Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kamala Satpathy

Comedy

3  

Kamala Satpathy

Comedy

ଶନି ଦଶା

ଶନି ଦଶା

2 mins
228



ପ୍ରଭୁ ଦରଶନ ପାଇଁ ଯାଇଥିଲେ

ପତି ପତ୍ନୀ ବାଇକିରେ

ସରୁ ସୂତା ପ୍ରାୟ ସୁନାର ଚେନ୍ ଟେ

ଥିଲା ପତିନୀ ବେକରେ ।

ଶନିବାର ଦିନ ଶନି ଦରଶନ

କଲେ ହେବ ଦଶା ଦୂର ।

କହିଥିଲା ନାମୀ ଜଉତିଷ ଜଣେ

କୋଷ୍ଠୀର କରି ବିଚାର ।

ସାତ ଶନିବାର ଦରଶନ ପରେ

ନିଶ୍ଚୟ ମିଳିବ ଫଳ

ଖରାପ ସମୟ ଚାଲିଅଛି ଯେଣୁ

ଶନି ପାଦେ ତେଲ ଢାଳ ।

ଛଅ ଶନିବାର ସରି ଯାଇଅଛି

ଆଜି ତ ସପ୍ତମ ଦିନ

ଆଜି ପରେ ଭାଗ୍ୟ ଉଜ୍ଜଳ ହୋଇବ

ପ୍ରସନ୍ନ ରହିବ ମନ ।

ଦରଶନ ସାରି ଫେରିବା ବାଟରେ

ଉଭା ହେଲେ ଦୁଇ ବନ୍ଧୁ

କଳା ମଚମଚ ଚେହେରାକୁ ଢାଙ୍କି

ଝିଙ୍କି ନେଲେ ଚେନ୍ କାନ୍ଧୁ ।

‘ହାଏ ମୋର ଚେନ୍ କିଏ ନେଇଗଲା

ଧର ଧର ତାକୁ ଯାଇ’

କହୁ କହୁ ପତ୍ନୀ ବେହୋସ ହୋଇଲା

ପତି ଚାହିଁଛି ତାଟଙ୍କା ହୋଇ ।

କିଏ ସେ ଆସିଲା, କଅଣ ଘେନିଲା

ବୁଝୁ ବୁଝୁ ସବୁ ଶେଷ

ଅନ୍ଧାର ସାଙ୍ଗକୁ ନିଚ୍ଛାଟିଆ ବାଟ,

ହୋଇଲେ ଚୋର ଅଦୃଶ୍ୟ ।

‘ଧରରେ .. ଧରରେ ..କେ’ ଅଛ କୋଉଠି’

ଛାଡୁଥିଲା ରଡି ପତି

‘ଯିଏ ନେଲା ତା’ର ବଉଁଶ ବୁଡିବ ..’

ବାଉଳି ଖାଉଛି ପତ୍ନୀ ।

‘ପୁଲିସିରେ ଯାଇ ଏତେଲା ଲେଖାଅ

ଚୋରକୁ ଧରିବେ ସେଇ

ଏଠି ଯେତେ ବାଡି କଚାଡିଲେ ମୁଣ୍ଡ 

ଚେଏନ ମିଳିବ ନାହିଁ ।‘

ଉପଦେଶ ଦେଇ ଫେରିଗଲେ ସର୍ବେ

କା’ ପାଖେ ଅଛି ସମୟ

ଏ ତ ନିତିଦିନ ଘଟଣା କାହିଁକି

ହଉଛ ଏତେ ଅଥୟ !

ଚାହା ଜଳଖିଆ ସାଙ୍ଗକୁ ଗପର

ଆସର ଜମେଇ ଦେଇ

ବସି ରହିଥିଲେ ଚାମଚାଙ୍କ ମେଳେ

ପୁଲିସିଙ୍କ ବଡଭାଇ ।

କୋହ ଉଠୁଅଛି ହୃଦ କନ୍ଦରାରୁ

ଆଖିରୁ ବୁହଇ ଲୁହ

ଘଟିଗଲା ଯାହା ମୁହୂର୍ତ୍ତକ ମଧ୍ୟେ

କହିବାକୁ ଲାଗେ ଭୟ ।

କାନ୍ଦି କାନ୍ଦି ପତ୍ନୀ କହିଗଲା ସନ୍ଧ୍ୟା

ବେଳର ଘଟଣା ସବୁ

ମନଧ୍ୟାନ ଦେଇ ଶୁଣି ଚାଲିଥିଲେ 

ପୁଲିସିର ବଡବାବୁ ।

ତାଳୁରୁ ତଳିପା ନିରୀକ୍ଷଣ ସାରି

ପଚାରିଲେ ହସି ହସି

‘ବାଇକିରେ ଯଦି ଥିଲ ତୁମେ ଚୋର

କୋଉ ବାଟେ ଗଲା ଖସି ?

ଚିହ୍ନିକି ପାରିବ ଯେ ନେଲା ଚେଏନ

ଦେଖିଦେଲେ ଆଉ ଥରେ

ଗୋରା ଅବା କଳା, ଡେଙ୍ଗା କି ବାଙ୍ଗରା

କେ’ଯା ବା ବୟସ ତା’ରେ ?

ଯେଉଁଠି ଭିଡିଲା ଚେଏନ ତୁମର

ଆଗ ଚାଲ ସେ ଜାଗାକୁ

ଦେଖିଲା ପରେ ମୁଁ ଏତେଲା ଲେଖିବି

ପରେ ଖୋଜିବା ଚୋରକୁ ।

ମୁଣ୍ଡେ ହାତ ମାରି ପତି ପତ୍ନୀ ଗଲେ

ପୁଣି ଥରେ ସେ ଜାଗାକୁ

ସାଙ୍ଗରେ ପାଞ୍ଚଟା ସିପାହୀଙ୍କୁ ଧରି

ବାବୁ ଗଲେ ଦେଖିବାକୁ ।

ଚାହା ଜଳଖିଆ ବାଟରେ ସରିଲା

ତା’ପରକୁ ରାସ୍ତା ମପା

ସବୁ ହେଲା ପରେ ଜଣାଗଲା ଏଟା

ନୁହେଁ ତ ତାଙ୍କ ଇଲାକା ।

ସେପଟ ଥାନାରେ ରିପୋର୍ଟ ଲେଖାଅ

କହି ବାବୁ ଗଲେ ଖରେ

ପତି ପତ୍ନୀ ଦୁହେଁ ଚାହିଁ ରହିଥିଲେ

ବାବୁଙ୍କୁ ବଡ ଆଶାରେ ।

ଗଲା ବେଳେ ଦେଇଗଲେ ହସି

ମାଗଣାରେ ଆଡ୍ ଭାଇସ

‘ସୁନା ଦର ଯାହା ହେଲାଣି କାହିଁକି

ପିନ୍ଧୁଛ କରି ସାହାସ !

ସେ ଥାନାବାବୁଙ୍କୁ ବୁଝେଇ କହିବ

ଘଟିଗଲା ଯାହା ଯହିଁ 

ଦରକାର ହେଲେ ପାଞ୍ଚଶ ହଜାର

ଖର୍ଚ୍ଚକୁ ଡରିବ ନାହିଁ ।‘

ଏ ଥାନା ସେ ଥାନା ବୁଲି ବୁଲି ରାତି

ପାହିଗଲା କେତେବେଳେ

ଚେନ୍ ଛିଡା ପାଇଁ ରିପୋର୍ଟ ଦାଖଲ

ନକରିଲେ କେହି ହେଲେ ।

ଏ କହେ ମୁଁ ନୁହେଁ, ସେ କହେ ମୁଁ ନୁହେଁ

ସେ ଜାଗାର ଅଧିକାରୀ

ଏମିତି ଜାଗାକୁ କାହିଁ ଯାଉଥିଲ

ଅନ୍ଧାରେ ପତ୍ନୀକୁ ଧରି ।

ଯିବ ଯଦି ଫଳ ପାଇବ ନିଶ୍ଚୟ

ସେଥିକୁ ଆମେ କି ଦାୟୀ

ଗୋଡ ଆମ ବନ୍ଧା କାନୁନ ଡୋରିରେ

ନଯାଇ ପାରିବୁ କେହି ।

ମୁଣ୍ଡେ ହାତ ଦେଇ ବସିଗଲା ପତି

ଭାବୁଥିଲା ମନେ ମନେ

ଶନି ଦରଶନ ଫଳ ଯଦି ଏହା

ଯିବି ନାହିଁ ଆଉ ଦିନେ ।

ପଡୁ ପଛେ ଦଶା, ଭୋଗେ ମୁଁ ଦୁର୍ଦ୍ଦଶା

ରହିବି ଥାନାରୁ ଦୂର

ପାଞ୍ଚ ହଜାରର ଚେନ୍ ପାଇଁ ଖର୍ଚ୍ଚି 

ପାରିବିନି ମୁଁ ବାର ହଜାର ।

-0-




Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Comedy