Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୧

Children

2  

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୧

Children

ଜହ୍ନମାମୁଁ -145

ଜହ୍ନମାମୁଁ -145

3 mins
7.5K


ବିଷ୍ଣୁ ପୁରାଣ -୨

ଅବିବାହିତା କୁନ୍ତୀଙ୍କ ଗର୍ଭରେ ସୂର୍ଯ୍ୟଙ୍କ ଅଂଶରୁ ଯିଏ କର୍ଣ୍ଣ ରୂପରେ ଜନ୍ମ ନେଲା ସେ ତା’ର ପୂର୍ବଜନ୍ମରେ ସହସ୍ରକବଚ ଥିଲା । ସେ ନରନାରାୟଣ ଋଷିଙ୍କ ସହିତ ଶତ୍ରୁତା କରି ଗୋଟିଏ ମାତ୍ର କବଚ ସହ ସୂର୍ଯ୍ୟ ମଣ୍ଡଳରେ ଯାଇ ପ୍ରବେଶ କରିଥିଲା । ଏବେ ଦ୍ୱାପରରେ ସେ ନରଋଷି ହେଲେ ଅର୍ଜୁନ ଓ ନାରାୟଣ ହେଲେ ସ୍ୱୟଂ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ ।

ଅର୍ଜୁନ ଓ କୃଷ୍ଣ ଦୁହେଁ ପିଉସୀ ପୁଅ ଓ ମାମୁଁ ପୁଅ ଭାଇ । ତା’ଛଡା ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣଙ୍କ ଭଉଣୀ ସୁଭଦ୍ରା ବି ଅର୍ଜୁନଙ୍କର ଅନ୍ୟତମ ପତ୍ନୀ ଥିଲେ ।

କୁନ୍ତୀ ଶିଶୁ କର୍ଣ୍ଣକୁ ପାଣିରେ ଭସାଇ ଦେଲେ । ସୂତ ପତ୍ନୀ ରାଧା ତାକୁ ପାଇଲେ । ସେ ତାକୁ ପାଳି ପୋଷି ମଣିଷ କଲେ । ସେଥିପାଇଁ କର୍ଣ୍ଣଙ୍କର ଅନ୍ୟନାମ ହେଲା ‘ରାଧେୟ’ । ଦୁର୍ଯ୍ୟୋଧନ କର୍ଣ୍ଣକୁ ଏକ ଛୋଟ ରାଜ୍ୟ ଦାନ କଲେ ଓ ଚିରକାଳ ପାଇଁ ତାଙ୍କୁ ସେ ହାତରେ ରଖିଲା । ସେ ଭାବିଲା କର୍ଣ୍ଣ ଯାହାର ପକ୍ଷ ନେବେ ବିଜୟ ତାହାରହିଁ ସୁନିଶ୍ଚିତ ।

କର୍ଣ୍ଣ ତାଙ୍କ ପିଲାଟି କାଳରୁ ଅର୍ଜୁନଙ୍କୁ ହରାଇବାର ସୁଯୋଗ ଖୋଜୁଥା’ନ୍ତି । ସେଥିପାଇଁ ସେ କୌରବ ପକ୍ଷରେ ଯୋଗ ଦେଲେ ।

ପାଣ୍ଡବମାନେ ବନବାସ କରିବାକୁ ଚାଲିଗଲେ । ଇତିମଧ୍ୟରେ ପଶାଖେଳରେ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ ହାରିଯିବାରୁ ସତ୍ୟଭାମା ତାଙ୍କୁ ନାରଦଙ୍କୁ ଦାନ ଦେଇ ପୂଣ୍ୟ ଲାଭ କରିବାକୁ ଚାଲିଲେ । ଦାନ ଦେବା ପରେ ପୁଣି ତାଙ୍କ ମନରେ ଦୁଃଖ ହେବାରୁ ନାରଦ କହିଲେ, “ତାଙ୍କ ଓଜନର ସୁବର୍ଣ୍ଣ ଦାନ କରି ତାଙ୍କୁ ଫେରାଇ ନିଅ ।” ଏକଥା ଶୁଣି ସତ୍ୟଭାମା ତୁଳା ପାତ୍ରରେ ସୁନା ଆଣି ଅଜାଡୁଥା’ନ୍ତି କିନ୍ତୁ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣଙ୍କ ଓଜନ ବେଶି ହେଉଥାଏ । ଅବଶେଷରେ ରୁକ୍ମିଣୀ ଭକ୍ତିର ସହିତ ତୁଳସୀଦଳଟିଏ ଦେଲେ ଏବଂ ତାହା ଅଧିକ ଓଜନ ହେଲା ।

ସେ ଦୃଶ୍ୟ ଦେଖି ସତ୍ୟଭାମା କହିଲେ, “ଅପା ମୁଁ ଆଜି ପରାଜିତ ହୋଇଛି । ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ ଯେ ସର୍ବଦା ଭକ୍ତିର ବଶ ସେ କଥା ମୁଁ ଭୁଲି ଯାଇଥିଲି । ତୁମ ଶକ୍ତିରୁହିଁ ମୁଁ ପୁଣି ସ୍ୱାମୀଙ୍କୁ ଫେରି ପାଇଛି । ତେଣୁ ମୁଁ ତୁମ ପାଦତଳର ଦାସୀପରି ।”

ସୁଭଦ୍ରା ଓ ଅର୍ଜୁନଙ୍କର ପରିଣୟ ପରେ ସୁଭଦ୍ରାଙ୍କର ଅନ୍ତଃସତ୍ୱା ଅବସ୍ଥାରେ ଦିନେ ଅର୍ଜୁନ ବସି ସୁଭଦ୍ରାଙ୍କୁ ଚକ୍ରବ୍ୟୁହ ବିଷୟରେ ବୁଝାଉଥିଲେ । ଅଭିମନ୍ୟୁ ପେଟରେ ଥାଇ ସବୁ ଶୁଣି ପାରିଥିଲେ । ସେତିକିବେଳେ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ ଆସି କହିଲେ, “ଅର୍ଜୁନ, ମୋ ଭଉଣୀ ସୁଭଦ୍ରାର ହୃଦୟ ଅତ୍ୟନ୍ତ କୋମଳ । ତୁମେ କାହିଁକି ତାକୁ ଯୁଦ୍ଧ କଥା ଶୁଣାଉଛ?” ତା’ପରେ ଅର୍ଜୁନ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣଙ୍କ ସହିତ ଚାଲିଗଲେ । ତେଣୁ ଅଭିମନ୍ୟୁ କେବଳ ଚକ୍ରବ୍ୟୁହର ରଚନା ଓ ତନ୍ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରବେଶ କରିବା ପେଟରେ ଥାଇ ଶୁଣିଥିଲେ ।

ଏ ଘଟଣାର ଅନେକ ଦିନ ପରେ ପଂଚପାଣ୍ଡବ ଓ ଦ୍ରୌପଦୀ ଅଜ୍ଞାତବାସ ସମୟରେ ବିରାଟ ଦେଶରେ ଯାଇ ରହିଲେ । ସେଠାକାର ରାଜାଙ୍କ ଘରେ ଏ ପାଞ୍ଚ ଭାଇ ଓ ଦ୍ରୌପଦୀ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ କାର୍ଯ୍ୟ ନେଇ ରହିଲେ । ଅର୍ଜୁନ ବୃହନ୍ନଳା ରୂପରେ ରାଜକନ୍ୟା ଉତରାଙ୍କର ନୃତ୍ୟଶିକ୍ଷକ ଭାବରେ ଯୋଗ ଦେଲେ । ପରେ ଉତରାଙ୍କ ସହ ଅଭିମନ୍ୟୁଙ୍କର ବିବାହ ହୋଇଥିଲା ।

ଥରେ ଅଭିମନ୍ୟୁ ଗର୍ବରେ କହିଲେ, “ମୁଁ ଏକାକି ସେ କୌରବସେନାଙ୍କୁ ମାରିଦେବି ।” କୃଷ୍ଣ ତାକୁ ସ୍ନେହରେ ଥାପୁଡାଇ ଦେଇ କହିଲେ, “ତୁହିଁ ପ୍ରକୃତରେ ବିରୋଚିତ କଥା କହିଛୁ । ବୀରତ୍ୱ ଯୁବକବୀରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଧୃବତାରା ରୂପରେ ଦେଖାଦେବ । ମୁଁ ତୋର ମାମୁଁ ବୋଲି ଆଜି ବହୁତ ଗର୍ବିତ ।”

ଅଜ୍ଞାତବାସ ପରେ ସେମାନେ ପୁଣି ହସ୍ତିନାପୁରକୁ ଫେରି ଆସିଲେ । କିନ୍ତୁ ବିନା ଯୁଦ୍ଧରେ ସୁଚ୍ୟଗ୍ର ଭୂମି ଦେବନାହିଁ ବୋଲି ଦୁର୍ଯ୍ୟୋଧନ ଘୋଷଣା କରିବାରୁ ଯୁଦ୍ଧ ପାଇଁ ଦୁଇ ପକ୍ଷ ଆୟୋଜନରେ ଲାଗି ପଡିଲେ ।

ଦିନେ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ ଶୋଇଥିବା ବେଳେ ଦୁଇପକ୍ଷରୁ ଦୁର୍ଯ୍ୟୋଧନ ଓ ଅର୍ଜୁନ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣଙ୍କୁ ନିଜ ନିଜ ପକ୍ଷ ପାଇଁ ନିମନ୍ତ୍ରଣ କରିବାକୁ ଯାଇଥା’ନ୍ତି । ନିଦରୁ ଉଠି ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣଙ୍କର ଆଖି ପ୍ରଥମେ ତାଙ୍କ ପାଦ ପାଖରେ ବସିଥିବା ଅର୍ଜୁନଙ୍କ ଉପରେ ଯାଇ ପଡିଲା ଓ ପରେ ଦୁର୍ଯ୍ୟୋଧନଙ୍କ ଉପରେ । ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ ସେ ଦୁହିଁଙ୍କ ପାଖରେ ଏକ ସର୍ତ୍ତ ରଖିଲେ । ସେ କହିଲେ, “ମୁଁ ଯେଉଁ ପକ୍ଷରେ ରହିବି ଅସ୍ତ୍ର ଧାରଣ କରିବି ନାହିଁ, କେବଳ ରହିବି । ଅନ୍ୟ ପକ୍ଷରେ ମୋର ସମଗ୍ର ଯାଦବ ସେନା ରହି ଯୁଦ୍ଧ କରିବେ । ତମେ ଦୁହେଁ ବାଛି ନିଅ । କିନ୍ତୁ ମୁଁ ପ୍ରଥମେ ଅର୍ଜୁନଙ୍କୁ ଦେଖିଛି, ତେଣୁ ବାଛିବାର ପ୍ରଥମ ଅଧିକାର କେବଳ ତାଙ୍କର ।”

ଅର୍ଜୁନ ତତ୍କ୍ଷଣାତ୍ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣଙ୍କୁ ବାଛିଲେ । ଦୁର୍ଯ୍ୟୋଧନ ମଧ୍ୟ ସାରା ଯାଦବ ସେନାଙ୍କୁ ପାଇ ବଡ ଖୁସିରେ ଫେରି ଆସିଲେ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya story from Children