ କେମିତି ବାହାର କରିବେ ? ସକାଳ ହେଲେ ଯାହା ଚିନ୍ତା କରିବେ ଭାବି ଗଭୀର ନିଦରେ ଶୋଇଗଲେ ସୁହାସିନୀ ।

ସକାଳେ ଝଡ଼ତୋଫାନ ଛାଡ଼ିଯାଇଥିଲା । ପିଲାମାନେ ଉଠି ଧ୍ୱଂସ୍ତବିଧ୍ୱଂସ୍ତ ପୃଥିବୀକୁ ଦେଖୁଥିଲେ । ବଗିଚାସାରା ପିଜୁଳି ଆଉ କାଠଚମ୍ପାର ଡାଳସବୁ ଭାଙ୍ଗିପଡ଼ିଥିଲା । ଘରପାଖ ରାସ୍ତାରେ ବାହାରୁ ଉଡ଼ିଆସିଥିବା ଅଳିଆସବୁ ଗଦା ହୋଇ ପଡ଼ିଥିଲା । ସୁହାସିନୀ ଉଠିଲାବେଳକୁ ଡାଇନିଂ ଟେବୁଲ୍ ତଳୁ ଉଠି ବିରାଡିଟା ମିଆଁଉଁ ମିଆଁଉଁ ଡାକି ଘରସାରା ବୁଲୁଛି । ଯେମିତି ଏ ଘର ତା’ର ବହୁତ ଆଗରୁ ଜଣାଶୁଣା ।

‘‘ବିରାଡ଼ି ଘରେ ପଶିଯାଇଛି...ବାହାର କର... ।”  ପିଲାମାନଙ୍କର ସମ୍ମିଳିତ କଣ୍ଠସ୍ୱର ।

ସୁହାସିନୀଙ୍କ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ପିଲାମାନେ କହୁଥିଲେ । ଘରେ ଯାହା ସୁବିଧା ଅସୁବିଧା, ସବୁ ବୁଝିବା ଦାୟିତ୍ୱ ଯେମିତି ସୁହାସିନୀଙ୍କର । ଏଡ଼େ ବଡ଼ ବଡ଼ ହେଲେଣି । ବିରାଡିଟିକୁ ବାହାର କରିପାରୁ ନାହାନ୍ତି... ମା’କୁ ଡାକୁଛନ୍ତି... ସୁହାସିନୀ ମନେମନେ ବିରକ୍ତ ହୋଇ ବଡ଼ପୁଅ  ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ କହିଲେ, ‘‘ବାଡ଼ିଟେ ଆଣି ତାକୁ ବାହାର କରିଦଉନ... ।’’ ବଡ଼ପୁଅ ବାଡ଼ି ଆଣି ତାକୁ ବାଡ଼େଇବା ଆଗରୁ ବିରାଡିଟା ଦଉଡ଼ି ଆସିଲା ସୁହାସିନୀଙ୍କ ଗୋଡ଼ପାଖକୁ । ମିଆଁଉଁ ମିଆଁଉଁ ହୋଇ ସୁହାସିନୀଙ୍କ ଗୋଡ଼ରେ ଘଷିହେଲା ଛୋଟ ପିଲାଟିଏ ପରି ।

ବିରାଡିଟା ଆଶ୍ରୟ ଖୋଜୁଛି । ସୁହାସିନୀ ପୁଅକୁ କହିଲେ, “ନା...ନା... ତାକୁ ମାରନା । ଝଡ଼ବେଳେ ଆସି ଆଶ୍ରୟ ନେଇଛି । ତାକୁ ବାହାର କରନା... ପାପ ହେବ । ସେ ଥାଉ... ବାହାରେ ଗଣ୍ଡେ ଖାଇବାକୁ ଦେଲେ ସେ ବାହାରେ ପଡ଼ିଥିବ ।”

ସେଇଦିନଠାରୁ ସେ ସୁହାସିନୀଙ୍କ ଘରେ ରହିଛି । ଆସିଲାବେଳେ ତିନି-ଚାରି ମାସର ହେଇଥିଲା । ଏଇ ଦି’ବର୍ଷ ଭିତରେ କେଡ଼େବଡ଼ଟେ ହେଇଗଲାଣି । ସେତେବେଳେ ସିନେମାରେ ‘ମୁନ୍ନି’ ନାଁର ପ୍ରବଳ କାଟତି । ପିଲାମାନେ ତା’ ନାଁ ଦେଲେ ‘ମୁନ୍ନି’ ।

ଅଳ୍ପ କେତେଦିନ ଭିତରେ ମୁନ୍ନି ସମସ୍ତଙ୍କର ପ୍ରିୟ ହୋଇଯାଇଥିଲା । ଘରର ସଦସ୍ୟମାନଙ୍କ ପରି ତାକୁ ଠିକ୍ ସମୟରେ ଖାଇବାକୁ ଦିଆଯାଉଥିଲା । କିନ୍ତୁ ତା’ ପାଇଁ ବାହାରେ ତା’ ଖାଇବା ଗିନା ରଖାଯାଉଥିଲା । ତାକୁ ଘରେ ପଶିବାକୁ ଦିଆଯାଉ ନ ଥିଲା । ସମସ୍ତେ ତାକୁ ଭଲ ପାଉଥିଲେ, ଆଦର କରୁଥିଲେ । କିନ୍ତୁ ଘରେ ସମସ୍ତଙ୍କର ଗୋଟେ ଭୟ ଥିଲା, ଘରେ ବୁଲିଲେ ତା’ ରୁମ ଉଡ଼ି ଏଣେତେଣେ ପଡ଼ିବ । ଖାଇବା ଜିନିଷରେ ପଡ଼ିବା ଭାରି ମାରାତ୍ମକ । ମୁନ୍ନି ବାହାରେ ଖାଉଥିଲା, ବାହାର ବାରଣ୍ଡାରେ ଶୋଉଥିଲା ।

ମୁନ୍ନି କ୍ରମଶଃ ବଡ଼ ହେଉଥିଲା । ତା’ ଦେହ ଅଲଗା ଦିଶୁଛି । ମୁନ୍ନି ମା’ ହେବ । ତା’ ପେଟ ଫୁଲିଲା ଫୁଲିଲା ଦିଶୁଛି । ମୁନ୍ନି ଆଉ ଆଗପରି ଚଞ୍ଚଳ ହୋଇ ଦୌଡ଼ାଦୌଡ଼ି କରୁନି । ମାନ୍ଦା ହେଇ ଶୋଇରହୁଛି । ସୁହାସିନୀ ପ୍ରମାଦ ଗଣିଲେ । ସହଜେ ତ ମୁନ୍ନିକି ନେଇ ଘରେ ନାନା ଅସୁବିଧା, ନାନା ଅଶାନ୍ତି । ଯେତେ କବାଟ ବନ୍ଦ କଲେ ବି କେତେବେଳେ ଆସି ଖପିଯାଇଥିବ । ବେଳେବେଳେ ଘରେ ବାନ୍ତି କି ଝାଡ଼ା କରିଦେଇଥିବ । ତାକୁ ସଫା କରିବା ଦାୟିତ୍ୱ ସୁହାସିନୀଙ୍କର ।

ମୁନ୍ନିର ପୁଣି ପିଲା ହେବ । ବିରାଡ଼ିମାନଙ୍କର କୁଆଡ଼େ ଏକାଥରକେ ଦି’ତିନିଟା ପିଲା ହୁଅନ୍ତି । ଛୋଟ ବିରାଡ଼ିଗୁଡ଼ାକ ଘରସାରା ଖେଳିବୁଲିବେ । ଘରକୁ ଆହୁରି ଅପରିଷ୍କାର କରିବେ ।

