Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

MANTRI PRAGADA MARKANDEYULU

Romance

4.5  

MANTRI PRAGADA MARKANDEYULU

Romance

ఎదలోమది

ఎదలోమది

1 min
340


ఓ మనసా నను చూడుమా! 

మదిలో మమతలూరగా 

తనువే పులకిరించగా 

వయసే పలుకరించె //ఓ మనసా //


వయసే చిగురించె 

చిరు జల్లులు తోడై 

మేఘమే మెరిసే 

ఇంద్ర ధనుస్సు కాంతిలో//ఓ మనసా //


మదిలో మెదిలే గీతాల భావం 

భావమె తలపించె సరాగాలు 

భావాల సరసమే కలిపె బంధమై 

మనువే మైమరిచే చెలిమితో //ఓ మనసా //


జన జీవనమే జీవమై 

బ్రతుకె బహు ముఖ ప్రజ్ఞయై 

మమతలే మధురానుభూతులై 

జనరంజకంగా మెరిసే //ఓ మనసా//



Rate this content
Log in

Similar telugu poem from Romance