Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Hrushikesh Satpathy

Others

3  

Hrushikesh Satpathy

Others

ଛନ୍ଦ ନୀଳୟ

ଛନ୍ଦ ନୀଳୟ

1 min
142


ଅଚିହ୍ନା ପଥ ର ପ୍ରୀତି ବିନ୍ଦୁ ସହ

     ମୃଦୁ ମୁହୂର୍ତ୍ତରେ

   ସତ୍ୟ ସମ୍ପର୍କ ରଚିଲି ।


ସେଇ ସମ୍ପର୍କର ସଂଲଗ୍ନ ସମ୍ଭାର

     ଶବ୍ଦ କୁହୁକରେ

   ମନ୍ଦିରେ ମୂର୍ତ୍ତି ଗଢିଲି ।।


ବିଶ୍ୱକର୍ମା ନୁହେଁ ମୋ' ମନର ମୂର୍ତ୍ତି

    ଭ୍ରମରେ ବି ନୁହେଁ,

   ହୋଇବ ନି ବିକଳାଙ୍ଗ ।


ପୂର୍ଣ୍ଣାଙ୍ଗ,ଶାଶ୍ୱତ ସ୍ବର୍ଗୀୟ ସମ୍ଭୂତ

     ପରିଚୟ ହୀନ

  ତଥାପି,ମୋ' ବାମ ଅଙ୍ଗ ।।


ବାମ ଅଙ୍ଗ ନୁହେଁ,ନହୋଇ ପାରେ ସେ

       ବୈଦିକ ନିୟମ,

     ପାରମ୍ପରିକ ଭୁଗର୍ଭା ।


ମୋ'ନିଭୃତ କୋଣ କଳ୍ପନା ପ୍ରସୂତ

     ଅଜଣା ଥିଲା ସେ

   ହେଲା ମନର ମିନର୍ଭା ।।


କହିଲା ନିଜକୁ ପରଦେଶୀ ପକ୍ଷୀ,

     ଶବ୍ଦର କୁହୁକେ

   ବାନ୍ଧି ରଖି ପାରିବନି ।


ବାନ୍ଧି ସାରିଥିଲା, ବନ୍ଧା ହୋଇଥିଲି

     ଅଜ୍ଞ ଅଜାଣତେ

   ଅସ୍ବୀକାର କରିବନି ।।


ଇଛା ହେଉଥିଲା କୋଳେ ଆଉଜେଇ

     ଲୁହ ଜରିଆରେ

   ଦରଦ ଝରାଇ ଦେବି ।


ପ୍ରତାରଣା ର ଏ  ଅସତ୍ୟ ସହରୁ

     ନିଜେ ଚାଲିଯିବି

   ତାକୁ ବି ଲୁଚାଇ ନେବି ।।


ସ୍ବପ୍ନ ଠାରୁ ତୀବ୍ର ଗୁପ୍ତ କୁହୁକିନୀ

     ସୁପ୍ତ ଆକର୍ଷଣ,

   ବଳିଷ୍ଠ ଆମ ସଂପର୍କ ।


ମାୟାବିନୀ ନୁହେଁ,ବରଂ ସୁହାସିନୀ

    ଶବ୍ଦରେ ତା' ଥିଲା

   ସତ୍ୟ ନିଷ୍ଠାର କୁହୁକ ।।


ମୁଁ ଥିଲି ତା'ସ୍ରଷ୍ଟା ସେ ଥିଲା ମୋ'ସୃଷ୍ଟି

     କବି ଆଉ କାବ୍ୟ

   ଜଣେ ତାଳ, ଆନ ଲୟ ।


ତାଆରି ଶବ୍ଦକୁ ମୋ'ରଙ୍ଗ ତୁଳୀରେ

     ସୁର ଛନ୍ଦ ଦେଇ

    ରଚିଲି ଛନ୍ଦ ନୀଳୟ ।।


ସେଇ ନୀଳୟ ହିଁ ବୈଦିକ ବଳୟ

     ସଂକୀର୍ଣ୍ଣତା ଶୂନ୍ୟ

   ମାନବୀୟ କର୍ମଶାଳା ।


ମନର ମିନର୍ଭା ପୁଣ୍ୟ ଓ ପ୍ରତିଭା

    ଈଶ୍ୱର ଈଶ୍ୱରୀ

   ଚିରନ୍ତନ ରଙ୍ଗଶାଳା ।।


Rate this content
Log in