Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Saudamini Pattanaik

Inspirational

3  

Saudamini Pattanaik

Inspirational

ଏ ଜୀବନ ବିତିଯାଉ

ଏ ଜୀବନ ବିତିଯାଉ

1 min
6.9K


ତୋ ଛଡା ତୁଳସୀ ତୁଣ୍ଡରେ ମୋ ଥାଉ

ତୋ ଚନ୍ଦନ ଟିପା ମୋ ମଥାରେ ଥାଉ

ତୋ ଭଜନ ଦିନ ରାତି ଗାଉ ଗାଉ

ଏ ଜୀବନ ବିତିଯାଉ ॥

ତୋ କଳାବଦନ ନୀତି ଚାହୁଁ ଚାହୁଁ

ତୋର ନିରିମାଲ୍ୟ ତୁଣ୍ଡେ ମୋର ଥାଉ

ତୋର ଛଡା ମାଳ ମୁଣ୍ଡେ ଦଉ ଦଉ

ଏ ଜୀବନ ବିତିଯାଉ ॥

ତୋର ରୂପ ନୀତି ମନ ଧ୍ୟାଉଥାଉ

ତୋର ନାମ ଯେତେ ମନ ଗୁଣୁଥାଉ

ତୋ ଅଭୟ ପାଦେ ମଥା ନଇଁ ଥାଉ

ଏ ଜୀବନ ବିତିଯାଉ ॥


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational