Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dr Subas Chandra Rout

Inspirational Others

3.9  

Dr Subas Chandra Rout

Inspirational Others

ଆତ୍ମହତ୍ୟା ଯୋଜନା

ଆତ୍ମହତ୍ୟା ଯୋଜନା

10 mins
14.6K


ମୋ ଜୀବନ ଅତି ସକ୍ରିୟ ଥିଲା ଓ ସୁରୁଖୁରୁରେ ଚାଲୁଥିଲା । କାହା ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେନି । ପ୍ରତିଦିନ ନିଜେ ବଜାର ସଉଦା କରେ, ମାଛ ମାଂସ କିଣିବାକୁ ଯାଏ, ଘରର ଯାବତୀୟ ଆବଶ୍ୟକ ପଦାର୍ଥ ମୁଁ ନିଜେ ଆଣେ । ଇନସ୍ୟୁରାନ୍ସ ପ୍ରିମିୟମ, ମ୍ୟୁନିସିପାଲଟିର ଦେୟ ଆଦି ସବୁ ମୁଁ ସେମାନଙ୍କ ଅଫିସକୁ ଯାଇ ଦେଉଥିଲି । ଘରର ପ୍ରତ୍ୟେକ ବସ୍ତୁକୁ ଯଥା ସ୍ଥାନରେ ସାଇତି ରଖିବା କାମ ମୋର । କାନ୍ଥ ଓ ଛାତରୁ ଅଳନ୍ଧୁ ସଫା ବି ମୁଁ କରେ । ବନ୍ଧୁ ବାନ୍ଧବ ସହିତ ଯୋଗାଯୋଗ, ଭଲମନ୍ଦ ଆଦି କଥା ମୁଁ ବୁଝୁଥିଲି । ମୋ ପାରୁ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଦିଆନିଆ କରୁଥିଲି । ଅଫିସକୁ ଠିକ ସମୟରେ ଯାଏ ଓ ଠିକ ସମୟରେ ଫେରିଆସେ । ବିନା ବାଧାରେ ହସ ଖୁସିରେ ସଂସାର ଚାଲିଥିଲା । କିନ୍ତୁ ହଠାତ ଦିନେ ସକାଳେ ସବୁ ବଦଳିଗଲା ।

ସେଦିନ ସକାଳୁ ବିଛଣାରୁ ଉଠିଲା ବେଳକୁ ମୋର ଅଣ୍ଟାରେ ପ୍ରବଳ କଷ୍ଟ ଅନୁଭବ କଲି । ରାତିରେ ଶୋଇବା ସମୟରେ ଦେହ ତ ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ଭଲ ଥିଲା ଓ ଭଲ ନିଦ ବି ହେଇଥିଲା । ସକାଳୁ ଠିଆ ହେଲେ ବା ଚାଲିଲେ ପ୍ରବଳ କଷ୍ଟ ହେଲା । କିଛି ବୁଝି ପାରିଲିନି, ଏମିତି କାହିଁକି ହେଲା । ନା ଜ୍ଵର ନା ଆଘାତ, କିଛି ହେଇନି । କିଛି ଓଜନିଆ ଜିନିଷବି ଉଠେଇନି । ବଡ ଅଦ୍ଭୁତ କଥା ହେଲା । ଭାବିଲି, ହଁ ବୟସ ହେଲା, ନିଶ୍ଚୟ କିଛି ଅସୁବିଧା ତ ହେବ । ଓଷଧ ଖାଇଲି କିନ୍ତୁ କୌଣସି ପ୍ରଭାବ ପଡ଼ିଲାନି ।

ଦିନ ପରେ ଦିନ, ମାସ ପରେ ମାସ ଗଡ଼ିଚାଲିଲା । ଦୈନନ୍ଦିନ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ସବୁ ବଦଳିଗଲା । ଘରୁ ବାହାରିପାରିଲିନି । ସମୟ ଗଡ଼ିବା ସାଥେ ସାଥେ ମୋର ଦୁଇ ଗୋଡ଼ ଓ ପାଦ ଝିମିଝିମି ହେଉଥିଲା । ଠିଆ ହେଲେ ବା ଚାଲିଲା ବେଳେ ପାଦରେ କଣ୍ଟା ଫୋଡ଼ି ହେଲା ଭଳି ଲାଗେ । ଉପର ତଳ ଚପଲକୁ ଓଲଟେଇ ଯେତେ ଖୋଜିଲେ ବି କୌଣସି କଣ୍ଟା ମିଳେନି । ଔଷଧ ଖାଇ ଅଣ୍ଟା କଷ୍ଟ ଉପଶମ ହୋଇଗଲା, କିନ୍ତୁ ରାତିରେ ଶୋଇପାରୁନଥିଲି । ବିଛଣାରେ ଶୋଇଲା ବେଳେ ମୋତେ ଲାଗେ ଯେମିତି ମୋର ଦୁଇ ପାଦ ଏକ ଓଭେନ ଭିତରେ ଅଛି । ପାଦ ଓ ଗୋଡ଼ରେ ହାତ ମାରିଲେ ଅସମ୍ଭବ ଗରମ ଲାଗେ । ମାତ୍ର ଦୁଇ ଶହ ଗଜ ଚାଲିଲା ପରେ ହଠାତ ଲାଗେ ଯେମିତି ମୋର ବଳା ଗଣ୍ଠିରେ (ankle) ତାଲା ପଡିଯାଇଛି । ଆଉ ଚାଲି ପାରେନି । ଦିନକୁ ଦିନ ସେଇ କଷ୍ଟ ଧୀରେ ଧୀରେ ପାଦରୁ ଉପରକୁ ଉଠିଆସିଲା । ସେ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଭାଷାରେ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିହେବନି । ମେଡିକାଲ, ହୋମିଓପାଥି ଓ କବିରାଜୀ, ୟୁନାନୀ ଆଦି ସମସ୍ତ ପ୍ରକାର ଔଷଧ ଖାଇବା ସତ୍ତ୍ୱେ କିଛି ଉପଶମ ହେଲାନି ।

ଏମ.ଆର.ଆଇ. ପରୀକ୍ଷା କରି ଜଣା ପଡ଼ିଲା, ମୋର ସ୍ପାଇନାଲ ଷ୍ଟେନୋସିସ ରୋଗ ହୋଇଛି । ଏହି ରୋଗରେ ମେରୁଦଣ୍ଡ ଭିତର ସ୍ଥାନ କମିଯାଏ, ତେଣୁ ତା ଭିତରେ ଥିବା ସ୍ନାୟୁ ଓ ସୁଷୁମ୍ନା କାଣ୍ଡ ଚିପି ହୋଇଯିବା ଫଳରେ କଷ୍ଟ ଓ ପ୍ରଦାହ ହୁଏ । ଏହା ନିମନ୍ତେ ଗୋଟିଏ ଔଷଧ କେବଳ କାମ କରେ ଯାହାର ନାମ ‘ପ୍ରିଗାବାଲିନ’ । ଔଷଧରେ ଭଲ ନହେଲା ନାହିଁ, ଅପରେସନ କଲେ ବି ଭଲ ହୁଅନ୍ତା । କିନ୍ତୁ ମୋ ରୋଗ ନିମନ୍ତେ ଅପରସନ ମଧ୍ୟ ସମ୍ଭବ ହେଲାନି, ଡାକ୍ତର ମନା କଲେ । କହିଲେ ଆପଣଙ୍କ ରୋଗ ଅପରେଶନ ସ୍ଟେଜରୁ ଅଧିକ ହୋଇଯାଇଛି । ଓଷଧ ଖାଇ କେବଳ ରହିବେ, ଯେତିକି ସମ୍ଭବ ସେତିକି ଭଲ ହେବ । ସବୁଠାରୁ ଅସୁବିଧାର କଥା ଥିଲା, ସେହି ଔଷଧର ଅନେକ ଭୟାବହ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ହୁଏ ଯାହା ଘାତକ ସିଦ୍ଧ ହୋଇପାରେ ଓ ତାହା ନେଟରେ ଦେଖିଲି । ଶରୀରର ପ୍ରତ୍ୟେକ ଅଙ୍ଗ ପ୍ରଭାବିତ ଓ ନଷ୍ଟ ହୋଇପାରେ । ଏହା ଜାଣିବା ପରେ ମୋ ମୁଣ୍ଡ ଭିତରେ ଗ୍ରାଇଣ୍ଡର ବ୍ଲେଡ ଘୁରିଲା ଭଳି ଲାଗିଲା । ଚେତା ହଜେଇ ପଡ଼ିଗଲି ।

ଚିନ୍ତା କଲି, କଅଣ କରିବି ! କୁଆଡ଼େ ଯାଇପାରିବିନି, ବେଶୀ ସମୟ ବସିପାରିବିନି, ଠିଆ ହେଲେ ଗୋଡ଼ ଥଣ୍ଡା ହୋଇ କାଲୁଆ ଲାଗେ, ଶୋଇଲେ ଭୟାବହ ଯନ୍ତ୍ରଣା । ତାହେଲେ କରିବି କଅଣ । ଆସ୍ତେ ଆତେ ତଳିପେଟରେ ମଧ୍ୟ ଯନ୍ତ୍ରଣା ହେଲା । ଖାଲି ଖାଇ ପିଇ ବଞ୍ଚିବାର ନାମ କଅଣ ଜୀବନ ! କି ଦିନ, କି ରାତି - ନିଦ ହଜିଗଲା । ଭାବିଲି, ଏହା ପରେ ବୋଧହୁଏ ମୋର ସାରା ଦେହରେ ପାରାଲିସିସ ହୋଇଯିବ । ମୁଁ ଜାଣିଲି, ମୃତ୍ୟୁ ମୋ ପାଖକୁ ଧୀରେ ଧୀରେ ଆଗେଇ ଆସୁଛି । ମୋତେ ନେଇଯିବାକୁ ଆତୁର ହେଲାଣି । ଯେଉଁ ମୃତ୍ୟୁ ହଠାତ ହୁଏ, ତାକୁ ଭୟ ଲାଗେନି । ମରିଗଲେ ତ ସକଳ ଯନ୍ତ୍ରଣାର ଅନ୍ତ ହୋଇଯାଏ । କିନ୍ତୁ ମରଣର ଘୋଷଡ଼ାକୁ ଭୟ ଲାଗେ, ତାହା ମୃତ୍ୟୁଠାରୁ ଆହୁରି ଭୟାନକ । ମୋର ଦେହର ଓଜନ କମିବାକୁ ଲାଗିଲା । ଭୋକ ଉଭେଇ ଗଲା । କିଏ କଅଣ କହୁଛି ଶୁଣିବାକୁ ମୋର ହୋସ ରହୁନଥିଲା । ଚିନ୍ତା ଶକ୍ତି ହଜିଗଲା । ଏହିଭଳି ଭାବରେ ତିନି ବର୍ଷ ବିତିଗଲା । ଧୈର୍ଯ୍ୟର ସୀମା ଟପିଗଲା ।

ଅସହନୀୟ ପୀଡ଼ାରେ ଛଟପଟ ହୋଇ ଦିନେ ଭାବିଲି, ‘ଏଭଳି କଷ୍ଟମୟ ଜୀବନ ଯାପନ କେମିତି କରିବି ? କେତେ ଦିନ ପାଇଁ ସମ୍ଭବ ହୋଇପାରିବ ! ମରିଯିବା ଏହାଠାରୁ ଶ୍ରେୟସ୍କର ।’ ସେହି ରାତିରେ ଆତ୍ମହତ୍ୟା କରିବାକୁ ସ୍ଥିରକଲି । ନୂଆ ସମସ୍ୟା ଆସିଗଲା, କେଉଁ ଉପାୟରେ ଆତ୍ମହତ୍ୟା କରିବି । ବେକରେ ରଶି ଲଗେଇ ଝୁଲିପଡ଼ିବି ବା ଟ୍ରେନ ଆଗରେ ଶୋଇପଡ଼ିବି ବା ବିଷ ଖାଇବି ! ଯେମିତି ହେଉ, ଅନ୍ତତଃ ମଲା ବେଳକୁ ଅଧିକ କଷ୍ଟ ନହେଉ । ଚିନ୍ତା କଲି, ସବୁ ରାସ୍ତାରେ କଷ୍ଟ ଅଛି, କେବଳ ଗୋଟିକୁ ଛାଡ଼ି – ସେଇଟା ହେଲା ନିଦ ଔଷଧ ଖାଇ ଶୋଇବା । ସେଇ ଔଷଧ ଖାଇଲେ ଶେଷ ନିଦ୍ରା ଆସିଯିବ । କିଛି କଷ୍ଟ ହେବନି । ଠାକୁରଙ୍କୁ ସ୍ମରଣ କରି କହିଲି, “ପ୍ରଭୁ, ମୋର ଶେଷ ସମୟ ଆସିଗଲା । ମୁଁ ବାହାରିଲି ଆପଣଙ୍କ ପାଖକୁ । ଆତ୍ମହତ୍ୟା କରିବାକୁ ଯାଉଛି, କ୍ଷମା କରିଦେବେ । ଏ ପୃଥିବୀରେ ଜନ୍ମ ହେଲେ ମୃତ୍ୟୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ । ଏତେ ଭୟ କାହିଁକି !” ନିଦ ଔଷଧ ଆଣିବାକୁ ସ୍ଥିର କରି ସେହି ରାତିରେ ବିଛଣାରେ ପଡ଼ିରହିଲି ।

ତା’ପରଦିନ ଅଟୋରେ ଔଷଧ ଦୋକାନକୁ ଯାଇ ଦଶଟି ବଡ଼ ନିଦ ବଟିକା କିଣିଲି । ସାଧାରଣତଃ ମୋର ଗୋଟିଏ ଛୋଟ ବଟିକାରୁ ଫାଳେ ଖାଇଲେ ନିଦ ହୋଇଯାଏ । ୧୦ଟି ବଟିକା ଖାଇଲେ ୪୦ ଗୁଣ ଅଧିକ ପ୍ରଭାବ ହେବ ଓ ମୁଁ ନିଶ୍ଚିତ ମରିଯିବି । ବଟିକା ଆଣି ଶାନ୍ତିରେ ଘରକୁ ଫେରିଲି ।

ତା’ ପରଦିନ ସକାଳେ କିନ୍ତୁ ଗୋଟିଏ ଅଦ୍ଭୁତ ନୂଆ ଖିଆଲ ମୁଣ୍ଡରେ ଯୁଟିଲା । ଭାବିଲି, ମୁଁ ତ ମରିବି । ଯଦି କୌଣସି କାରଣ ବଶତଃ ମରି ନପାରିଲି, ତାହେଲେ ଘର ଲୋକମାନେ ମୋତେ ଡାକ୍ତରଖାନାକୁ ନେବେ । ସେଠାରେ ଯାବତୀୟ ଔଷଧ, ସାଲାଇନ ଓ ଇଂଜେକସନ ନେବାକୁ ପଡ଼ିବ । ତା ମାନେ ଆହୁରି ଅଧିକ କଷ୍ଟ ପାଇବି । ବଞ୍ଚିଗଲେ ପୋଲିସ ଆସି ଆତ୍ମହତ୍ୟା କେଶ କରିବ । ସେ ଆଉ ଏକ ଅସୁବିଧା । ମୋତେ ଜେଲ ଯିବାକୁ ପଡ଼ିବ । ଯଦି ମରିଯାଏ, ତେବେ ବି ପୋଲିସ ଆସିବ । ଆତ୍ମହତ୍ୟା ହେଇଛି କି କିଏ ମାରି ଦେଇଛି ! କାହିଁକି ହେଲା ଜାଣିବାକୁ ଛାନବିନ ହେବ । ଘରର ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଥାନା ଯିବାକୁ ହେବ । କିଏ ବିଷ ଦେଲା, ଏହାର ଏନକୁଆରି ହେବ । ଥାନାରେ ଯାହା କଷ୍ଟ ମିଳେ, ସେ କଥା ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଜଣା । ମୋର ଆତ୍ମୀୟ ଲୋକ ମୋ ପାଇଁ ବିନା ଦୋଷରେ କାହିଁକି କଷ୍ଟ ଓ ଦଣ୍ଡ ସହିବେ ? ମୁଁ’ଟା କେଡ଼େ ସ୍ଵାର୍ଥପର ! ମୋ ପାଇଁ ଅନ୍ୟମାନେ ଦଣ୍ଡିତ ହେଲେ ମୋତେ ପାପ ହେବ ନିଶ୍ଚୟ । ଏଣେ ମାଇଲେ ଗୋ ହତ୍ୟା ତେଣେ ମାଇଲେ ବ୍ରହ୍ମହତ୍ୟା । ହଠାତ ମସ୍ତିଷ୍କ ଶୂନ୍ୟ ହୋଇଗଲା । ଭାବିଲି, ଏଠି ମରିହେବନି । ଏଠି ନମରି ଅନ୍ୟ କୌଣସି ସ୍ଥାନକୁ ପଳେଇବି ଓ ସେଇଠି ମରିବି । ମୋତେ କେହି ପାଇବେନି ଓ ମୋର ମୃତ ଶରୀର ଏହି ବିରାଟ ପୃଥିବୀରେ ହଜିଯିବ ବା ବିଲୀନ ହୋଇଯିବ । ଶେଷ ଥର ପାଇଁ ଏଇ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଲି ।

ଠିକ ଏହି ସମୟରେ ମୋତେ ଦକ୍ଷିଣ ଆଫ୍ରିକାର କେପଟାଉନ ସହରକୁ ଯିବାକୁ ଗୋଟିଏ ନିମନ୍ତ୍ରଣ ପାଇଲି । ସେଠାରେ ଗୋଟିଏ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ସମ୍ମିଳନୀ ହେବାକୁ ଥାଏ । ଏହା ପାଇ ଖୁସି ବି ଲାଗିଲା ଏଣେ ଡର ବି ଲାଗିଲା । ଡରର କାରଣ - ମୁଁ ଏତେ ବାଟ, ଏତେ ସମୟ ଧରି ଫ୍ଲାଇଟରେ ବସି ପାରିବି କି ନାହିଁ ! ପାଦରେ ତ କଷ୍ଟ ହେବ । ଅତ୍ୟଧିକ କଷ୍ଟ ହେଲେ କଅଣ କରିବି ? ଇକୋନୋମିକ ଶ୍ରେଣୀରେ ଶୋଇବାକୁ ସୁବିଧା ନଥାଏ । ଶୋଇବା କଥା ଦୂରେ ଥାଉ, ଗୋଡ଼ ହାତ ଟିକେ ମେଲେଇ ହାଲୁକାରେ ବସିବା ସୁବିଧା ବି ନଥାଏ । ତା’ପରେ ଖୁସି ହେଲି । ଯାହାହେଉ ଭଗବାନ ମୋ କଥା ଶୁଣିଲେ । ସେଇ କେପ ଟାଉନରେ ଆତ୍ମହତ୍ୟା କରିବି । ମଲା ବେଳକୁ ଦେହରେ ବା ପୋଷାକରେ କୌଣସି ଚିହ୍ନଟକାରୀ ପଦାର୍ଥ ରଖିବିନି । ଭାରତୀୟ ପୋଷାକ ନପିନ୍ଧି କୌଣସି ବିଦେଶୀ ପୋଷାକ ଯେପରିକି ଚୀନ ବା ନେପାଳୀ ପୋଷାକ ପିନ୍ଧିବି । କିଛି ସୁରାକ ଥିଲେ ସିନା କେହି ଚିହ୍ନିବେ ? ପୋଲିସ ମୋର ଶବ ପାଇଲେ ଗୋଟିଏ ଅଜ୍ଞାତ ଶବ ଭାବି ପୋତି ଦେବେ । ଘରେ ମଲେ ସିନା ଘର ଲୋକ ମାରିଥିବେ ଭାବି ଖାନତଲାଶ ଚାଲିବ । ସେଠାରେ ସେ ଡର ରହିବନି । ଘର ଲୋକେ ଅନ୍ତତଃ ସନ୍ଦେହର ପରିସରକୁ ଆସିବେନି ବା ହଇରାଣ ହେବେନି । ଭଲ ହେଲା । ଘରେ ଏକଥା କାହାକୁ କହିଲିନି । ଚୁପ ଚାପ ସେଠାକୁ ଯିବାକୁ ବାହାରିଲି ।

ଯିବା ପୂର୍ବଦିନ ରାତିରେ ସମସ୍ତେ ଶୋଇଗଲା ପରେ ବିଛଣାରୁ ଉଠିପଡ଼ିଲି । ରାତିର ଅନ୍ଧାର-ଚାଦର ଧରିତ୍ରୀକୁ ଘୋଡ଼େଇ ରଖିଥାଏ । ମୋବାଇଲ ଆଲୁଅ ପକେଇ ଘରର ସମସ୍ତଙ୍କୁ ମନ ଭରି ଦେଖିଲି । ଆଖିରୁ ଲୁହ ଝରିଆସୁଥାଏ । ପତ୍ନୀଙ୍କୁ ମନଭରି ଶେଷ ଥର ପାଇଁ ଦେଖିଲି । ମନେ ମନେ କହିଲି, “ଯାଉଛି ପ୍ରିୟେ, ଆଉ ଏ ଜନ୍ମରେ ଦେଖାହେବନି । ମୁଁ ଗଲା ପରେ ତୁମର ବିଶେଷ କିଛି ଅସୁବିଧା ହେବନି । ରୋଜଗାରିଆ ଓ ଭଲ ପାଉଥିବା ପୁଅ ଅଛି । ସେ ତୁମର ଯତ୍ନ ନେବ । ଆଉ କଷ୍ଟ ସହିହେଉନି । ଅଜାଣତରେ କିଛି ଭୁଲ କରିଥିଲେ କ୍ଷମା କରିଦେବ ତୁମମାନଙ୍କ ଦେବପ୍ରତିମ ଗୁଣରେ ।” ମନେ ମନେ ଘରର ସମସ୍ତଙ୍କୁ ପ୍ରଣାମ କଲି । ଛାତିରୁ କୋହ ଉଠିଆସିଲା । ବାଥ ରୁମରେ ପଶିଗଲି ।

ଭୁବନେଶ୍ଵରରୁ ଉଡାଜାହାଜରେ ଦିଲ୍ଲୀ ଓ ଦୁବାଇ ବାଟ ଦେଇ ସାଢେ ୨୮ ଘଣ୍ଟା ପରେ କେପ ଟାଉନର ସଦର୍ନ ସନ କେପ ସନ ହୋଟେଲରେ ପହଞ୍ଚିବା ବେଳକୁ ଆମ ଘଡ଼ି ଅନୁସାରେ ରାତି ପ୍ରାୟ ୧୨ ଟା ୩୦ ମିନିଟ ହୋଇଥିଲା (ଘ୩.୩୦ ମିନିଟ ଫରକ) । ହୋଟେଲରେ ଚେକ ଇନ କରିସାରି ବାହାରକୁ ବୁଲି ବାହାରିଲୁ । ସେଠାକାର ସମୟ ସେତେବେଳେ ରାତି ୯ ଟା, କିନ୍ତୁ ରାସ୍ତାରେ କାଁ ଭାଁ ଲୋକ ଯିବାଆସିବା କରୁଥାଆନ୍ତି । ଆମେ ରହୁଥିବା ହୋଟେଲରେ ଖାଇବା ସ୍ଥାନ ବନ୍ଦ ହୋଇସାରିଥିଲା । ତେଣୁ ବାହାରେ ହୋଟେଲ ଖୋଜିଲୁ । ପ୍ରାୟ ଦେଢ କିଲୋମିଟର ଚାଲିବା ପରେ ଗୋଟିଏ ଇଥିଓପିଆନ ହୋଟେଲ ଦେଖିଲୁ । ସେଠାରେ ସେଇ ଇଥିଓପିଆନ ଖାନା ଛଡା ଆଉ କିଛି ନଥିଲା ଖାଇବା ବେଳ ଗଡ଼ିଯାଇଥିବାରୁ ମୋତେ ତ ଆଦୌ ଭୋକ ନଥିଲା କିନ୍ତୁ ମୋ ଟେବୁଲର ଅନ୍ୟ ଦୁଇ ଜଣ ସାଥି ପେଟ ଭରି ଖାଇଲେ । ଖାଇସାରି ହୋଟେଲକୁ ଫେରିଲୁ । ମୋ ରୁମରେ ମୁଁ ଏକାକୀ ଥିଲି । ବାଥ ରୁମରେ ଧୁଆ ଧୋଇ କାମ ସାରି ବିଛଣାରେ ଗଡ଼ିଲା ବେଳକୁ ରାତି ସାଢ଼େ ଦୁଇ । ସୁତରାଂ ୩୧ ଘଣ୍ଟା ପରେ ବିଛଣାରେ ପଡୁ ପଡୁ ନିଦ ଆସିଗଲା । ସକାଳ ସାତରେ ବ୍ରେକଫାଷ୍ଟ ଖାଇବା ବେଳକୁ ମନେ ପଡିଲା ରାତିରେ ଔଷଧ ଖାଇବା କଥା ଭୁଲିଯାଇଛି । ରାତିରେ କଷ୍ଟ କେମିତି ହେଲାନି ! ବୋଧହୁଏ ଏତେ ଦୀର୍ଘ ଯାତ୍ରା ପରେ ଥକ୍କା ଲାଗୁଥିବା ଯୋଗୁ ଗାଢ଼ ନିଦ ହେଇଗଲା ।

ବ୍ରେକଫାଷ୍ଟ ଖାଇବା ବେଳକୁ ମଧ୍ୟ ମୋ କୌଣସି ଯନ୍ତ୍ରଣା ହେଉନଥିଲା । ତା’ପରେ କନଫରେନ୍ସ ହଲକୁ ଚାଲିଲି । କେବଳ ଲଞ୍ଚ ସମୟ ବାଦ ଦେଇ ବାକି ଦିନ ୯ଟାରୁ ସନ୍ଧ୍ୟା ୫ଟା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସବୁବେଳେ ମିଟିଂ ଚାଲିଥିଲା । ରାତିରେ ଶୋଇବା ବେଳେ ଔଷଧ ଖାଇବା କଥା ମନେପଡିଲା । ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟର କଥା, ମୋର ଗୋଡ଼ରେ କୌଣସି କଷ୍ଟ ହେଉନଥିଲା । ପାଦରେ ହାତ ମାରିଲି । ଗରମ ବିଲକୁଲ ଲାଗିଲାନି । ନା ଝିମି ଝିମି ନା ଗରମ । ଦିନ ସାରା ବସି ବସି ଥକ୍କା ଲାଗୁଥିଲା । ବିଛଣାରେ ପଡ଼ୁ ପଡ଼ୁ ନିଦ ଆସିଗଲା । ଏମିତି ପାଞ୍ଚ ଦିନ ବିତିଗଲା । ସେହି ପାଞ୍ଚ ଦିନ କୌଣସି ଔଷଧ ଖାଇବା ଆବଶ୍ୟକ ହେଲାନି । ଫେରିବା ସମୟ ଆସିଗଲା । ଶେଷ ଦିନ ବସି ଭାବିଲି, ମୋତେ ବୋଧହୁଏ ଭଗବାନ ଭଲ କରିଦେଲେ । କଷ୍ଟ ତ ହେଉନି । ଆତ୍ମହତ୍ୟା କାହିଁକି କରିବି ! ଦୀର୍ଘ ଶ୍ଵାସ ଛାଡ଼ି ଉପରକୁ ଅନେଇ ପ୍ରଣାମ କଲି । ଭାବିଲି, ପ୍ରଭୁ ତିନି ବର୍ଷ ପରେ ମୋତେ ଦୁଃଖ ସାଗରରୁ ପାରି କଲେ । କୃତଜ୍ଞତାରେ ମନ ପୁରିଗଲା ।

ଫେରିବା ସମୟରେ ଦୁବାଇ ବା ଦିଲ୍ଲୀଠାରେ ପରବର୍ତ୍ତୀ ଫ୍ଲାଇଟକୁ ଅନେକ ସମୟ ଅପେକ୍ଷା କରିବାକୁ ହେଉଥିଲା । ସେଠାରେ ମଧ୍ୟ ମୋର କୌଣସି ଅସୁବିଧା ହେଲାନି । ନିଜେ ମୁଁ ମୋର ଓଜନିଆ ଲଗେଜ ଟାଣି ଟାଣି ନେଲି ଯାହା ଗଲା ବେଳକୁ ସମ୍ଭବ ହୋଇନଥିଲା । ମୋର ବୟସ ଦଶ ବର୍ଷ କମିଗଲା ଭଳି ଲାଗୁଥିଲା । କୌଣସି ଅସୁବିଧାର ସମ୍ମୁଖୀନ ନହୋଇ ସୁଖରେ ମୁଁ ଭୁବନେଶ୍ଵରରେ ରାତି ୧୧ଟାରେ ପହଞ୍ଚିଲି । ସେଠାରେ ଘରେ ପହଞ୍ଚି ପ୍ରଥମେ ସମସ୍ତଙ୍କୁ କୁଣ୍ଢେଇ ପକେଇଲି । ମୋର ମୃତ୍ୟୁ ଟଳିଯାଇଥିଲା । ମନ ପ୍ରଫୁଲ୍ଲିତ ଥିଲା ।

ତା’ପରଦିନ ସକାଳେ ମୁଁ ଚୌକିରେ ବସି ଟେବୁଲ ଉପରେ ଖବର କାଗଜ ରଖି ପଢ଼ିବାକୁ ଲାଗିଲି । କିନ୍ତୁ ଏ କଅଣ ! ସେଇ ଝିମି ଝିମି କଷ୍ଟ ଫେର ଆରମ୍ଭ ହୋଇଗଲା । ଏଥର ହତାଶାର ସୀମା ପାର ହୋଇଗଲା । ନଅ ଦିନର ପ୍ରଶାନ୍ତି ପରେ ସେଇ ପୁରୁଣା ଦୁଃଖ ମୋ କୋଳକୁ ଫେରି ଆସିଲା । ଆଖିରୁ ଲୁହ ଧାର ଧାର ହୋଇ ବହିଆସିଲା । ଘରେ ସମସ୍ତ ପ୍ରଶ୍ନ କଲେ, “ଆଜି କେମିତି ଲାଗୁଛି ?” କିଛି ସମୟ ନିରବରେ ବସି ରହିଲା ପରେ ଉତ୍ତର ଦେଲି, “କଷ୍ଟ ତ ମୋର ଚିର ସହଚର । ସେ ମୋତେ ଛାଡି କୁଆଡ଼େ ଯିବ ?” ଆଉଥରେ ସେହି ଔଷଧ ଖିଆ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଗଲା । ଔଷଧ ଖାଇଲେ ମଧ୍ୟ କଷ୍ଟ ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ଯାଏନି । ଅନ୍ତତଃ ୨୦% ସବୁବେଳେ ରହେ । ଏହିଭଳି ଭାବରେ ଦଶ ଦିନ ବିତିଗଲା ।

ଦିନେ ବସି ଚିନ୍ତା କଲି, ଏମିତି କାହିଁକି ହେଲା । କେପ ଟାଉନରେ ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ଭଲ ଥିଲି, ଅଥଚ ଘରକୁ ଆସିଲା ବେଳକୁ ପୁନଶ୍ଚ ଆରମ୍ଭ ! ବିଶ୍ଳେଷଣ କରିବାକୁ ଲାଗିଲି । ଘରେ ଚୌକିରେ ବସୁ ବସୁ କଷ୍ଟ ହେଉଛି, କିନ୍ତୁ ସେଠାରେ ସାତ ଘଣ୍ଟା ଧରି ସଭାରେ ବସିଲେ ମଧ୍ୟ କିଛି ହେଉନଥିଲା । କାରଣ କଅଣ ହୋଇପାରେ ? ସବୁଠାରୁ ବଡ଼ କାରଣ ହୋଇପାରେ, ସେଠାରେ ମୁଁ ସବୁବେଳେ କାମରେ ବ୍ୟସ୍ତ ରହୁଥିଲି, କନଫରେନ୍ସର ବକ୍ତୃତା ମନ ଦେଇ ଶୁଣୁଥିଲି । ନିଜ କଥା ଆଦୌ ଭାବୁନଥିଲି ଯାହା ଏଠାରେ ହେଉନି । ଏଠାରେ ସେଇ ଗତାନୁଗତିକ କାର୍ଯ୍ୟ । କେହି ମୋ ସାଥିରେ କଥାବାର୍ତ୍ତା କରୁନାହାନ୍ତି । ଯିଏ ଯାହାର କାମରେ ବ୍ୟସ୍ତ । ମୁଁ ଲୋକଙ୍କ ମେଳରେ ଥାଇ ମଧ୍ୟ ଏକାକୀ ରହିବା ଭଳି ଲାଗୁଥିଲା । ଅବଚେତନ ମନରେ ମୁଁ ଜଣେ ପରିତ୍ୟକ୍ତ ମଣିଷ ଥିଲି । ଘରେ ତ କେହି କାହାକୁ ଶୁଭ ସକାଳ ବା ଶୁଭ ରାତ୍ରି ଜଣାନ୍ତିନି । କେମିତି ଅଛନ୍ତି, ପ୍ରଶ୍ନ କରନ୍ତିନି । କେବଳ ନିଜର ଆବଶ୍ୟକତାର ବିଲ ଦେବାକୁ ଆସନ୍ତି ।

ଆମ ମନରେ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଭାବନା ଜମା ହୋଇରହିଥାଏ । ସମସ୍ତଙ୍କର ଗୋଟିଏ ଧାରଣା, 'ବୟସ୍କ ଲୋକଙ୍କୁ ଗଣ୍ଡେ ଖାଇବାକୁ ଦେଇଦେଲେ ସବୁ ହେଇଗଲା । ସେମାନେ ତ ତାଙ୍କ ଜୀବନ ଜିଇଁ ସାରିଛନ୍ତି । ଆଉ କଅଣ ଆବଶ୍ୟକ !’ ଖାଇବା ଅପେକ୍ଷା ପରସ୍ପର ପ୍ରତି ଅନୁରାଗ ପ୍ରଦର୍ଶନ କେବେ କେହି ଦେଖାନ୍ତିନି । ଦୁଃଖ ସମୟରେ ଆଶ୍ଵାସନା ଦିଅନ୍ତିନି । ଏହା ବ୍ୟତୀତ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଯୋଗାଯୋଗ (communication) ଅପେକ୍ଷା ସଂଯୋଗ (connection) ଅଧିକ ଗୁରୁତ୍ଵପୂର୍ଣ୍ଣ । ସୁଖଦୁଃଖରେ ଭାଗୀ ହେବା ଅତି ଆବଶ୍ୟକ । ପରିବାରର ଅନ୍ୟ ସଭ୍ୟଙ୍କ ପ୍ରତି କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ବିଷୟରେ କେବେ କେହି ସଚେତନ ରହନ୍ତିନି । ଏହି ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ ଯନ୍ତ୍ରଣା କେବଳ ମୋର ସାଥି ଥିଲା । ଏଠି ସୁଖାନୁଭୂତି କେଉଁଠୁ ଆସିବ ?

ଅବଶେଷରେ ମୁଁ ଏହି ନିଷ୍କର୍ଷରେ ପହଞ୍ଚିଲି, ମୋର ପ୍ରକୃତରେ ଯେଉଁ ରୋଗ ହୋଇଥିଲା, ତାହା ଅନେକ ଦିନୁ ଭଲ ହୋଇଯାଇଛି । ନହେଲେ କେପଟାଉନରେ ମୁଁ କେମିତି ଭଲରେ ଥିଲି ? ଘରେ ଯେଉଁ ଉପେକ୍ଷା ହେଉଛି ତାହା ଅବଚେତନ ମନ ସହିପାରୁନି । କେବଳ ମନର ଟେନସନ ଯୋଗୁ ମୋର ରୋଗ ଚାଲୁ ରହିଛି । ବର୍ତ୍ତମାନ ଯେଉଁ ଯନ୍ତ୍ରଣା ହେଉଛି ତାର ମୋହର ମୋର ମସ୍ତିଷ୍କରେ ବାଜିଛି ଦେହରେ ନୁହେଁ । ବିଶ୍ଵାସ ଆସିଲା, ମୋର କଷ୍ଟ ଯାହା ହେଉଛି ତାକୁ ମୁଁ ନିଜେ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିପାରିବି । ଆଉ ସେ ଔଷଧ ଖାଇବିନି । ତେଣୁ ପ୍ରିଗାବାଲିନ ଛାଡ଼ି ମାନସିକ ଚାପ ଓ ଉଦବେଗ କମେଇବା ନିମନ୍ତେ କିଛି ଔଷଧ ଖାଇବାକୁ ସ୍ଥିର କଲି । ସାତ ଆଠ ଦିନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କିଛି କିଛି କଷ୍ଟ ରହିଲା । ତା'ପରେ ଆଉ ଯନ୍ତ୍ରଣା ହେଲାନି । ତା’ପରେ ସଦ୍ୟ ଯେଉଁ ଔଷଧ ଖାଉଥିଲି, ତାହା ମଧ୍ୟ ଖାଇଲିନି । ଧୀରେ ଧୀରେ ସବୁ କଷ୍ଟର ଉପଶମ ହୋଇଗଲା । ବୋଧହୁଏ ଭଗବାନ ଭାବିଲେ, ‘ମୁଁ ପଠେଇ ଥିଲି ସଂସାରକୁ, ମୁଁ ଆଣିବି । ତୁ କିଏ ମୋ ଠାରୁ ଦୁଇ ପାଦ ଆଗକୁ ଯାଇ ଆତ୍ମହତ୍ୟା କରିବାକୁ ।’ ଆଉଥରେ ସୀମିତ ଜୀବନ ସ୍ରୋତରେ ମୋର ସଂସାର ନୌକା ମୁଣ୍ଡ ହଲେଇ ହଲେଇ ଭାସି ଚାଲିଲା । ଭଗବାନଙ୍କୁ ଆଉଥରେ ସଭକ୍ତି ଓ ସପ୍ରେମ ଧନ୍ୟବାଦ ଜଣେଇଲି ।

(ଅନେକ ସମୟରେ ଦେଖାଯାଏ, ଯନ୍ତ୍ରଣା ଦାୟକ ‘ପାଦ କର୍କଟ ରୋଗ’ ଅପରେସନ କରି କାଟି ଦେବା ପରେ ମଧ୍ୟ ସେହି ସମାନ ଧରଣର ୟନ୍ତ୍ରଣା ଚାଲୁ ରହେ । ଏହାହିଁ ତାହାର କାରଣ । ମୋର ଏହି ଅନୁଭୂତିକୁ ବାଣ୍ଟିବା ପାଇଁ ଏହି ଜୀବନର ସତ୍ୟ କାହାଣୀ ଲେଖିଲି । ଏହିଭଳି କଷ୍ଟ କେହି ପାଉଥିଲେ ନିଜେ ନିଜକୁ ବିଶ୍ଳେଷଣ କରି ଅନେକ ପରିମାଣରେ ଭଲ ହୋଇପାରିବେ ବୋଲି ମୋର ବିଶ୍ଵାସ ଓ ଏଭଳି ହେଲେ ମୋର ଲେଖିବା ପ୍ରୟାସ ସାର୍ଥକ ହେଲା ବୋଲି ଭାବିବି ।)


Rate this content
Log in

Similar oriya story from Inspirational