Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୧

Children Classics

2  

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୧

Children Classics

ଜହ୍ନମାମୁଁ -210

ଜହ୍ନମାମୁଁ -210

3 mins
7.6K


ବିଚିତ୍ର ପୁଷ୍ପ - ୨

ରାଜକୁମାରୀ ଅତି ଆନନ୍ଦରେ ସେହି ପୁଷ୍ପଗୁଚ୍ଛଟି ଗ୍ରହଣ କରି ପିତାଙ୍କୁ କହିଲେ, “ବାବା, ଏପରି ସୁନ୍ଦର ଫୁଲ ମୁଁ ପୂର୍ବରୁ କେବେବି ଦେଖି ନାହିଁ । ଦେଖିବାକୁ ଏହା ଯେପରି ସୁନ୍ଦର, ଏହାର ସୁଗନ୍ଧ ମଧ୍ୟ ଠିକ୍ ସେପରି ଚମତ୍କାର । ଏହାକୁ ଆଣି ଆମ ଉଦ୍ୟାନରେ ରଖିବା ।”

ରାଜା କହିଲେ “ନିଶ୍ଚୟ, ରଖା ହେବ, ସେ ବ୍ୟବସ୍ଥା ମୁଁ କରିବି ।” ତା’ପରେ ରାଜା ରାଜକୁମାରୀଙ୍କଠାରୁ ପୁଷ୍ପ ଗୁଚ୍ଛଟି ଧରି ତାକୁ ନିରୀକ୍ଷଣ କରି କହିଲେ, “ଆଃ, କି ଚମତ୍କାର ସୁଗନ୍ଧ । ପୁଣି ଦେଖିବାକୁ ବି ସୁନ୍ଦର । ଆଜି ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଏପରି ଏକ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ପୁଷ୍ପ କିପରି ଆମ ଆଖିରେ ପଡି ନଥିଲା । ଏହାକୁ ତୁରନ୍ତ ରାଜଉଦ୍ୟାନକୁ ନେଇ ଯାଅ, ସେଠାରେ ଏହା ଖୁବ୍ ଶୋଭା ପାଇବ । ଏଥିରେ କୌଣସି ପ୍ରକାର ସନ୍ଦେହ ନାହିଁ । ବସନ୍ତୋତ୍ସବର ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସମସ୍ତ ଫୁଲ ଏହା ସମ୍ମୁଖରେ ମଳିନ ହୋଇ ଯିବେ । ଏହାତ ପାର୍ଥିବ ନୁହେଁ, ବରଂ ସ୍ୱର୍ଗୀୟ, ଯେପରି ସ୍ୱର୍ଗର ଉଦ୍ୟାନ ନନ୍ଦନ କାନନରୁ ଏହା ଆସିଛି । ମୁଁ ଏହାକୁ ଆଣିବାର ତୁରନ୍ତ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିବି ।” କିଛି ସମୟ ପରେ ପୁରସ୍କାର ବିତ୍ତରଣ ଉତ୍ସବ ଶେଷ ହେଲା । ରାଜା ଉପସ୍ଥିତ ଲୋକଙ୍କୁ ସମ୍ବୋଧିତ କରି କହିଲେ, “ହେ ମୋର, ପ୍ରିୟ ନାଗରିକ । ଏବର୍ଷ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବର୍ଷ ଅପେକ୍ଷା ଅଧିକ ଆଡମ୍ବର ସହକାରେ ବସନ୍ତ ଉତ୍ସବ ପାଳନ କରାଯାଇଛି । କ୍ରୀଡା ପ୍ରତିଯୋଗୀତାରେ ଉତୁଙ୍ଗ ଓ ତା’ର ସାଥୀମାନେ ଯେପରି କୌଶଳସବୁ ଦେଖାଇଲେ, ତାହା ଅଦ୍ୱିତୀୟ । ତେଣୁ ଆସନ୍ତାବର୍ଷଠାରୁ “ଲପକ” ଖେଳର ନାମ ଆମେ “ମାୟାକ୍ରୀଡା” ଦେବା କାରଣ ଶୃଙ୍ଗମାୟ ପାହାଡବାସୀମାନେ ଏହାକୁ ଅତି ସୁନ୍ଦର ଭାବରେ ଖେଳିଲେ । ପୁଣି ମୁଁ ଭାବିଛି ଯେ ସେହି ପାହାଡୀ ଗ୍ରାମର ଯୁବକମାନଙ୍କୁ ମୁଁ ମୋ ସୈନ୍ୟ ବିଭାଗରେ ମଧ୍ୟ ସ୍ଥାନ ଦେବି । କାଲି ବସନ୍ତଉତ୍ସବର ଶେଷଦିନ । ସବୁବର୍ଷ ପରି କାଲି ମଧ୍ୟ ରାଜପ୍ରାସାଦର ଦ୍ୱାର ସମସ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ଖୋଲା ରହିବ । ଯାହାର ଯାହା ଭେଟି ନେଇ ଆସିବା ପାଇଁ ଇଚ୍ଛା ସେ ଯେକୌଣସି ସମୟରେ ଆସିପାରେ । ଦେବୀମାତା ଆମକୁ ରକ୍ଷା କରନ୍ତୁ ।”