‘‘ଯା...ଯା... ବାହାର ଏଠୁ... ପଳା ମୋ ଘରୁ... ୟାକୁ ଆଶ୍ରୟ ଦେଲି... ୟେ ମତେ ଓଲଟା ଫଳ ଦେବ... ଆହୁରି ହିନସ୍ତା କରିବ ।’’

ସୁହାସିନୀ ବାଡ଼ିଟେ ଧରି ମୁନ୍ନିକୁ ଘରୁ ବାହାର କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରୁଥିଲେ । ମୁନ୍ନି କିନ୍ତୁ ଯାଉ ନ ଥିଲା । ସେଇ ଟେବୁଲ୍ ତଳେ ଶୋଇ ସୁହାସିନୀଙ୍କୁ ଏକଲୟରେ ଚାହିଁଥିଲା.. । ସତେ ଯେମିତି ସେ ପଚାରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରୁଥିଲା... “ମୋର ଦୋଷ କ’ଣ ?” ସୁହାସିନୀ ବିରକ୍ତ ହୋଇ ଆହୁରି ଜୋର୍-ରେ ପାଟି କଲେ... “ଯା... ପଳା ମୋ’ ଘରୁ...ଆଉ ଦିନେ ଆସିବୁନି... ।”

ସୁହାସିନୀ ଯେମିତି ନିଜ ଭିତରେ ନ ଥିଲେ । ନିଜ ସ୍ୱରରେ ନିଜେ ଚମକିପଡ଼ିଲେ । କେମିତି ଭୟଙ୍କର ଶୁଭୁଛି ତାଙ୍କ ସ୍ୱର... ! ଯା... ଯା... ବାହାର ମୋ’ ଘରୁ... କିଏ କାହାକୁ କହୁଛି... ସୁହାସିନୀ ନା ସୁମତି ଖୁଡ଼ୀ ? ସୁହାସିନୀଙ୍କ ଅନ୍ତର ଭିତର ଯେମିତି ଥରିଯାଉଥିଲା । କିଏ ଶୋଇଛି ଟେବୁଲ୍ ତଳେ ? ମୁନ୍ନି ନା ଗୀତା ମାଉସୀ ?

ଦିନେ ଗୀତା ମାଉସୀ ଏମିତି ଶୋଇଥିଲା ବାଟିପଟ କଣଘରେ । ମଲା ମଣିଷଟେ ପରି ମୁହଁ ମାଡ଼ି ପଡ଼ିଥିଲା । ଆଉ ସୁମତି ଖୁଡ଼ୀ ଚିତ୍କାର କରୁଥିଲେ... “ବାହାର ମୋ’ ଘରୁ । ଦୁଧ ଦେଇ ନାଗସାପ ପୋଷିଥିଲି । ଶେଷରେ ମତେ ଦଂଶିଲା ।” ଖୁଡ଼ୀଙ୍କ ପାଟି ବେଳକୁବେଳ ବଢ଼ୁଥାଏ । ବାପା, କକେଇ ଘରେ ନ ଥାନ୍ତି । ଜେଜେମା’, ବୋଉ ଆଉ ଘରର ସବୁ ପିଲା ଜମା ହୋଇଥାନ୍ତି । ଜେଜେମା’ ପିଲାମାନଙ୍କୁ ପାଟି କରୁଥାଏ, “ତୁମେସବୁ ଏଥିରୁ କ’ଣ ବୁଝିବ ? ଖେଳିବ ଯାଅ... ।”

ରାତି ସେତେବେଳକୁ ଆଠଟା ବାଜିସାରିଥାଏ ବୋଲି ଜେଜେମା’ ଭୁଲିସାରିଥାଏ । ଘରେ ସମସ୍ତେ ଗୁମସୁମ୍ । ପିଲାମାନେ ଡରିଯାଇଥାନ୍ତି... କିନ୍ତୁ ଘଟଣା କ’ଣ ଜାଣିବାକୁ ଖୁଜୁବୁଜୁ ହେଉଥାନ୍ତି... ଜେଜେମା’ ପୁଣି ପାଟି କଲା... “ଯିବନା ସବୁ... ନା ମାଡ଼ ଖାଇବ ?”

ମାଡ଼ଭୟରେ ପିଲାମାନେ ପଢ଼ାଘରକୁ ଚାଲିଗଲେ । ସୁହାସିନୀ କିନ୍ତୁ ପାଖ ଘରକୁ ଯାଇ କାନ ଡେରିଥାନ୍ତି । ସେତେବେଳକୁ ତାଙ୍କୁ ବାର-ତେର ବର୍ଷ ବୟସ । ମନରେ ଅନେକ ପ୍ରଶ୍ନ... ଅନେକ ଉତ୍ସୁକତା । ସମସ୍ତଙ୍କ କଥା ତାଙ୍କୁ ଶୁଭୁଥାଏ । ଜେଜେମା’ ମଧ୍ୟ ଗାଳି ଦେଉଥାଏ ଗୀତା ମାଉସୀକୁ । ଯେମିତି ଗୀତା ମାଉସୀ ଏ ସଂସାରର ସବୁଠାରୁ ଖରାପ ଲୋକ । ଜେଜେମା’ ଗର୍ଜନ କରି କହୁଥାଏ... “ଏଡ଼ିକି ମଉନମୁହିଁ ! ଏତେ କାମ କରିଛି... ଏବେ ପାଟିରୁ ବଚନ ବାହାରୁନି... । କିଏ ଏ କାମ କରିଛି କହୁନି... ପୋତାମୁହିଁ ପାଟି ସିଲେଇ କରି ବସିଛି... ।”

ଗୀତା ମାଉସୀ କିଛି କହୁ ନ ଥାଏ । ସତେ ଯେମିତି ମୂକ ହେଇଯାଇଛି । ସୁହାସିନୀଙ୍କୁ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ଲାଗୁଥାଏ । ଗୀତା ମାଉସୀ ତ ଏତେ ଭଲ... ତାକୁ ସମସ୍ତେ ଗାଳି ଦଉଛନ୍ତି କାହିଁକି ? ସୁହାସିନୀଙ୍କଠାରୁ ମାତ୍ର ଦୁଇ-ତିନି ବର୍ଷ ବଡ଼ ହେଲେ ବି ସେଇ ଛୋଟ ବୟସରୁ ଗୀତା ମାଉସୀ ଘରର ସବୁ କାମ କରୁଥିଲା । ସମସ୍ତଙ୍କ ଦାୟିତ୍ୱ ନେଉଥିଲା । ଗୀତା ମାଉସୀ ଆସିବା ଆଗରୁ ତାଙ୍କ ଘର ସବୁବେଳେ ଯେମିତି ରଣକ୍ଷେତ୍ର ପାଲଟୁଥିଲା । ଘରକାମକୁ ନେଇ ବୋଉ ଆଉ ସୁମତି ଖୁଡ଼ୀଙ୍କ ଭିତରେ ସବୁବେଳେ ଖିଟଖାଟ୍ ସାଙ୍ଗକୁ ଜେଜେମା’ର ଦୁଇ ବୋହୂଙ୍କୁ ଟିକିଏ ଟିକିଏ କଥାରେ ଗାଳି, ନିନ୍ଦା, ଆକ୍ଷେପ । ପିଲାମାନେ ବି ମନେମନେ ବିରକ୍ତ ହେଉଥାନ୍ତି ଘରର ପରିବେଶ ଯୋଗୁ । ସାଙ୍ଗସାଥୀମାନଙ୍କୁ ଘରକୁ ଡାକିବାକୁ ମାଡ଼ିପଡ଼ୁଥିଲା ।

ଏକାନ୍ନବର୍ତ୍ତୀ ପରିବାର । ଜେଜେମା’, ବାପା, କକେଇ, ବୋଉ, ଖୁଡ଼ୀ ଆଉ ସାତଜଣ ପିଲାଙ୍କ ସାଙ୍ଗରେ ହଳିଆ, ମୂଲିଆଙ୍କ ଜଞ୍ଜାଳ । ସକାଳୁ ପାଞ୍ଚ ସେରିଆ ହାଣ୍ଡି ଚୂଲୀରେ ବସେ । ଅମଳବେଳେ ତ ଛ’ ସାତ ଜଣ ମୂଲିଆ ଦି’ ଟାଇମ୍ ଖାଇବେ । ହାଣ୍ଡିଶାଳ କବାଟ ବନ୍ଦ ହୁଏନି କି ବୋଉ ଖୁଡ଼ୀଙ୍କ ହାତ ଶୁଖେନି । କାମ କରି କରି ଦି’ଜଣଯାକ ବିରକ୍ତ ହୋଇଯାଆନ୍ତି । ଟିକିଏ ଟିକିଏ କଥାରେ ପରସ୍ପରକୁ ଦୋଷ ଦିଅନ୍ତି । ଅଧେ ଦିନ ମୁହଁ ଫୁଲାଫୁଲି । ସ୍କୁଲ୍ ଦିନମାନଙ୍କରେ ପିଲାମାନେ ଠିକ୍ ସମୟରେ ଖାଇପାରନ୍ତିନି । ସୁହାସିନୀ ଦଶ ଏଗାର ବର୍ଷର ହେଇଥାନ୍ତି । ତାଙ୍କ ଉପରେ ଦୁଇଭାଇ ତଳେ ଗୋଟେ ଭାଇ । ସ୍କୁଲ୍ ଯିବା ଦିନ ବେଣୀ ବାନ୍ଧିବାକୁ ସୁହାସିନୀ ଭାରି ହଇରାଣ ହୁଅନ୍ତି । ବୋଉ କି ଖୁଡ଼ୀ, କାହାକୁ ବେଳ ନ ଥାଏ । କକେଇଙ୍କ ଝିଅ ଚୁନି ଆଉ ରୁନି ତା’ଠାରୁ ବହୁତ ଛୋଟ । ବେଣୀ ବାନ୍ଧିବା ସେମାନଙ୍କର ଦରକାର ପଡ଼େନି । ସୁହାସିନୀ ଯାଆନ୍ତି ପଡ଼ିଶାଘର କୁସୁମ ଅପା ପାଖକୁ । ଅଧିକାଂଶ ଦିନ କୁସୁମ ଅପା ତାଙ୍କ ବେଣୀ ବାନ୍ଧିଦିଏ ।

ସୁହାସିନୀଙ୍କ ସାଙ୍ଗରେ ତାଙ୍କର ବଡ଼ ଦୁଇଭାଇ ଆଉ ଦାଦାଙ୍କ ଦୁଇ ଝିଅ ସ୍କୁଲ୍ ଯାଆନ୍ତି । ଅଧିକାଂଶ ଦିନ ସ୍କୁଲ୍ ବେଳକୁ ଖାଲି ଭାତ, ଡାଲମା ହେଇଥାଏ; ନ ହେଲେ ଅତି ବେଶୀରେ ଆଳୁଭର୍ତ୍ତା । ଦି’ କିଲୋମିଟର ଦୂରରେ ସ୍କୁଲ୍ । ସ୍କୁଲରେ ପହଞ୍ଚିଲାବେଳକୁ ସବୁ ହଜମ ହେଇଯାଇଥାଏ । ଟିଫିନ୍ କରି ଦେବାକୁ ବି ବୋଉ, ଖୁଡ଼ୀଙ୍କ ସମୟ ନ ଥାଏ । ସେତେବେଳେ ସ୍କୁଲରେ ଖେଳଛୁଟି ବେଳେ ଖାଲି ଚିନାବାଦାମ୍ କି ଚଣା ଭଜା ବିକା ଆସେ । ଆଉସବୁ ପିଲା ଘରୁ ସୁଜି, ସିମେଇ, ପରଟା ଆଣି ଖାଇଲାବେଳେ ସୁହାସିନୀ ଟଙ୍କାକର ବାଦାମ ଭଜା ଖାଇବାକୁ ବାଧ୍ୟ ହେଉଥିଲେ । ଘରକୁ ଫେରୁଫେରୁ ପାଞ୍ଚଟା ବାଜିଥାଏ । ଭୋକରେ ପେଟ ଜଳୁଥାଏ । ପଖାଳ ଭାତ ସାଙ୍ଗକୁ ସକାଳର ଥଣ୍ଡା ତରକାରି । ଗରମ କରିବାକୁ ବୋଉ, ଖୁଡ଼ୀଙ୍କର ଧୈର୍ଯ୍ୟ ନ ଥାଏ ।

ଗୀତା ମାଉସୀ ଆସିଲା ଆଗରୁ ଏମିତି ଥିଲା ସୁହାସିନୀଙ୍କ ଘରର ପରିସ୍ଥିତି । ଦିନସାରା ହାଲିଆ ହେଇ ରହିଥିବା ବୋଉ, ଖୁଡ଼ୀ ସନ୍ଧ୍ୟା ସାତଟା ବେଳୁ ରାତି ରୋଷେଇ ସାରିଦିଅନ୍ତି । ଆଠଟା ବାଜୁବାଜୁ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଖାଇବାକୁ ଡକରା ପଡ଼େ । ସନ୍ଧ୍ୟାବେଳେ ଲଣ୍ଠନର ମିଞ୍ଜିମିଞ୍ଜି ଆଲୁଅରେ ପଢ଼ୁପଢ଼ୁ ସୁହାସିନୀ ଶୋଇପଡ଼ିଥାନ୍ତି । ଚୁନି ଆଉ ରୁନି ବି ତାଙ୍କ ପାଖରେ ଶୋଇପଡ଼ିଥାନ୍ତି । ବହିପତ୍ର ସବୁ ଖେଳେଇହେଇ ପଡ଼ିଥାଏ । ମିଟୁଭାଇ ଆଉ ବିଟୁଭାଇଙ୍କର ଅଲଗା ପଢ଼ାଘର । ସେମାନେ ଶୀଘ୍ର ଶୁଅନ୍ତିନି । କିନ୍ତୁ ପାଠବହି ଜାଗାରେ ଲୁଚେଇ ଲୁଚେଇ ଗପବହି ପଢ଼ୁଥାନ୍ତି । ମାଗାଜିନ୍-ରେ ବାହାରିଥିବା ଝିଅମାନଙ୍କର ଫଟୋ ଦେଖନ୍ତି । ମିଟୁଭାଇର ଦଶମ ଶ୍ରେଣୀ ଆଉ ବିଟୁଭାଇର ନବମ ଶ୍ରେଣୀ । ପାଠ ଅପେକ୍ଷା କ୍ରିକେଟ୍ ଖେଳରେ ଦି’ଜଣଙ୍କର ଭାରି ମନ । ଗାଁରେ ଗୋଟେ କ୍ରିକେଟ୍ ଟିମ୍ କରିଥାନ୍ତି । ରାତିରେ ଖାଇବା ପାଇଁ ଦି’ଜଣ ବିଭିନ୍ନ ଅଭିଯୋଗ ବାହାର କରନ୍ତି । “ବେଳ ହେଇନି... ଆଉ ଟିକେ ଯାଉ... ଆମର ପାଠପଢ଼ା ଅଛି...” ଏମିତି ନାନା ଆଳ । ବୋଉ କିନ୍ତୁ କାହା କଥା ଶୁଣେନି । ଜଣଜଣ କରି ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଆଣି ଖାଇବା ଜାଗାରେ ବସେଇଦିଏ । ବାପା, କକେଇ ମଧ୍ୟ ପିଲାଙ୍କ ସାଙ୍ଗରେ ବସିଯାଆନ୍ତି । ରାତି ନ’ଟା ବେଳକୁ ସମସ୍ତେ ନିଜନିଜ ରୁମ୍-ରେ ।

ଗୀତା ମାଉସୀ ଆସିଲା ପରେ କିନ୍ତୁ ଘରର ଗତାନୁଗତିକ ଜୀବନଧାରା ବଦଳିଗଲା । ଖୁଡ଼ୀଙ୍କର ସାନପୁଅ ରାଜା ଜନ୍ମ ହେବାକୁ ଆଉ ଅଳ୍ପଦିନ ଥାଏ । ଖୁଡ଼ୀଙ୍କ ଦେହ ଭଲ ରହୁ ନ ଥାଏ । ବୋଉ ବି ଭାରି ବ୍ୟସ୍ତ ହେଉଥାଏ ଖୁଡ଼ୀଙ୍କ ପାଇଁ । ଏଡ଼େବଡ଼ ପରିବାର କେମିତି ଚଳେଇବ ବୋଲି ଚିନ୍ତା କରୁଥାଏ । ତା’ ସାଙ୍ଗକୁ ପୁଣି ଡେଲିଭରି ଆଉ ଛୋଟପିଲାର ଜଞ୍ଜାଳ । ବାପା, କକେଇ ମଧ୍ୟ ଚିନ୍ତାରେ ଥାଆନ୍ତି । ଏଇ ସମୟରେ ଗୀତା ମାଉସୀକୁ ସାଙ୍ଗରେ ଧରି ଖୁଡ଼ୀଙ୍କର ବୋଉ ରାଧା ଆଈ ଆସି ପହଞ୍ଚିଲେ । ସୁହାସିନୀଙ୍କର ନିଜ ଆଈ ନାହାନ୍ତି । ତେଣୁ ସୁହାସିନୀ ରାଧା ଆଈଙ୍କୁ ଭାରି ଭଲପାଆନ୍ତି । ସବୁପିଲାଙ୍କର ସେ ଅତି ପ୍ରିୟ । ପିଲାମାନେ ତାଙ୍କୁ ଘେରିଗଲେ । କୁହୁକ ମୁଣିରୁ ଲୋଭନୀୟ ପଦାର୍ଥ ବାହାରିଲା ପରି ଆଈଙ୍କ ବ୍ୟାଗ୍-ରୁ ରାଶିଲଡ଼ୁଠାରୁ ଆରିଷା ପିଠା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କେତେକେତେ ଜିନିଷ ବାହାରୁଥାଏ । ସମସ୍ତେ ଖାଇବାରେ ବ୍ୟସ୍ତ । ପାଖରେ ରଙ୍ଗଛଡ଼ା ଫ୍ରକ୍-ଟେ ପିନ୍ଧି ଗୀତା ମାଉସୀ ଠିଆ ହୋଇଥାଏ । କାହାର ସେଆଡ଼କୁ ନଜର ନାହିଁ । ଯେ ଯାହାର ଭାଗ ପାଇଗଲା ପରେ ସମସ୍ତଙ୍କ ନଜର ଗୀତା ମାଉସୀ ଆଡ଼କୁ ପଡ଼ିଲା । ପିଲାମାନେ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ହୋଇ ତାକୁ ଚାହିଁଥାନ୍ତି । ବୋଉ ଆଉ ଖୁଡ଼ୀଙ୍କ ଆଖିରେ ଅନେକ ପ୍ରଶ୍ନ । ଆଈ ପରିଚୟ କରେଇଦେଲେ । ଖୁଡ଼ୀଙ୍କୁ ଲକ୍ଷ୍ୟ କରି କହିଲେ, “ଚିହ୍ନିପାରୁନୁ ଗୀତାକୁ ? ତା’ ବୋଉ କଥା ମନେଅଛି ? ରଞ୍ଜୁ ମାଉସୀ... ବାଟିପଡ଼ା ଅଜାଙ୍କ ଝିଅ । ରଞ୍ଜୁ ମାଉସୀ ସାଙ୍ଗରେ ଖେଳୁଥିଲୁ । ତା’ରି ଝିଅ ଗୀତା । ବିଚାରୀ ରଞ୍ଜୁ ଅଳ୍ପ ବୟସରେ ଚାଲିଗଲା । ଗୀତା ସେତେବେଳକୁ ମୋଟେ ଚାରିବର୍ଷର । ଦି’ବର୍ଷ ପରେ ରଞ୍ଜୁର ସ୍ୱାମୀ ବି ସାପକାମୁଡ଼ାରେ ମରିଗଲେ । ସେଇଦିନୁ ଅନାଥ ଝିଅଟା ଦଦେଇ, ଦେଠେଇଙ୍କ ପାଖରେ ରହିଥିଲା । ସେମାନେ ବି ଗରିବ ଲୋକ । କେତେଦିନ ପର ଝିଅର ଦାୟିତ୍ୱ ନେବେ ? ଆଶ୍ରମରେ ରଖିଦେବେ ବୋଲି ଠିକ୍ କରୁଥିଲେ । ଯୋଗକୁ ମୁଁ ଖବର ପାଇଲି । ଭାବିଲି ଏଇଠି ରହିଲେ ତା’ର ଖାଇବା ପିନ୍ଧିବାରେ ଅଭାବ ରହିବନି । ତୁମର ସହାୟ ହବ । ସବୁ କାମ ଜାଣିଛି । ବାର-ତେର ବର୍ଷ ବୟସ । ତା’ ଦଦେଇଙ୍କ ଘରଟାକୁ ପୂରା ସମ୍ଭାଳିଥିଲା ।” ବୋଉ ଆଉ ଖୁଡ଼ୀ ଆଗ୍ରହରେ ଚାହିଁଥାନ୍ତି । ଆଈ ଯେମିତି ସେମାନଙ୍କ ମନକଥା ଜାଣି ଗୀତା ମାଉସୀକି ନେଇଆସିଛନ୍ତି । ସେମାନଙ୍କ ମୁହଁ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ଦିଶୁଥାଏ ।

ଆଈ ପୁଣି ବୋଉକୁ କହିଲେ, “ବୁଝିଲୁ ଝିଅ, ତୁମମାନଙ୍କୁ ପଚାରିନି, ଦି’ ଜୋଇଁଙ୍କର ଅନୁମତି ନେଇନି । ତାକୁ ନେଇଆସିଲି । ସୁମିର ଡେଲିଭରି ଆଉ କେତେଟା ଦିନରେ । ମୁଁ ତ ରହିପାରିବିନି । ଏକୁଟିଆ ଲୋକ... ସେ ସବୁ ଚଳେଇଦବ । ତୁମେ ତା’ର ଆଶ୍ରା... ସେ ତୁମର ଆଶ୍ରା... ।”

ଆଈ, ବୋଉ ଓ ଖୁଡ଼ୀଙ୍କି କେତେକଥା ବୁଝାଉଥାନ୍ତି । ଗୀତା ମାଉସୀକି ପ୍ରଶଂସା କରୁଥାନ୍ତି । ତାକୁ ଝିଅ ପରି ଦାୟିତ୍ୱରେ ରଖିବାକୁ ବୋଉ, ଖୁଡ଼ୀଙ୍କ ପାଖରେ ନିଊନ ହେଇ କହୁଥାନ୍ତି । ଗୀତା ମାଉସୀ ବିଷୟରେ ସବୁ ଶୁଣିଲାପରେ ସୁହାସିନୀଙ୍କୁ ବି ଦୁଃଖ ଲାଗୁଥାଏ । ତାଙ୍କଠୁ ଦୁଇ-ତିନି ବର୍ଷ ବଡ଼ ଗୀତା ମାଉସୀ... ସେ ପୁଣି ଘର ସମ୍ଭାଳୁଛି... ତା’ର ବାପା-ମା’ ନାହାନ୍ତି ବୋଲି ସମସ୍ତେ ତାକୁ କାମ କରଉଛନ୍ତି । ତାଙ୍କ ଘରେ ବି ଗୀତା ମାଉସୀ ଘର ଓଳେଇବ, ବାସନ ମାଜିବ । ଏସବୁ କଥା ଭାବିଲାବେଳକୁ ସୁହାସିନୀଙ୍କର ଟିକି ମନଟା ଦୁଃଖରେ ଭରିଯାଉଥାଏ । ଆଈ ଗୀତା ମାଉସୀ କଥା କହିଲାବେଳେ ଗୀତା ମାଉସୀ ତା’ ଫ୍ରକ୍-ରେ ଆଖି ପୋଛୁଥାଏ । ମିଟୁଭାଇ ଟିକିଏ ବଡ଼ ହେଇଯାଇଥାଏ । ସେ ଦୂରରେ ଠିଆ ହେଇଥାଏ । ଲିଟୁଭାଇ, ବିଟୁ, ଚୁନି, ରୁନି ସମସ୍ତେ ଗୀତା ମାଉସୀକି ଘେରି ଠିଆ ହେଇଥାନ୍ତି । “ତୁମେ କେତେ ପାଠ ପଢ଼ିଛ... ଆଉ କାହିଁକି ପଢ଼ିଲନି... ତୁମ ଗାଁ ନାଁ କ’ଣ...? ଏଠୁ କେତେ ଦୂର...” ଏମିତି କେତେ କଥା ପଚାରୁଥାନ୍ତି । ସେମାନଙ୍କୁ ମଜା ଲାଗୁଥାଏ... ଘରକୁ ଜଣେ ନୂଆ ସଦସ୍ୟ ଆସିଛି... ସେମାନଙ୍କୁ କଉଡ଼ି, ଲୁଡ଼ୁ ଖେଳିବା ପାଇଁ ଗୋଟେ ନୂଆ ସାଙ୍ଗ ମିଳିଯାଇଛି... ।

ସେଇ ପ୍ରଥମ ପରିଚୟ ପରେ ଗୀତା ମାଉସୀ ପରିବାରର ସମସ୍ତଙ୍କର ଆପଣାର ହେଇଯାଇଥିଲା । ବାପା କକେଇଙ୍କଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଘରର ଛୋଟବଡ଼ ସମସ୍ତଙ୍କର ଲୁଗାପଟା ସେ ଏକୁଟିଆ ସଫା କରୁଥିଲା । ଘର ଓଳେଇବା, ବାସନମଜାଠାରୁ, ପରିବାକଟା ଓ ରୋଷେଇଘରର ଛୋଟବଡ଼ ସବୁ କାମ କରିଦେଉଥିଲା । ବିଶେଷ କରି ଘରର ସବୁ ପିଲାଙ୍କର ଦାୟିତ୍ୱ ସେ ଜଣେ ମା’ ପରି ତୁଲେଇଦେଉଥିଲା । ଛୋଟମାନଙ୍କୁ ଗାଧୋଇଦେବା, ଝିଅମାନଙ୍କର ମୁଣ୍ଡ କୁଣ୍ଡେଇଦେବା, ସ୍କୁଲ୍ ଯିବାବେଳେ ବ୍ୟାଗ୍ ସଜାଡ଼ିଦେବା, ପୁଣି ସମୟ ପାଇଲେ ସେମାନଙ୍କ ସାଙ୍ଗରେ ଖେଳିବା, ଏମିତି ସବୁ ପିଲାଙ୍କର ଛୋଟବଡ଼ କରି ସେ ସମସ୍ତଙ୍କର ଅତି ଆପଣାର ହେଇଗଲା । ସମସ୍ତଙ୍କ ଅପେକ୍ଷା ସୁହାସିନୀ କିନ୍ତୁ ଗୀତା ମାଉସୀର ଅତି ଆପଣାର ଥିଲେ । ପାଖାପାଖି ବୟସ ହେଇଥିବା ଯୋଗୁଁ ଯେତେ ନୁହେଁ, ଗୀତା ମାଉସୀ ପାଇଁ ତାଙ୍କର ସମେବଦନା ଯୋଗୁଁ ।

ଠାକୁରଘର ପାଖ ବଖରାଟା ଭାରି ଛୋଟ । ଏଣୁତେଣୁ ଆଳିମାଳିକା ଜିନିଷରେ ଭର୍ତ୍ତି ହେଇ ଗୋଦାମଘର ପରି ଲାଗେ । ସେଇ ରୁମ୍-ଟା ଗୀତା ମାଉସୀକୁ ଦିଆଗଲା । ଗୀତା ମାଉସୀ ତାକୁ ସଜାଡ଼ି ସୁଜୁଡ଼ି ବେଶ୍ କିଛି ଜାଗା ବାହାର କରିଦେଲା । ଗୋଟେ କନା ବ୍ୟାଗ୍-ରେ ଚାରି-ପାଞ୍ଚଟା ପୁରୁଣା ରଙ୍ଗଛଡ଼ା ଫ୍ରକ୍, ଗୋଟେ ପାନିଆ ଆଉ ଟିକିଲି, କ୍ଲିପ୍ ଥିଲା ତା’ର ସମ୍ପତ୍ତି । ଗୀତା ମାଉସୀ କାମ ସାରି ତା’ ନିଜ ବଖରାରେ ସପଟେ ପକେଇ ଟିକିଏ ଗଡ଼ିପଡ଼େ । ସୁହାସିନୀ ଯଦି ଘରେ ଥାଆନ୍ତି, ତେବେ ସେଇ ସମୟକୁ ଜଗିଥାନ୍ତି ଗୀତା ମାଉସୀ ପାଖରେ ଶୋଇପଡ଼ି ଗପ ଶୁଣିବାକୁ । ପିଲାବେଳୁ ବାପାମା’ଙ୍କୁ ହରେଇଥିବା ଗୀତା ମାଉସୀ କେଉଁ ଗପ ଅବା ଶୁଣିଥିଲା ଯେ କହିଥାନ୍ତା ! ତା’ର ଏଇ ବାର-ତେର ବର୍ଷର ଜୀବନ ତ ଥିଲା କେତୋଟି ବିୟୋଗାତ୍ମକ ନାଟକର ସମାହାର । ଗୀତା ମାଉସୀ କିନ୍ତୁ ନିଜ ଦୁଃଖର କାହାଣୀ କାହାକୁ କହୁ ନ ଥିଲା । ସୁହାସିନୀଙ୍କୁ ସେ କହୁଥିଲା ତାଙ୍କ ଗାଁର ମଜା ମଜା କଥା । ସ୍କୁଲରେ ପଢ଼ିଲାବେଳେ ତୋଟାରେ ବୁଲି କୋଳି ଖାଇବା କଥା କି ଦୋଳ ମେଳଣ ସମୟରେ ସାଙ୍ଗମାନଙ୍କ ସାଙ୍ଗରେ ବୁଲିବୁଲି ଚଣା ସାକର ଖାଇବା କଥା ।

ଏ ଭିତରେ ଦି’ବର୍ଷ ବିତିଯାଇଥିଲା । ଖୁଡ଼ୀଙ୍କର ସାନପୁଅ ରାଜାର ଜନ୍ମବେଳକୁ ଖୁଡ଼ୀ ଏତେ ଦୁର୍ବଳ ହେଇପଡ଼ିଥିଲେ ଯେ, ଅନେକ ଦିନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ରୋଷେଇ କରିପାରି ନ ଥିଲେ । ସେ ସମୟରେ ଗୀତା ମାଉସୀ ଏମିତି ଭାବରେ ଚଳେଇ ନେଇଥିଲା ଯେ, କିଛି ଅସୁବିଧା ହେଇ ନ ଥିଲା । ଆସ୍ତେଆସ୍ତେ ବୋଉ ଆଉ ଖୁଡ଼ୀଙ୍କ ସମ୍ପର୍କ ସହଜ ହୋଇଗଲା । ଦୁଇ ବନ୍ଧୁ ପରି ସେମାନେ ଚଳିଲେ । ଅନେକ ସମୟରେ ହସଖୁସି, ଥଟ୍ଟା ମଜା ଚାଲିଥିଲା ଦୁଇଜଣଙ୍କ ଭିତରେ । ଘରର ପରିବେଶ ବଦଳିଯାଇଥିଲା ।

ଗୀତା ମାଉସୀ ବି ବଦଳିଯାଉଥିଲା । ଆସିଲାବେଳେ ତା’ ମୁହଁରେ ବିଷଣ୍ଣତାର ଯେଉଁ ଛାଇଟି ପଡ଼ିଥିଲା, ତାହା ଆଉ ନ ଥିଲା । ଗୀତା ମାଉସୀ ହସିଲା । ମନଖୋଲି ସମସ୍ତଙ୍କ ସାଙ୍ଗରେ ମିଶିଲା । ତା’ ଶ୍ୟାମଳ ରଙ୍ଗର ଧାରୁଆ ମୁହଁଟିରେ ଆସ୍ତେଆସ୍ତେ ଗୋଲପୀ ଆଭା ଉକୁଟିଆସିଲା । ଗୀତା ମାଉସୀ ସୁନ୍ଦର ଦିଶିଲା । ତା’ ଦୁର୍ବଳିଆ ଦେହଟି ପୂରିଲା ପୂରିଲା ଲାଗିଲା ।

ବାପା, ବୋଉ, କକେଇ, ଖୁଡ଼ୀ ସମସ୍ତେ ତାକୁ ଭଲ ପାଉଥିଲେ । ଖାଇବା, ପିନ୍ଧିବାରେ ପାତର ଅନ୍ତର କରୁ ନ ଥିଲେ । ତା’ ପାଇଁ ସୁହାସିନୀଙ୍କ ଡ୍ରେସ୍ ପରି ଭଲ ଭଲ ଡ୍ରେସ୍ ଆସୁଥିଲା । ବାପା ଚାହୁଁଥିଲେ ଗୀତା ମାଉସୀ ପାଠ ପଢ଼ୁ । ବୋଉ ଆଉ ଖୁଡ଼ୀଙ୍କି ସେ କହୁଥିଲେ, “ତାକୁ କାମରୁ ଫୁରୁସତ୍ ଦିଅ, ସେ ପଢ଼ୁ । ଛୋଟ ପିଲା । ଦି’ ଅକ୍ଷର ପଢ଼ିଥିଲେ ଭବିଷ୍ୟତରେ ନିଶ୍ଚୟ କାମରେ ଆସିବ ।” କିନ୍ତୁ ତୃତୀୟ ଶ୍ରେଣୀରୁ ପାଠପଢ଼ା ଛାଡ଼ି ରୋଷେଇବାସ ଆଉ ବାସନମଜାକୁ ନିଜର ଭବିଷ୍ୟତ ବୋଲି ମାନିନେଇଥିବା ଗୀତା ମାଉସୀର ପାଠପଢ଼ାରେ ଆଉ ଆଗ୍ରହ ନ ଥିଲା ।

ଦିନେ ବାପାଙ୍କର ଜଣେ ସାଙ୍ଗ ଘନଶ୍ୟାମ ମଉସା ଆସିଥାନ୍ତି । ଗୀତା ମାଉସୀ ଚା’-ଜଳଖିଆ ଦେଇ ଆସିଲା । ଫେରିଲାବେଳକୁ ମଉସା କହିଲେ, “ବୁଝିଲୁ ବୀର, ଏଇ ଗୀତାଟିକୁ ମୁଁ ବୋହୂ କରିବି । ଆଜିଠୁ ତତେ କହି ରଖୁଛି ।” ବାପା କହିଲେ, “ଗୀତା ଛୋଟ ପିଲାଟା... ତା’ର ବାହାଘର କଥା ଆମେ ଚିନ୍ତା କରିନୁ ।”

ଘନ ମଉସା କହିଲେ, “ମୁଁ କ’ଣ ତତେ ଏବେ କରିବାକୁ କହୁଛି... ଆଉ ଚାରି-ପାଞ୍ଚ ବର୍ଷ ଯାଉ... ମୋ’ ପୁଅକୁ କ’ଣ ବୟସ ହେଲାଣି... । ପ୍ଲସ୍ ଟୁ ପଢ଼ୁଛି । ଭଲ ପଢ଼ୁନି । ଭାବୁଛି ବି.ଏ.ଟା ପାଶ୍ କରିଗଲା ପରେ ତାକୁ କଣ୍ଟ୍ରୋଲ୍ ଦୋକାନ ଦାୟିତ୍ୱ ଦେଇଦେବି । ଚାଷବାସ ବି ବୁଝିବ । ଗୋଟିଏ ତ ପୁଅ, କାହିଁକି ବାହାରକୁ ଛାଡ଼ିବି ? ମୋ’ର ଗୀତା ପରି ସୁଧାର, କାମିକା ଝିଅଟେ ଦରକାର ।”

ଘନ ମଉସା ଗଲାପରେ ଘରେ ସେ ବିଷୟରେ ବେଶ୍ ଆଲୋଚନା ହେଲା । ମିଟୁଭାଇ କହିଲା, “ମୁଁ ତାକୁ ଜାଣିଛି, କ୍ରିକେଟ୍ ଖେଳିବାକୁ ଆମ ଗାଁକୁ ଆସେ । ଭଲ ପିଲା ।”

