Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kamala Satpathy

Tragedy Others

3  

Kamala Satpathy

Tragedy Others

ପାର୍ବଣର ଋତୁ

ପାର୍ବଣର ଋତୁ

1 min
229



ସରିଲା ସରିଲା ପାର୍ବଣର ଋତୁ

ଆଶ୍ୱସ୍ତ ହୋଇଲେ ବାବୁ

ଚାନ୍ଦା ଦେଇ ଦେଇ ହଲକ ଶୁଖିଛି

କରଜରେ ଉବୁଟୁବୁ ।

ଗଣେଶ ପୂଜାରୁ ମାଡିଥିବା ଦୁଃଖ

କାର୍ତ୍ତିକରେ ହେଲା ଶେଷ

ଚାନ୍ଦାବାଲିଆଙ୍କ ପ୍ରକୋପରୁ ରକ୍ଷା

ମିଳିବ ଦି’ ଚାରି ମାସ ।

ଲୁଚିଛପି କେତେ ବାଟ ଭାଙ୍ଗି ଭାଙ୍ଗି

ଯାଇଛନ୍ତି ରାସ୍ତାଘାଟେ

ଚାନ୍ଦା ନୁହେଁ ସେ ତ, ଦେଇଛନ୍ତି ରକ୍ତ

ନିତି କେତେ ଦୁଃଖ କଷ୍ଟେ !

ରଖିଥିଲେ ଟଙ୍କା ପୁଅ ପାଇଁ ଗୋଟେ 

କିଣିଦେବେ ସାଇକେଲେ

‘ସାହି ପୂଜା ଚାନ୍ଦା ଦିଅ’ ବୋଲି କହି

ସବୁ ସେ ଛଡେଇ ନେଲେ ।

ସେତିକିରେ ମନ ଭରିଲାନି ଆସି

ହୋଇଲେ ଘରେ ହାଜର

ପୂଜା ଦିନ ତକ ଲାଇଟ୍ ପାଣି ପାଇଁ

ମିଟର ତୁମ ଦର୍କାର ।

ମନା କଲେ ହେବ ଅସୁବିଧା ବଡ

ସାହିରେ ରହିବା ନେଇ

ତୁମ ଝିଅ ବୋହୂ ରାସତା ଘାଟରେ

ଚାଲି ପାରିବେନି କେହି ।

ଦୁଇ ହାତ ଖୋଲି ଦେଇଛନ୍ତି ପ୍ରଭୁ

ନାହିଁ ଊଣା କୋଉଥିରେ

ତାଙ୍କ ପୂଜା ପାଇଁ କୁଣ୍ଠା କର କାହିଁ

ଦେବାକୁ ତିନି ହଜାରେ ?

ଦେଇଥିଲେ ପାଇ, ପାଇଥିଲେ ଦେଇ

ଏ ତ ଠାକୁରଙ୍କ ବାଣୀ

ଏତେ ପାଠ ପଢି କି ଲାଭ ହୋଇଲା

ମୂଳ ନପାରିଲ ଜାଣି !

ବାବୁଙ୍କର ମୁଣ୍ଡ ଘୂରିଯାଏ ଶୁଣି

ଚାନ୍ଦାବାଲିଆଙ୍କ ତୋଡ

ଗଣେଷଙ୍କ ପରେ ବିଶ୍ୱକର୍ମା ସଜ

ତା’ପରେ ଦଶରା ମେଢ।

ତା’ ପଛକୁ ଅଛି କୁଆଁର ପୁନେଇଁ

ଗଜଲକ୍ଷ୍ମୀଙ୍କର ପୂଜା

ସେ ମେଢ ପାଣିରେ ପଡିବା ପୂର୍ବରୁ

କାଳୀ ମେଢ ପାଇଁ ସଜା ।

ତେତିଶ କୋଟିର ଦେବତାଙ୍କ ଘର 

ଆମ ଏ ଭାରତ ବର୍ଷ

ସମସ୍ତଙ୍କ ପାଇଁ ଚାନ୍ଦା ଦେଉ ଦେଉ

ବୁଡିଗଲାଣି ସର୍ବସ୍ୱ ।

ପୂଜା ଯା’ ହେଉଛି, ଜାଣନ୍ତି ସଭିଏଁ

କହିବାକୁ ମାଡେ ଡର

ଠାକୁରଙ୍କ କୋପଦୃଷ୍ଟିରୁ ଅଧିକ

ଚାନ୍ଦାବାଲିଆଙ୍କ ଡର !

-0-


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy