Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

ବି. ନିରୁପମା

Inspirational Others

5.0  

ବି. ନିରୁପମା

Inspirational Others

ହସିବ କୃଷକ ଜାତି

ହସିବ କୃଷକ ଜାତି

1 min
175


କେଏଁ କଟ କଟ ବଳଦ ଗାଡ଼ି,

ପାଚିଲା ଧାନକୁ ଯତନେ ଭିଡ଼ି-

ଚାଲିଛି ଭଗିଆ ଭାଇ ;

କାଳିଆ-କସରା ଦୁହିଁଙ୍କୁ ଘଉଡ଼ି

ଆନନ୍ଦରେ ଗୀତ ଗାଇ ।


ଅକ୍ଷୟ ତୃତୀୟା ତିଥିରେ ପୁଣି,

କ୍ଷେତରେ ସେ ଧାନ ଥିଲାଟି ବୁଣି-

ମନେ ଭରି ନୂଆ ଆଶ ;

ବରଷା ଋତୁରେ ବେଉଷଣ କଲା

ଧାନରୁ ବାଛିଲା ଘାସ ।


ଖତ ସାର ଦେଇଥିଲା ସେ କ୍ଷେତେ,

ଫଳିଗଲା ଧାନ ଯାହାକୁ ଯେତେ-

ସୁନା କେଣ୍ଡା କେରିକେରି ;

ପାଚିଗଲା ପରେ ଆଣୁଅଛି ଏବେ

ହାତେ କାଟି ଦାଆ ଧରି ।


ଚାଷୀଟିଏ ବୋଲି ନାହିଁ ତା' ଦୁଃଖ,

"ପାରୁଛି ମେଣ୍ଟାଇ ଅନ୍ୟର ଭୋକ-

ସବୁରି ସେ ଅନ୍ନଦାତା ;"

ସଭିଙ୍କ ଆଗରେ ହସି ହସି କହେ

ଭଗିଆ ଭାଇ ଏ କଥା ।


କଥାଟି ତାହାର ନିରାଟ ସତ,

ଯୋଗାଉଛି ସିଏ ଆମକୁ ଭାତ-

ମାଟି ସଙ୍ଗେ ହୋଇ ମାଟି ;

ତା' ଉନ୍ନତି ହେଲେ ଦେଶ ଆଗେଇବ

ହସିବ କୃଷକ ଜାତି ।


ବି. ନିରୁପମା

ମାମୁରିଆ, ଛେଣ୍ଡିପଦା,ଅନୁଗୋଳ।*


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational