Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୧

Classics

3  

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୧

Classics

ତରୁଣ କବିର ଆଶା -୧

ତରୁଣ କବିର ଆଶା -୧

1 min
14.1K


ଡକ୍ଟର ମାୟାଧର ମାନସିଂହ


ଏଡ଼େ ବିରାଟ ସେ, ପାଏ କି ଭାଷା,

ହାୟ ରେ ତରୁଣ କବିର ଆଶା !

ଭାବିଥିଲି ଯିବି ଅସୀମ ପଥେ

ସୁରଭି-ଶୀତଳ-ମଳୟରଥେ

କୁସୁମ-ଫଗୁଳ ଫଗୁଣ-ପୁରେ

ବାହି ଗୋ ଦୂରେ !

ଅଶୋକକଳିକା ଶ୍ରବଣେ ଗୁଞ୍ଜି

ଚରମେ ଝୁଲାଇ ବଉଳ-ପୁଞ୍ଜି

ପରିମଳ ପାରି ଯାଆନ୍ତି ମିଶି

ମୁଁ ଦଶ ଦିଶି !

ପରିମଳ ସମ ଗଗନେ ଭାସି

ପାଗଳ କରନ୍ତି ଜୋଛନାରାଶି;

ଜୋଛନା ଡାକନ୍ତା ‘ଆସ ହେ ପ୍ରିୟ’

ଚୁମ୍ବନ ନିଅ !

ଚଇତି-ପବନ ସଙ୍ଗୀତ ଧରି

ସେପାର ଆକାଶେ ଯାଆନ୍ତି ଚଳି,

ମୁକତି ଲଭନ୍ତା ପରାଣ ମମ

ବିହଗ ସମ !

କୋକିଳ ଡାକନ୍ତା, ‘ଆସ ହେ ଭାଇ’

ତରୁଣ ସେ କବି ହୁଅନ୍ତା ବାଇ,

ଗୋଲାପ କହନ୍ତା, ‘ଆସିଲ ସତେ,

ଏତେ ଦିନକେ ?’

ଭାବିଥିଲି ଦୂରି ମଣିଷ-ପ୍ରାସ

ମଧୁର କରିବି ଧରଣୀ-ବାସ

ଏକଇ ଆଦେଶେ, ଜୀବର ହିତେ

ପୃଥିବୀ ପୀଠେ୤

ଦେଶରୁ ଦେଶରୁ ଯାଆନ୍ତି ଉଡ଼ି

ନିଖିଳ ଜାତିର ହୃଦୟ ଜୁରି

ପ୍ରେମର, ଜ୍ଞାନର ପ୍ରଚାର କରି

ପରାଣ ଭରି୤

ଭାବିଥିଲି ଅବା ବକୁଳ ତଳେ

ସୁରଭି କୁସୁମ ଶୟନ ପରେ

ଯାପିବି ଜୀବନ ପ୍ରେୟସୀ ଧରି

ସ୍ବପନ ପରି୤

ବାଛିନେଇଥିଲି ମୋର ପ୍ରେୟସୀ

ଲାବଣ୍ୟ ପ୍ରତିମା, ସମବୟସୀ

ଭାବିଥିଲି ତାରେ କରିବି ସାଥୀ

ପରାଣ ପାତି୤

ଭାବିଥିଲି ଛାଡ଼ି ପୃଥିବୀ ବାଧା

ପୂଜିବି ସେ ମୋର ହୃଦୟ-ରାଧା

ବଜାଇ ମୁରଲୀ ମୁଁ ଅହରହ

କାହିଁ ବିରହ ?

ଅସର ଚାନ୍ଦିନୀ ଯାମିନୀ ତଳେ

ସେ ରାଧା କୋମଳ ଜଘନ ପରେ

ଜୀବନ ମରଣ ଯାଆନ୍ତି ଭୁଲି

ସପନ ପରି !

ବିଜନ ତଟିନୀ ବେତସ ଗେହେ

ଢାଳି ଦେଇଥାନ୍ତି ଅଳସ ଦେହେ

ଚମକନ୍ତି ଶୁଣି ନୂପୁର ଧ୍ବନି

ପ୍ରେୟସୀ ମଣି !

ମାନସୀ ଆସନ୍ତା ହଲାଇ ବେଣୀ

ଚତୁରେ ଚଳାଇ ନୟମ ବେନି,

ଲଗାଇ ଦିଅନ୍ତା ପ୍ରିୟରେ ତାର

କୁସୁମ-ହାର୤


କ୍ରମଶଃ.......... ଭାଗ ୨


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics