Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୧

Classics

2  

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୧

Classics

ଉପହସିତ

ଉପହସିତ

1 min
6.7K


ରୋମାଣ୍ଟିକ କବି ମାୟାଧର ମାନସିଂହ


ହସିବେ ଲୋକେ ସିନା

କରିବେ ଥଟ୍ଟା

ଜାଣିଲେ ତୁମ-ମୋର ଗୋପନ-କଥା ।

ଅଗଣ ଭୁବନର ରାଜଧିରାଜ ତୁମେ

ମୁହିଁତ ହୀନ ଧୂଳି କଣାରୁ

ତପନ ତାରା ତବ ଚରଣେ ନମେ,

କ୍ଷୁଦ୍ର ନାହିଁ କେହି ମୋଠାରୁ ;

ଏଥିକେ ସମ୍ଭବେ ପରାଣ-ବିନିମୟ

ପରାଣ ପରାଣରେ ପ୍ରଣୟ-ଘଟା ?

ଜାଣେ ମୁଁ ପ୍ରାଣେ ପ୍ରାଣେ ଦୀନତା ମୋର ସ୍ୱାମୀ,

ମୋହର ତୁମଠାରୁ ଦୂରତା ;

ତଥାପି କିପାଇଁ ଯେ ବ୍ୟାକୁଳ ଦିନ-ଯାମୀ

ପାଇବି ବୋଲି ତବ ମମତା !

ଧୃଷ୍ଟ ଭାବ ଏହି କ୍ଷମିବ କିଏ ?

କରିବେନି କି ଲୋକେ କଥାରେ ଥଟ୍ଟା ?

ତେଣୁ ହେ ରାଜରାଜ କରଇ ନିବେଦନ

ପାଏ ବା ନାହିଁ ତବ ପ୍ରସାଦ,

ପ୍ରୟାସ ଲାଗି ମୋର ହସନ୍ତୁ ନାହିଁ ଜନ,

ପୂରୁ ନ ପୂରୁ ପଛେ ମୋ ସାଧ ।

ବିଫଳ ହେବା ଆଗୁ ହୋଇବା ଲୋକହସା,

ଅକିଞ୍ଚନ ପ୍ରାଣେ ପରମ ବ୍ୟଥା ।

ସମାପ୍ତ


Rate this content
Log in