Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

SARATA KUMAR DAS

Abstract Others

3  

SARATA KUMAR DAS

Abstract Others

କୁଆଁର ପୁନେଇଁ ଜହ୍ନ

କୁଆଁର ପୁନେଇଁ ଜହ୍ନ

1 min
14.1K


ଶରତର ନିରୋଳା ନିଷ୍କପଟ ଆକାଶଟା

ଫାଙ୍କା ଫାଙ୍କା ଲାଗୁଛି ,

ମୁହଁ ଫୁଲେଇଛି

ପୁନେଇଁ ର ମଖମଲି ରୂପା ଜହ୍ନ

ନା ଅଛି ରଙ୍ଗ ନା ଅଛି ଚମକ

ଆଗଭଳି ଢାଳିଦେଉନି ସେ

ଜୌସ୍ନାର ଶୀତଳ ପୀୟୂଷ ।

ତୁଳସୀ ମୂଳରେ ଜଳୁନି ସଂଜବତୀ

ଧୂପ ,ଦୀପ, ନୈବେଦ୍ୟ ର ପବିତ୍ର ମହକ

ଆଜି ଯେପରି ବାସହୀନ

ସବୁ ଯେମିତି ସ୍ଥାଣୁ ପ୍ରାଣହୀନ।

ବୃନ୍ଦାବତୀ ମୂଳରେ ଶୁଭୁନି

ମଙ୍ଗଳ ଆଳତି ଶଙ୍ଖ ଧ୍ବନି

ହୁଳହୁଳି ଘଣ୍ଟ ଘଣ୍ଟା ମନ୍ତ୍ର ର ଝଂକାର।

ବଦଳି ଯାଇଛି ପାଣିପାଗ ,ଋତୁଚକ୍ର

ବର୍ଷ -ମାସ- ଦିନ- ଦଣ୍ଡ

ହଜିଯାଇଛି ଆତ୍ମୀୟତା

ଲିଭିଗଲାଣି ଭକ୍ତିର ପ୍ରାବଲ୍ୟ

ଅସଂଜତ ,ଅପ୍ରାକୃତିକ,କୃତିମ ଚେତନାର

ସ୍ପର୍ଦ୍ଧିତ ପ୍ରବେଶ

ଘେରିରହିଛି ଯାହା ବିଷଚକ୍ରର କ୍ରୁର ବଳୟ

ସବାର ହୋଇଛି ପଶୁତ୍ବର ନଗ୍ନ ଦୃଷ୍ଟିଭଙ୍ଗୀ

ଦୃଶ୍ୟ ରୁ ଅଦୃଶ୍ୟ କୁ ସ୍ପଷ୍ଟ ଧାବମାନ

ସରଳ ଓ ଅତୁଟ ବିଶ୍ଵାସ ,ନିରପେକ୍ଷ ବିବେକ ।

ଜହ୍ନିଫୁଲିଆ ଜହ୍ନରାତିଟା ଲୁହଝରାଉଛି

ପଣତ କାନିରେ ଆଉ ଢାଙ୍କିଦେଉନି ଶସାଗରାଧରା

ବଣ ବିଲ ସବୁଜ କେଦାର ;

କାଚକେନ୍ଦୁ ଜଳରାଶିର ସ୍ବଚ୍ଛ ଦର୍ପଣ

ମଉନେ ଖୋଜୁଛି ପୁନେଇଁର ଜହ୍ନକୁ

ଅତି ସାନ୍ତର୍ପଣରେ

ଆକାଶରେ ,ପୃଥିବୀରେ ଓ

ବିନ୍ଦୁ ବିନ୍ଦୁ କାକରର ମୁଲାୟମ ଆସ୍ତରଣ ଉପରେ ।

ଖାଁ ଖାଁ ଲାଗୁଛି ଗାଁ ଦାଣ୍ଡ ,ଘାସ ପଡିଆ,

ନଈ ପଠା ,କାଶତଣ୍ଡୀ,ଶୀତୁଆ ପବନ

ଚଉଦିଗ ଶୂନଶାନ, ନୀରବି ଗଲାଣି

"ଜହ୍ନିଫୁଲ ଠୋ ଠା " "କାକୁଡି ଫୁଲ ଠୋ ଠା"

"କୁଆଁର ପୁନେଇଁ ଜହ୍ନ ଗୋ ଫୁଲ ବଉଳବେଣୀ"

ଲହଡି ଭାଙ୍ଗୁଛି ଯାହା ଗଭୀର ନୀରବତା

ପ୍ରତ୍ୟୟହୀନ ଏକ ଉଦ୍ଭଟ ଚିନ୍ତନ ।

ଶରତ କୁମାର ଦାସ ,ବଡବିଲ ମହାବିଦ୍ୟାଳୟ, ବଡବିଲ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract