Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୩

Classics

2  

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୩

Classics

ଏଇତ ଜୀବନ

ଏଇତ ଜୀବନ

1 min
6.9K


ରମେଶ ବେହେରା


ଅନିଦ ମେଘର ଅଜସ୍ର ଧାରାରେ

କେତେ ଲୁହ, ଲହୁ ହୋଇ ବହିଗଲା l

କେହି ଜାଣିଲେନି- ଆଶାର ଲହରୀ ପରେ,

ନିରାଶାର ଭଉଁରୀରେ, ଦିଗ ହଜା ନିଃଶ୍ଵାସରେ ଉଷ୍ମତାରେ

କେତେସ୍ୱପ୍ନ ହଜିଗଲା- କେହି ବୁଝିଲେନି-

ବୁଝି ପାରିବେନି – ଜୀବନର ଅନ୍ଧକୂପେ,

ପଥହରା ସହସ୍ର ପଥିକ, କାହା ହାତ ଧରି

ପଥ ଖୋଜି ନେବି- ସବୁତ ଅଳୀକ ....

ଧାରା ଶ୍ରାବଣରେ ବି ଏଠି, ପାଣି ମୁନ୍ଦେ ପାଇଁ

ବହୁବାର ମରି- ପୁଣି ବଞ୍ଚିବାକୁ ହୁଏ l

ବିଷାଦର ବିମର୍ଷ ଅପରାହ୍ନେ ବିଦଗ୍ଧ ଆତ୍ମାଟିଏ,

କାଣିଚାଏ ଖୁସି ପାଇଁ, ଅଞ୍ଜଳିକୂ ଟିକେ ଦେଉଥାଏ l

କିଏ ଜାଣୁ ବା ନ ଜାଣୁ, ମୁଁ ଜାଣେ-ଚୌ-ଛକିରେ ଏକୁଟିଆ

ମୁଁ ଏକା ପରାହିତ ସୈନିକ l

ଏକ ଶରବିଦ୍ଧ ପକ୍ଷୀ ପରି-ନିଃସହାୟ, କ୍ଷତାକ୍ତ l

ହାତ ମୁଠାରୁ ଖସି ପଡୁଥିବା ସାରୁ ବାଲି ପରି,

ହୁଗୁଳି ପଡୁଥିବା ଜୀବନକୁ- କିଏ ସହଜରେ ତୋଳିନିଅ

ରଙ୍ଗହୀନ, ବାସ୍ନାହୀନ ଅଲୋଡା ଚିଠିତି ପରି ତୋଳିନିଅ

ଘରକୋଣ ଆଳିଆରେ ହଜିବା ଆଗରୁ –

ଥରୁଟିଏ ଆପଣେଇ ନିଅ

ଆଖି ଖୋଲି ଦେଖେ – କିଏ ସେଇ ....

ମୁର୍ହୁ ମୁର୍ହୁ ସ୍ପନ୍ଦିତ ଆବେଗରେ,

ଜଡ ଭିତରେ ଚେତନା ଭରିଦିଏ- ଜୀବନ୍ୟାସ ପାଇଥାଏ

ଅଦିନିଆ ଝଡ ପରେ-

ନଇଁ ପଡୁଥିବା ସଖାଟିଏ ମୁଁ,

କେଉଁ ଏକ ଅମୃତ ସ୍ପର୍ଶରେ

ଆଉଥରେ ନୂଆଁ କରି ବଞ୍ଚିବାକୁ

ଅଶିଣର ପବନରେ ଶାଖା ମେଲିଦିଏ l


Rate this content
Log in