ଏସବୁ ଆଲୋଚନା ବେଳେ ଗୀତା ମାଉସୀ ସେଠାରେ ନ ଥିଲା । ତା’ ମନରେ ସଂକୋଚ ଆଉ ଉତ୍ସୁକତା ପରସ୍ପରକୁ ଜାବୁଡ଼ି ଧରିଥିଲେ । ଆଢ଼ୁଆଳରେ ଠିଆ ହୋଇ ସେ ସମସ୍ତଙ୍କ କଥା ଶୁଣୁଥିଲା । ସେଇଦିନଠୁ ମିଟୁଭାଇ ଛଡ଼ା ସୁହାସିନୀ ପ୍ରଭୃତି ସବୁ ପିଲା ‘ସୁମନ୍ତ’କୁ ନେଇ ଗୀତା ମାଉସୀକୁ ଥଟ୍ଟା କରୁଥିଲେ । ଗୀତା ମାଉସୀ କିନ୍ତୁ ରାଗୁ ନ ଥିଲା । ତାକୁ ଶୁଣିବାକୁ ଭଲ ଲାଗୁଥିଲା ବୋଧେ । ବେଳେବେଳେ କିଛି ନ ଜାଣିଲା ପରି ମିଟୁଭାଇକୁ ସୁମନ୍ତ ବିଷୟରେ ପଚାରିଦେଉଥିଲା । ସୁମନ୍ତ କ୍ରିକେଟ୍ ଖେଳିବାକୁ ଆସୁଛି କି ନାହିଁ... ଭଲ ଖେଳୁଛି କି ଖରାପ ଖେଳୁଛି... ଏମିତି ପଦେ ଦି’ପଦ ପଚାରିଦେଇ ଦୌଡ଼ି ପଳାଉଥିଲା । ସୁମନ୍ତକୁ ନେଇ ଭବିଷ୍ୟତର ସୁନେଲୀ ସ୍ୱପ୍ନସବୁ ସଜେଇ ରଖୁଥିଲା ।

ହଠାତ୍ ସବୁକିଛି ବଦଳିଗଲା । ଦିନରାତି ଖଟି ଖଟି ସମସ୍ତଙ୍କ ଫର୍ମାଇସ୍ ପୂରଣ କରୁଥିବା ଗୀତା ମାଉସୀ ସମସ୍ତଙ୍କର ପର, ସମସ୍ତଙ୍କର ଘୃଣ୍ୟ ହୋଇଗଲା । କାରଣ ସେ ମା’ ହେବାକୁ ଯାଉଥିଲା, କୁମାରୀ ମା’ । ସମସ୍ତେ ଗୀତା ମାଉସୀଙ୍କି ଦୋଷ ଦେଉଥିଲେ । ବାପା, କକେଇ ଘରେ ନ ଥିଲେ । ଜେଜେମା’ ଖାଲି ଚିତ୍କାର କରୁଥିଲା, “ତାକୁ ମୋ’ ଘରୁ ବାହାର କର । ଗାଁ ଲୋକେ ଜାଣିଲେ କ’ଣ କହିବେ ? ମୋ’ ନାତୁଣୀମାନେ ତା’ରି ଯୋଗୁଁ ଅଭିଆଡ଼ୀ ରହିଯିବେ । ଶୀଘ୍ର ବିଦା କର ତାକୁ ।”

ରାତିରେ ଘରକୁ ଫେରି ବାପା, କକେଇ ଏ ଘଟଣା ଶୁଣି ବ୍ୟସ୍ତ ହେଲେ । ବାପା କହିଲେ, “ପାଟିତୁଣ୍ଡ କରନି, ବାହାର ଲୋକ ଜାଣିବେ । ପିଲାଟା... ଦେଖିବା କ’ଣ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିବା... ।” ଅନର୍ଗଳ ଗାଳି ଦଉଥିବା ଖୁଡ଼ୀ ଆଉ ଜେଜେମା’ ବାପାଙ୍କ କଥାରେ ଚୁପ୍ ହେଇଗଲେ ।

ସେ ରାତିରେ କେହି ଭଲରେ ଖାଇଲେନି । ଗୀତା ମାଉସୀକି କେହି ଖାଇବାକୁ ଡାକିଲେନି । ଯେମିତି ତା’ର ଅସ୍ତିତ୍ୱ ଏ ଘରୁ ଲୋପ ପାଇଯାଇଛି । ତା’ପରଦିନର ବିଷଣ୍ଣ ସକାଳ । ସବୁଦିନ ପରି ସକାଳର କଅଁଳିଆ ଖରା ପ୍ରକୃତିକୁ ନୂତନ ରଙ୍ଗରେ ଭରିଦେଲା । ସମସ୍ତେ ନିଜନିଜ କାମରେ ଲାଗିଲେ । ଅନ୍ୟଦିନମାନଙ୍କରେ ଗୀତା ମାଉସୀ ଭୋର୍ ପାଞ୍ଚଟାରୁ ଉଠି କାମରେ ଲାଗିଥାଏ । ସେଦିନ କିନ୍ତୁ ସେ ସେମିତି ପଥର ପରି ପଡ଼ିଥିଲା । କେହି ତା’ ପାଖକୁ ବି ଗଲେନି । ବାପା, କକେଇ ସେମାନଙ୍କ କାମରେ ବାହାରିଗଲେ । ସୁହାସିନୀଙ୍କି ଛାଡ଼ି ଅନ୍ୟସବୁ ପିଲା ସ୍କୁଲକୁ ଗଲେ । ସୁହାସିନୀଙ୍କୁ ଜର । ସେ ଔଷଧ ଖାଇ ଶୋଇଥାନ୍ତି । ପିଲାମାନଙ୍କୁ ସ୍କୁଲକୁ ବିଦା କରି ବୋଉ ଖୁଡ଼ୀ ରୋଷେଇ ଘର ବାରଣ୍ଡାରେ ବସିଥାନ୍ତି । ଖୁଡ଼ୀ ଖାଲି କାନ୍ଦୁଥାନ୍ତି... କହୁଥାନ୍ତି, “ବୋଉ ମତେ କେତେ କରି କହିଥିଲା, ଝିଅ ପରି ରଖିବୁ, ଦାୟିତ୍ୱ ନେବୁ । ମୋ’ର ଭୁଲ୍... ମୁଁ ଦାୟିତ୍ୱ ନେଇପାରିଲିନି । କିଏ ଜାଣିଛି... ଏଡ଼େ ବକଟେ ପିଲା... ଏମିତି କାମ କରିବ... ଆଜିକାଲି ସ୍କୁଲ ପିଲାଙ୍କୁ ବି ବହୁତ କଥା ଜଣା ଅଛି...’’ ଖୁଡ଼ୀ ରାଗରେ ଗରଗର ହୋଇ କହୁଥାନ୍ତି ।

“ତୁ କାହା କଥା କହୁଛୁ ? କୋଉ କଥା ?” ବୋଉ ଥରଥର ଗଳାରେ ଖୁଡ଼ୀଙ୍କି ପଚାରିଲା । ଯେମିତି ତା’ ଗଳା ଶୁଖିଯାଉଛି ।

ଖୁଡ଼ୀ ଚିହିଁକି ଆସିଲେ... କହିଲେ, “ଏତିକି କଥା ଜାଣିପାରୁନା ନାନୀ... ପୁଅକୁ ଆଉ ଘଣ୍ଟ ଘୋଡ଼ାଅନି । ତୁମର ପୁଅ ମିଟୁ ଏ କାମ କରିଛି । ଘର ଲୋକଙ୍କ ଛଡ଼ା ଏ କାମ ଆଉ କିଏ କରିବ ? ଗୀତା କ’ଣ ବାହାରକୁ ଯାଉଥିଲା...?”

ବୋଉ ବି ଚିତ୍କାର କରି କହିଲା... “କାହା ଦୋଷ ଆଣି ମୋ’ ପୁଅ ମୁଣ୍ଡରେ କାହିଁକି ବୋଳୁଛୁ... ସେ କ’ଣ ତୋ’ ପୁଅ ନୁହେଁ... ? ଖୁଡ଼ୀ ସେମିତି ଉଚ୍ଚସ୍ୱରରେ କହୁଥାନ୍ତି... “ଦୋଷ କଲେ ପୁଅ କ’ଣ ପୁତୁରା କ’ଣ । ତୁମେ କ’ଣ ତା ଗୁଣ ଜାଣିନ ? ମାଟି୍ରକ୍-ରେ ତ ବର୍ଷେ ଫେଲ୍ ହେଇଛି । ପାଠ ପଢ଼ିବ କ’ଣ, ବହି ତଳେ ଲୁଚେଇ ଲଙ୍ଗୁଳୀ ଝିଅଙ୍କ ଫଟୋ ଦେଖୁଛି... କିଏ ଜାଣେ ଆଉ କ’ଣ କରିଥିବ... !”

ବୋଉ ଆଉ ସମ୍ଭାଳିପାରିଲାନି । କହିଲା, “ମୋର ଏଡ଼ିକି ବକଟେ ପିଲା, ସଂସାରର ଭଲମନ୍ଦ ଜାଣିନି । ମାଉସୀ ବୋଲି ଗୀତାକୁ କେତେ ଭଲପାଏ... ତା’ ବିଷୟରେ ଉଡ଼େଇ ବୁଡ଼େଇ କରି କହୁଛୁ ? ତୋ’ ଆଖିକି ସେଇ ଦିଶିଲା, ଆଉ ଯାହା ଦେଖିବା କଥା ଦେଖିପାରିଲୁନି, ଜାଣିପାରିଲୁନି ? ଭଉଣୀର ଦାୟିତ୍ୱ ନେବାକୁ କହି ଅଚିନ୍ତାରେ ଶୋଉଥିଲୁ । ରାତିଅଧରେ ସୁର କେତେଥର ତୋ’ ପାଖରୁ ଉଠି କୁଆଡ଼େ ଯାଉଛନ୍ତି, ତତେ ଜଣାଗଲାନି...  ? ଦି’ଥର ତ ମୋ’ ହାବୁଡ଼ରେ ପଡ଼ିଛନ୍ତି । ଗୀତାର  ଘରଆଡ଼ୁ ଆସୁଥିବେ । ସେପଟେ ତାଙ୍କର କାମ କ’ଣ ? ମୁଁ ଯଦି କହିଥାନ୍ତି, ତୁ ସମ୍ଭାଳିଥାନ୍ତୁ ?”

ଖୁଡ଼ୀ ହଠାତ୍ ଚୁପ୍ ହେଇଗଲେ । କ’ଣ କହିବେ ଜାଣିପାରିଲେନି । ତାଙ୍କର ଦେହ ଥରୁଥାଏ । ସୁହାସିନୀ କେତେବେଳୁ ଆସି ପଛରେ ଠିଆ ହୋଇଥାନ୍ତି । ଔଷଧ ଖାଇ ତାଙ୍କର ଜର ଛାଡ଼ିଯାଇଥାଏ । ଶୋଷରେ ତଣ୍ଟି ଅଠାଅଠା ଲାଗୁଥାଏ । ପାଣି ପିଇବାକୁ ରୋଷେଇଘରକୁ ଆସି କେତେବେଳୁ ଠିଆ ହୋଇଥାନ୍ତି, ବୋଉ, ଖୁଡ଼ୀଙ୍କ କଳିରେ ଭରସିକରି କିଛି କହିପାରୁ ନ ଥାନ୍ତି ।

ସୁହାସିନୀଙ୍କି ଦେଖି ବୋଉ, ଖୁଡ଼ୀ ଦୁଇଜଣ ଚୁପ୍ ହେଇଗଲେ । ବୋଉ ଶିଝାପାଣି ଆଣିବାକୁ ରୋଷେଇଘରକୁ ଗଲା । ଖୁଡ଼ୀ ତାଙ୍କ ଶୋଇବାଘରକୁ ଚାଲିଗଲେ । ପାଣି ପିଇସାରି ଗୀତା ମାଉସୀ ପାଖରେ ବସିବେ ବୋଲି ସୁହାସିନୀ ଭାବୁଥିଲେ । ବୋଉ ଆଗୁଆ ତାଗିଦ୍ କରିଦେଲା, “ଖବରଦାର୍... ଗୀତା ପାଖକୁ ମୋଟେ ଯିବୁନି... । ଯଦି ଯାଇଥିବୁ ତୋ’ କଥା ବୁଝିବି ।” ଗୀତା ମାଉସୀ ପାଖକୁ କେହି ଗଲେନି । ଦିନସାରା ସେ ସେମିତି ତା’ ବଖରାରେ ପଡ଼ିରହିଲା । ଖାଇବାବେଳେ ଅବଶ୍ୟ ବାପା ଗୀତା ମାଉସୀ ଖାଇଛି କି ନାହିଁ ବୋଲି ପଚାରିଥିଲେ । ବୋଉକୁ କହିଥିଲେ ଗୀତା ମାଉସୀକୁ ବୁଝେଇ ଶୁଝେଇ ଖୁଆଇବାକୁ । ବାପାଙ୍କ ଆଗରେ ବୋଉ ଚୁପ୍ ରହିଲା । ବାପା ଖାଇସାରି ଗଲା ପରେ କହିଲା, “ଭୋକ ହେଲେ ସେ ବଳେ ଖାଇବ, ଯିବ କୁଆଡ଼େ ?”

ପରଦିନ ସୂର୍ଯ୍ୟ ଯଥାରୀତି ଉଇଁଲେ । କିନ୍ତୁ ଗୀତା ମାଉସୀ ଆଉ ନ ଥିଲା । ତା’ ବଖରାର ସବୁ ଜିନିଷ ସେମିତି ଥିଲା । କାହାକୁ ନ ଜଣାଇ ବାପା, କକେଇ ସମ୍ଭାବ୍ୟ ଜାଗାମାନଙ୍କରେ ଖୋଜିଥିଲେ । କିନ୍ତୁ କେଉଁଠୁ କିଛି ସୂଚନା ମିଳି ନ ଥିଲା । ଜେଜେମା କହିଲା, “ଅଲକ୍ଷଣୀ ଯଦି କୂଅ ପୋଖରୀରେ ଯାଇଥିବ, ତାହାଲେ ତ ମରିକରି ଭାସିବ, ଖୋଳତାଡ଼ ହେବ, କେତେ ନିନ୍ଦା ଅପବାଦ ଶୁଣିବାକୁ ମିଳିବ ।”

ଗୀତା ମାଉସୀ କିନ୍ତୁ କାହାକୁ ନିନ୍ଦା କି ଅପବାଦ ଶୁଣିବାକୁ ଦେଇ ନ ଥିଲା । ବିପଦ ସମୟରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବାକୁ ଆସି ପରୀଟିଏ ବିପଦ ପରେ କୁଆଡ଼େ ଉଭାନ୍ ହୋଇଗଲା ପରି ସେ ଏ ଦୁନିଆରୁ କୁଆଡ଼େ ଅନ୍ତର୍ଦ୍ଧାନ ହୋଇଯାଇଥିଲା । ଜେଜେମା’ ବି ସାଇପଡ଼ିଶାରେ ପ୍ରଚାର କରିଦେଇଥିଲା, “ଗୀତା ଗାଁକୁ ଯାଇଛି, ତା’ ଦଦେଇ ପୁଅ ଭାଇର ବାହାଘର ।”

 

ଚକୋଲେଟ୍ ଲେନ୍, ଝାଞ୍ଜିରୀମଙ୍ଗଳା, କଟକ-୭୫୩୦୦୯

ଫୋନ୍-୯୩୩୭୨୭୨୨୪୭

*****


Rate this content
Log in

More oriya story from Minakshi Devi

Similar oriya story from Thriller