ରାଜାଙ୍କର ଏହି ଘୋଷଣା ଶୁଣି ସମସ୍ତେ କରତାଳି ଧ୍ୱନିରେ ରାଜାଙ୍କର ପ୍ରଶଂସା କଲେ । ସମସ୍ତେ ବହୁତ ଖୁସି ହେଲେ । ରାଜା ଓ ରାଜକୁମାରୀଙ୍କର ଜୟଜୟକାର କଲେ । ତା’ପରେ ରାଜା ଓ ରାଜକୁମାରୀ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ରଥରେ ଚଢି ରାଜ ନଅରକୁ ଲେଉଟି ଆସିଲେ । ରାଜକୁମାରୀଙ୍କ ସହିତ ତାଙ୍କର ଦୁଇଜଣ ସଖୀ ଥା’ନ୍ତି । ରାସ୍ତାର ଦୁଇ ପାଶ୍ୱର୍ରେ ବିପୁଳ ଜନତା ରାଜା ଓ ରାଜକୁମାରୀଙ୍କୁ ଅଭିବାଦନ କରୁଥିଲେ ଓ ଶୁଭକାମନା ଜଣାଉଥିଲେ ।

ରାଜନଅରରେ ପହଁଚି ରାଜକୁମାରୀ କାଚର ଫୁଲଦାନୀରେ ସେହି ଫୁଲଗଛ ସଜାଇ ରଖିଲେ । ତାହା ଅତ୍ୟନ୍ତ ସୁନ୍ଦର ଦେଖାଗଲା । ରାଜକୁମାରୀ ଖୁବ୍ ଆନନ୍ଦିତ ହେଲେ ।

ପରଦିନ ପ୍ରଭାତରୁହିଁ ଉତ୍ସବ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଗଲା । ରାଜା, ରାଜକୁମାରୀ ଓ ରାଜପରିବାରର ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଲୋକମାନେ ଉପର ମହଲାରେ ଥାଇ ଜନତାଙ୍କର ଶୁଭକାମନା ଗ୍ରହଣ କରୁଥା’ନ୍ତି । କେହି କେହି ବା ଭିତରେ ପ୍ରବେଶ କରି ନାନା ଉପହାର ଦେଉଥାଏ । କିଛି ସମୟ ପରେ ଯୁବକ ଯୁବତୀଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ହୋଲି ଖେଳ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଗଲା ଓ ତା’ ସହିତ ନାଚ ଗୀତ ମଧ୍ୟ । ସାରା ରାଜ୍ୟର ଲୋକ ସେଥିରେ ଭାଗ ନେଉଥିଲେ । କୌଣସି ବାଧା ନାହିଁ, ସାମାଜିକ ନିୟମ ବି ନାହିଁ । ମନ ଆନନ୍ଦରେ ସମସ୍ତେ ସେଥିରେ ଭାଗ ନେଉଥିଲେ । ରାଜ ପରିବାରର ଲୋକମାନେ ମଧ୍ୟ ସାଧାରଣଙ୍କ ସହିତ ମିଶି ଉତ୍ସବରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରୁଥିଲେ । ସଂଧ୍ୟା ହୋଇ ଆସିବାରୁ ଉତ୍ସବ କମିଗଲା । ତା’ପରେ ରାଜା ତାଙ୍କ ସେନାପତିଙ୍କୁ ଡାକି କହିଲେ, “କାଲି ଉତୁଙ୍ଗ ଯେଉଁ ପୁଷ୍ପଗୁଚ୍ଛ ରାଜକୁମାରୀ ପ୍ରିୟମ୍ବଦାଙ୍କୁ ଦେଇଛି ତାହା ତମେ ଦେଖିଛ ନା ନାହିଁ? ଯାହାହେଉ ପ୍ରିୟମ୍ବଦାର ଇଚ୍ଛା ସେହି ପୁଷ୍ପ ରାଜନଅର ଉଦ୍ୟାନରେ ରହିବ । ତେଣୁ ତମେ ଦୁଇଜଣ ସୈନିକଙ୍କୁ ସେହି ପାହାଡ ଅଂଚଳକୁ ପଠାଅ । ସେମାନେ ପ୍ରଥମେ ଯାଇ ଉତୁଙ୍ଗ ସହ ଦେଖା କରିବେ । ଉତୁଙ୍ଗ ଫୁଲଗଛ ଆଣିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ ।”



Rate this content
Log in

Similar oriya story from Children