Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

LAXMAN KUMAR BEHERA (ଯତି)

Inspirational

2  

LAXMAN KUMAR BEHERA (ଯତି)

Inspirational

ପ୍ରେମ ପୋଥି

ପ୍ରେମ ପୋଥି

1 min
6.9K


ସଚ୍ଚିଦାନନ୍ଦଙ୍କ

ତିରୋଧାନ ପରେ

ସୁପୁତ୍ର ଦିବ୍ଯଶଙ୍କର,

ରାଜ ସିଂହାସନ

କଲେ ଆରୋହଣ,

ଉନତ୍ରିଂଶ ରାଜା

ବୋଲି ପ୍ରଜା ଗଣ ।

କହିଲେ,

ଗର୍ବ ଆମ ବାମଣ୍ଡାର •••

ସମର ଜ୍ବର ଓ

ଦୁର୍ଭିକ୍ଷରୁ ରାଜା

ରକ୍ଷା କଲେ ପ୍ରଜା ପ୍ରାଣ,

ପ୍ରଥମ ବିଶ୍ବ ଯୁଦ୍ଧର

ଠିକ୍ ପରବର୍ତ୍ତୀ,

ଲୋକଙ୍କ ଅବସ୍ଥା

ଦୁଃଖ ପରିଣତି ।

ଦେଖି କାନ୍ଦିଲେ ରାଜନ •••

ପ୍ରଜାଙ୍କୁ ଆରୋଗ୍ଯ

କରିବା ନିମନ୍ତେ

ନୃପତି ଗମନ କଲେ,

କଲିକତା ଠାରୁ

ଡାକ୍ତର ଆଣିଣ,

ଯୋଗାଇଲେ ଯତ୍ନେ

ଚିକିତ୍ସା ପ୍ରଦାନ ।

ପ୍ରଜା,

ମୃତ୍ଯୁ ମୁଖରୁ ଜୀଇଁଲେ •••

ସମର ଜ୍ବରର

ଠିକ୍ ପରେ ପରେ

ଦୁର୍ଭିକ୍ଷ ପଡିଲା ରାଜ୍ଯେ,

ପ୍ରଜାଙ୍କ ଜୀବନ

ରଖିଲେ ନୃପତି,

ଉନ୍ନୟନ କାର୍ଯ୍ଯ

ଆରମ୍ଭି ଝଟତି ।

ନିଯୁକ୍ତ କରିଲେ କାର୍ଯ୍ଯେ •••

ବ୍ରହ୍ମ ଦେଶର

ରେଙ୍ଗୁନ୍ ସହରୁ

ଟଙ୍କାକୁ ଛଅ ସେରରେ,

ଚାଉଳ ଆଣିଣ

ଆଠ ସେର ଦରେ,

ପରଜାଙ୍କୁ ଦେଲେ

ନିଜ ରାଇଜରେ ।

ଦିନ କଟିଲା ସୁଖରେ •••

ଉଣେଇଶ୍ ଶହ କୋଡିଏ 

ସାଲରେ ନରେଶ

ପିତାଙ୍କ,

ସ୍ମୃତି ରକ୍ଷା ଉଦ୍ଦେଶ୍ଯରେ,

ସଚ୍ଚିଦାନନ୍ଦ ପାଠାଗାର

ସ୍ଥାପନ କରିଲେ,

ପୁସ୍ତକ ଆଣିଣ

ପାଠାଗାରେ ଦେଲେ ।

ନିଜ ରାଜଧାନୀ ଠାରେ •••

କୈଳାସ ପର୍ବତ

ପାଦ ଦେଶ ଠାରେ

ଶୈଳ ନିବାସ ନିର୍ମାଣି,

ଯଶ ରଖିଗଲେ

ଦିବ୍ଯଶଙ୍କର ରାଜା,

ଭାରି ଭଲ ବୋଲି

କହୁଥିଲେ ପ୍ରଜା ।

ସୁଖ ଲଭେ ଆଜି ଶୁଣି •••

କଏଦୀ ମାନଙ୍କ

ନିମନ୍ତେ ରାଜନ

ଉଣେଇଶ୍ ଶହ ଅଠର ସାଲେ,

ସ୍ଥାୟୀ କୋଠା ସାଥେ

ସୁଉଚ୍ଚ ପାଚେରୀ,

ବାମଣ୍ଡାର ହିତ

ଚିନ୍ତା ଚିତ୍ତେ ସ୍ମରି ।

ରାଜ୍ଯେ ସ୍ଥାପନ କରିଲେ •••

ସଚ୍ଚିଦାନନ୍ଦଙ୍କ

ସ୍ମୃତି ଉଦ୍ଦେଶ୍ଯରେ

ବାମଣ୍ଡା ଗଡ କଚେରୀ,

ଶ୍ରୀ ଦିବ୍ଯଶଙ୍କର

ତୋଳା ଆରମ୍ଭିଲେ,

ଅସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ କରି

ପ୍ରାଣ ତ୍ଯାଗ କଲେ ।

ପ୍ରଜାଏ ହୋଇଲେ ଝୁରି •••

ଇନ୍ ଫ୍ଲୁଏଞ୍ଜା ରୋଗରେ

ତିରୋଧାନ ହେଲେ

ଉଣେଇଶ୍ ଶହ କୋଡିଏ ସାଲେ,

ଭାରି ଦୁଃଖ କଲେ

ବାମଣ୍ଡା ପରଜା,

ଆଉ ନାହିଁ ଆମ

ଅତି ପ୍ରିୟ ରାଜା ।

ବୋଲି କହିଣ କାନ୍ଦିଲେ •••

ବାମଣ୍ଡା ଗଡର

ଶେଷ ରାଜା ଥିଲେ

ଭାନୁଗଙ୍ଗ ତ୍ରିଭୁବନ,

ରାଜ ସିଂହାସନେ

ଅଭିଷିକ୍ତ ହୋଇ,

ପୂର୍ବ ପୁରୁଷଙ୍କ

ସ୍ମୃତି ରକ୍ଷା ପାଇଁ ।

କଲେ ନାନା କାର୍ଯ୍ଯ ମାନ •••

କଚେରୀ ନିର୍ମାଣ

କାର୍ଯ୍ଯ ଶେଷ କଲେ

ଭାନୁଗଙ୍ଗ ପ୍ରେମ ଚିତ୍ତେ,

ମାତ୍ର ବାର ବର୍ଷ

ରାଜୁତି କରିଣ,

ହସ୍ତାନ୍ତର କଲେ

ବାମଣ୍ଡା ଶାସନ ।

ଓଡିଶା ସର୍କାର ହସ୍ତେ •••

ଶ୍ରୀ ଲକ୍ଷ୍ମଣ କୁମାର ବେହେରା (ଯତି)

କବି କୁଟୀର

ଦଣ୍ଡାସିଂହା, ବାରକୋଟ

ଦେବଗଡ( ଓଡିଶା )

ମୋ- ୦୯୬୬୮୨୪୨୭୨୦


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational