Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sadananda Sahoo

Inspirational

2  

Sadananda Sahoo

Inspirational

ପ୍ରଦୂଷଣ ଦୁଃଖ

ପ୍ରଦୂଷଣ ଦୁଃଖ

1 min
7.2K


ହେ ମାନବ ସମାଜ ହୁଅ ସଚେତନ

ନାହିଁ ସୁସ୍ଥ ପରିବେଶ ;

ବିଷାକ୍ତ ପଦାର୍ଥ ହେଉଛି ନିର୍ଗତ

ଏସୃଷ୍ଟି ହେବ ସତେ ଧ୍ୱଂସ !

ଅଶେଷବିଭବ ଜଙ୍ଗଲ ସମ୍ପଦ

ଅବକ୍ଷୟ ଘଟେ ନିତି ;

ବୃକ୍ଷବନ୍ଧୁ କାନ୍ଦେ କୁଠାରଆଘାତେ

ଏମାନବର ନାହିଁ ଭିତି !!

କଳକାରଖାନା ସପନ ଭାବନା

ପରିବେଶ କରେ ନଷ୍ଟ ;

ନିର୍ଗତ ଧୂଆଁରେ ରୋଗ ଶୋକ ବଢ଼େ

ଦୁଃଖ ହୁଏ ଉପବିଷ୍ଟ !!

ପ୍ରତିକାର ପନ୍ଥା ଥାଇ ମଧ୍ୟ ଜଣା

ଅବହେଳା କରେ ଜାଣି ;

ଚରା ରୋପିବାରେ କୃପଣ ସେ ସାଜେ

ଶୁଣେ ନା ଅମୃତ ବାଣୀ !!

ଜଙ୍ଗଲ ଛାତିରେ କାରଖାନା ଗଡ଼େ

ଏ ସଭ୍ୟ ମାନବ ଆଜି ;

ବିଷାକ୍ତ ବାଷ୍ପରେ ପ୍ରଶ୍ୱାସ ସେ ନିଏ

ସ୍ୱପ୍ନ ଦେଖେ ଆଖି ବୁଜି !!

ନୂଆ ନୂଆ ରୋଗ କରେ ସିଏ ଭୋଗ

ବିଷ ଜଳ କରି ପାନ ;

ନଦୀ କି ସାଗର ସବୁତ ଦୂଷିତ

ତଥାପି ଚେତୁନି ମନ !

ଆବର୍ଜନା କୁଣ୍ଡ ନଦୀ ଗର୍ଭସତ୍ୟ

କାରଖାନା ଉଦାରତା ;

ବିଷ ଢାଳିବାରେ ଏ କାରଖାନାଲାଗେ

ଏଇ ବୋଧେ ସରସତା !!

ଉଚଅଟ୍ଟାଳିକା କଂକ୍ରିଟ୍ ର ରସ୍ତା

ଗଢିବା ରେ ସିଦ୍ଧହସ୍ତ ;

ସବୁଜ ବନାନୀ କାନ୍ଦୁଛି ବାହୁନି

ଏ ମଣିଷଟା ଶତୃସତ୍ଯ !!

ଅସମ୍ଭବରୂପେ ଖରା ତାତି ବଢ଼େ

ନାହିଁ ବୃକ୍ଷ ବନ୍ଧୁ ଜାଣ ;

ତାପ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କିଏ ବାକରିବ

ଏ ବନ୍ଧୁକୁ ମାରିଛ ବାଣ !!

ଅସହ୍ୟ ହେଲାଣି ଖରାତାତି ପୁଣି

..ବରଷକ ବାରମାସ ;

ଛଟପଟ ହୁଏ ନିରୀହ ମଣିଷ

ଅଂଶୁଘାତେ ଲିଭେ ହସ !!

ଶେଷ ଅନୁରୋଧ ହେ ମାନବ ସମାଜ

ହେଜ ମୋର ଗୁରୁ ବାକ୍ୟ ;

ସୁସ୍ଥପରିବେଶ ଆଣିଦେବ ହସ

ପ୍ରଦୂଷଣହେଲେ ମୁକ୍ତ !!


sadabanda sahoo;

ଧୁରୁସିଆ ; ଆଠଗଡ ; କଟକ ;


Rate this content
Log in