Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୩

Tragedy

3  

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୩

Tragedy

ଦାନ ମାଝିର ଝିଅ

ଦାନ ମାଝିର ଝିଅ

1 min
6.8K


ବ୍ରହ୍ମା କୁମାର ନିତ୍ୟାନନ୍ଦ ସାହୁ


ପତ୍ନୀହରା ଦାନମାଝି ପାଇଁ ସିନା

କାନ୍ଦିଲେ ସଭିଏଁ

ନ କାନ୍ଦିଲେ କେହି ଜଣେ

ମାତୃହରା ଝିଅଟିଏ ପାଇଁ ,

ବାପା ସାଥେ ଚାଲୁଥାଏ ଯିଏ

କାନ୍ଦି କାନ୍ଦି ପଥ ଧାରେ ଧାରେ ॥

ସ୍ତିରୀ ଶବ ବୋହି କାନ୍ଧେ

ଶ୍ରମେ ଯା ‘ର ଶୁଖିଥିଲା ଓଠ,

ସେ ଓଠରେ ହସଟିକେ ପାଇଁ

କେତେ କେତେ ଅନୁଷ୍ଠାନ

ବଢାଇଲେ ବଦାନ୍ୟର ହାତ,

ଦାନ’ର ତ ଗଲା ଅପସରି –

ଦାରିଦ୍ରର ନିଷ୍ଠୁର ଆଘାତ ॥

ପେଟର ଆଘାତ ପରା ଭରି ଯାଏ

ଖାଇଦେଇ ମୁଠାକର ଭାତ,

ଯୌନ କଷଣ କିନ୍ତୁ ନୁହେଁ ପରାହତ

ଏଥିପାଇଁ ଦାନମାଝୀ ବ୍ୟସ୍ତ ଓ ବିବ୍ରତ,

କଳା ପୁଣି ଦ୍ଵିତୀୟ ବିବାହ

ପତ୍ନୀହରା ପାଇଗଲା

ପୁଣି ପତ୍ନୀଟିଏ,

ଦାନମାଝି ଝିଅ କିନ୍ତୁ ଚାହିଁଥିଲା

ଆଶଙ୍କାର ଆକାଶକୁ,

ପଚାରିଲା ପ୍ରଶ୍ନ କେତେ

ନୂଆଁ ମାଆ ପୋଛି କି ପାରିବ

କେବେ ତା’ ଅନ୍ତର କୋହକୁ ?

କୋଠୋରିର ସେ ପାଖରୁ

ଭାସି ଆସୁଥାଏ ଧୀରେ

ନୂଆଁ ପୁଲକର ଗୀତ

ନୂଆଁ ଅହିଂସାର ସ୍ଵର,

ଏ ପାଖରେ ତାନର ସେ

କିଶୋରୀ ଝିଅଟି,

ଚାହିଁଥାଏ ରାତିସାର

ଶୂନ୍ୟ ଆକାଶକୁ,

ଶୁଣୁଥାଏ କାରୁଣ୍ୟର ଅବ୍ୟକ୍ତ ସେ

ବେଦନା ବିଧୁର ସ୍ଵର

ଶୁଣୁଥାଏ କାରୁଣ୍ୟର ଅବ୍ୟକ୍ତ ସେ

ବେଦନା ବିଧୁର ସ୍ଵର l


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy