Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୩

Classics

1.9  

ଓଡ଼ିଆ ଗଳ୍ପ ଓ କବିତା - ୩

Classics

ଅମୃତମୟ

ଅମୃତମୟ

1 min
6.9K


ଡକ୍ଟର ଦେବାଶିଷ ମହାପାତ୍ର


ଦୁଇଟି ଆବରଣ ଦୂର ମାତ୍ର

ପାଇବାକୁ ଅମୃତର ଛାଇ

ପ୍ରଥମ ଆବରଣଟି ଅଦୃଢ ଭାବରେ ବନ୍ଧା

ଏକ କୃତ୍ରିମ ଭ୍ରମ ସୃଷ୍ଟି ପାଇଁ l


ଠିକ୍ କେମିତି ଆଲୋକର ସନ୍ଧାନରେ

ପତଙ୍ଗର ଅଗ୍ନି ଆଡକୁ ଅନୁଧାବନ

ଖୋଜିବାକୁ ସେ ଆଲୋକର ଉଶ୍ଚ କେଉଁ ଠାରେ

ହେଲେ କଦାପି ସେ ଜାଣି ପାରେନା l


ଏକ ଭୟଙ୍କର ଲୋହିତ ଶିଖାରେ

ଶରୀରଟା ହୁତ୍ ହୁତ୍ ହୋଇ ଜଳିଯାଏ,

ହେଲେ ତାର ଇଚ୍ଛାର ମୃତ୍ୟୁ ହୁଏନା l


ଏଣୁ ବାରମ୍ବାର ସେ ପଡୁଥାଏ

ଜନ୍ମ ମରଣର ଆବର୍ତ୍ତରେ

ତଥାପି ସେ ବୁଝି ପାରେ ନାହିଁ

କାହିଁକି ସେ ଆକର୍ଷିତ ବାରମ୍ବାର

ଅଗ୍ନି ଆଡକୁ ଅନ୍ଧାର ଠାରୁ ଅଦୃଶ୍ୟରେ


ବୋଧହୁଏ ଜନ୍ମ ମରଣର ରହସ୍ୟକୁ

ଭେଦ କରିବା ପାଇଁ ତାର ଏ ଅନୁଧାବନ

ଥରେ ସେ ରହସ୍ୟରୁ ଆବରଣ ହଟିଗଲା ପରେ

ସେ ଲେଲିହାନ ଶିଖା ଠାରୁ କରିବ ପ୍ରସ୍ଥାନ l

ଜାଣିଛନ୍ତି କି ଏ ଭ୍ରମପୂର୍ଣ୍ଣ ଆବରଣଟି କଣ ?

ଏ ଆବରଣଟି ହେଉଛି ଲୋଭ

ମିଳିଗଲେ ଶାନ୍ତି, ନ ମିଳିଲେ କ୍ଷୋବ l


ଦ୍ଵିତୀୟ ଆବରଣଟିର ସତ୍ତା

ଲୁଚି ରହିଥାଏ ପ୍ରଥାମର ଚିର ଆଢୁଆଳେ

ପ୍ରଗାଢ ଓ ପ୍ରଚଣ୍ଡ ଭାବରେ ବନ୍ଧିତ

କେତେ ଛଡେଇଲେ ବି ଛଡେନା


ଏ ଅହଂ ମନୋଭାବଟି ସ୍ଵାର୍ଥପ୍ରିୟ ମନକୁ

ଶାନ୍ତି ପାଇଁ ସ୍ଥାନଟିକେ ଦିଏନା

ଜୀବନଟା ଜଳି ଜଳି ସରିଯାଏ ସିନା

କିନ୍ତୁ ଜଳିବାର କାରଣଟା ଜଣା ପଡ଼େନା l


ଦିନା ନା ଦିନେ ଛିଡିବ ସେ ରହସ୍ୟ ଡୋରୀ

ଲୋଭ ଆଉ ଅହଂର ବନ୍ଧନି ଫିଟିବ ନିଶ୍ଚୟ

ସତ୍ୟ ଶିବ ସୁନ୍ଦରର ମଧୁମୟ ଭାବ ଉଚ୍ଚାରଣରେ

ଜୀବନର ବାକି ଥିବା ସମୟ ହେବ ଅମୃତ ମୟ l


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics