Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

Arun Kumar Mitra

Inspirational

3  

Arun Kumar Mitra

Inspirational

ଅଭିମାନେ ଦେଶ ମାତୃକା

ଅଭିମାନେ ଦେଶ ମାତୃକା

1 min
13.1K


ବିତିଲା ସାତ ଦଶକ, ଦେଶ ସ୍ଵାଧୀନ ହେବା ପରେ

ବନ୍ଦୀ, ଭାରତ ମାତା ଦୁର୍ନୀତିର ଗନ୍ତାଘରେ ॥

ଦରଦୀ ଦେଶ ପ୍ରେମିକ, କଳା ଟଙ୍କାର ପାହାଡ଼ ଗଢି

ସାହେବ ହୋଇ ବୁଲଇ, ଦାମୀ ବିଦେଶୀ ଗାଡିରେ ଚଢି ॥

ସୁରମ୍ୟ ଅଟ୍ଟାଳିକା, ତିଆରି କରି ମହାନଗରେ

ସୁଖରେ କାଳ ବିତାଏ, ଗଣତନ୍ତ୍ରର ମଇଦାନରେ ॥

ରାଜ-କର୍ମଚାରୀ, ଦରମା ବଢେଇ ଚାଲେ ନିଜର

ଉଦାର, ମନ୍ତ୍ରୀସଭା ଲଗାଇ ଦିଏ ସିଲ୍ ମୋହର ॥

ରାଜ କୋଷ ଶୂନ୍ୟ କରି, ବୈଷମ୍ୟର ଶିଖର ଗଢେ

ଦରକାର, ଆସେ ଟଙ୍କା କର ବସାଇ ନିର୍ବିଚାର ॥

ଦେଶର ଗଣତନ୍ତ୍ର, ବନ୍ଦୀ ସୁନାର ପଞ୍ଜୁରୀରେ

କରଇ ଆର୍ତ୍ତନାଦ, ରହି କେତୋଟି ପରିବାରେ ॥

କୃଷକ, ବିଷ ଖାଇକି ମଲେଣି ଦେଶେ କେତେ ହଜାରେ

ରାଜାନୁଗ୍ରହରେ ଖାଲି, ବାନ୍ଧଇ ବସା ଭ୍ରଷ୍ଟାଚାର ॥

ଶିକ୍ଷକ ବ୍ୟସ୍ତବଡ, ବେଳ ବିତଇ ରୋଷେଇ ଘରେ

ପାଠଶାଠ ବନ୍ଦ କରି, ଖାଲି ଭୋଜନର ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ॥

କଲେଜ ଛାତ୍ର ସବୁ, ଶିକ୍ଷାନବିଶ୍ ରାଜନୀତିର

ନାକେଦମ୍ ଅଧ୍ୟାପକ, ସମ୍ଭାଳିବାକୁ ପଢାଇବେ କ’ଣ ॥

ମେଧାବୀ ନ ହେଲା ନାହିଁ, ତଥାପି ହୁଏ ଯନ୍ତ୍ରବିଦ

ଟଙ୍କାର ବଳରେ ଦେଶେ, ହୁଏ ଡାକ୍ତର ବିଶାରଦ ॥

ଦେଖରେ ସର୍ବାତ୍ୟାଗୀ, ବିତ୍ତଶାଳୀ ସନ୍ୟାସୀକୁ

ବିଶ୍ଵାସେ ପକାଇ ଧୂଳି, ଦୂଷ୍କର୍ମେ ଯାଏ ଜେଲକୁ ॥

ଶିକ୍ଷା ମୂଲ୍ୟହୀନ, ରାଜନୀତିର ପ୍ରାଙ୍ଗଣରେ

ଅର୍ଥ, ବାହୁବଳରେ ନିରକ୍ଷର ରାଜ ଗାଦିରେ ॥

ଲୋକଙ୍କ ବିଶ୍ଵାସ ଆଉ ସରଳତାର ସୁଯୋଗ ନେଇ

ଅର୍ଥର ଲଗ୍ନି କରାଇ, ଲୁଟିଲେ ଯେତେ ଧନ ଗୋସାଇଁ ॥

ସବୁଠି ମାତୃଜାତି, ନର ପିଶାଚର କୁ-ନଜରେ

ବଧୂର, ପ୍ରାଣ ସଙ୍କଟ ଯଦି ଯାଉତୁକ ଆଣି ନ ପାରେ ॥

ଦେଖରେ କନ୍ୟାଟିକୁ ଗଣ୍ୟ ନୁହେଁ ମଣିଷ ରୂପେ

ବାପଘର ଶାଶୁଘରରେ, ବନ୍ଦୀ ସଦା ବଦ୍ଧ କୁପେ ॥

ନୀରବେ, ଦେଶ ଜନନୀ କାନ୍ଦେ ଦୁଃଖେ ଅଭିମାନେ

ଖୋଜଇ, ସେଇ ପିଲାକୁ ପ୍ରାଣ ଦେଲେ ଯେ ମୁକ୍ତିପଣେ ॥

ଅରୁଣ କୁମାର ମିତ୍ର


Rate this content
Log in