Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୧

Classics

2  

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୧

Classics

ଅତୃପ୍ତି

ଅତୃପ୍ତି

1 min
7.1K


କବି ସୌରଭ ଅନୁପ ସିଂହ ଦେବ


ପିଇଲି ପ୍ରାଣ ଭରି ରଙ୍ଗ-ଅଧର-ସୁଧା,

ଶମିଛି ଯୁଗ ଯୁଗ ହୃଦ-ଦରଦୀ କ୍ଷୁଧା,

ନୟନ ଭରି ସଖି ! ଦେଖିଛି ରୂପ ତବ

ପ୍ରଣୟ ଦାନେ ତବ ପାଇଛି ଗଉରବ ।

ନିର୍ଜନ-ନିର୍ଝରିଣୀ-କଳ-ନିସ୍ଵନ ମିଶି

ବସି କଦମ୍ବ ତଳେ ରଜତ-ବୋଳା ନିଶି,

ବାଏ ମୁଁ ଯେବେ ବେଣୁ, ତୁମେ ଗୋ ଶୁଣ ରାଧା

ଥିଲେ ବି ଘୋର ନିଦେ ଲଭି ବିରହ ବାଧା ;

ବନ୍ଧନ ରାଶି ଏଡି ପାଶକୁ ଆସ ଧାଇଁ

ମୁରଲୀ ତାନେ ତନୁ ହଜାଇ ଦେବା ପାଇଁ ।

ସମୀର ପରିହାସେ ଅଞ୍ଚଳ ଯେବେ ଟାଣେ

'ବୁଝିନୁ ପ୍ରୀତି ରୀତି' କୁହ ତା' କାନେ କାନେ

ଯାହା ମୋ ମନ ଚାହେଁ ତାହା ତ ଦେଲ ରାଣି !

ରଚିଛ କେତେ ଖେଳା, ସବୁ ମୋ ମନ ଜାଣି ।

ଯାଚି ଦେବାରେ ଯେବେ ତୁମର ଏଡ଼େ ତୃପ୍ତି

ସେ ସବୁ ପାଇ ମୋର କିପାଁ କହ ଅତୃପ୍ତି ?

କି ଭାବେ ତୁମକୁ ବା ଲଭିବି ଚାହେଁ ମନ

କେତେ ନିବିଡେ ଆଉ କିପରି ଆଲିଙ୍ଗନ ?

କେଉଁ ନିଶୀଥେ ବକୁଳ ତରୁ ତଳେ

କଙ୍କଣ-ଶୋଭୀ-କର ବେଢ଼ାଇ ରଖି ଗଳେ

ଚିବୁକ ଛୁଇଁ ଧୀରେ ଦେଖାଇ ଚନ୍ଦ୍ରହାସ

ରଞ୍ଜିତ-ଧରା ପରେ ରଚିବ କେଉଁ ରାସ ?

ନିଜକୁ ସବୁମତେ ଦେଲ ପ୍ରଣୟୀଠାରେ

ରଂଜାଇଦେଲ ହିଆ ନେତ୍ର-କଜଳଗାରେ

କରିଲ ଆପଣାର ନ ମାନି ଶତ ବାଧା

ଶତ ଲାଂଛନା ତଳୁ ଝରାଇ ହାସ୍ୟ-ସୁଧା ।

ପ୍ରତି ହୃଦ-ସ୍ପନ୍ଦନେ ତୁମରି ହାସ୍ୟ ରୋଳ

ସଜନି ! ଅନୁଭବେ ନୀରବେ ସେ କଲ୍ଲୋଳ-

ଶୁଣେ ମୁଁ କାନପାତି,ଆହା କି ସୁଖ ସତେ

କି ଧନ ପାଇନି ମୁଁ ତୁମ ପ୍ରଣୟ-ପଥେ !

ଦିଗଭ୍ରାନ୍ତ ସମ ରାଣି !ପ୍ରଣୟ-ପାରାବାରେ

ଛୋଟ ଏ ତରୀଖଣ୍ଡି ସ୍ୱର୍ଣ୍ଣ-ତରଙ୍ଗ ଧାରେ

ଦେଇଛ ପାଲ ଖୋଲି,ହରାଇ ଥଳକୂଳ

ଅତୃପ୍ତ ବାସନା କି ସେଥିପାଇଁ ଆକୁଳ ?

ରାଜା ଖଡ଼ିଆଳ


Rate this content
Log in