Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

Laxman Kumar Behera

Inspirational

2  

Laxman Kumar Behera

Inspirational

ମର୍ତ୍ତ୍ୟ ଭ୍ରମଣ

ମର୍ତ୍ତ୍ୟ ଭ୍ରମଣ

1 min
7.1K



ଷଡ ଋତୁର ଚକ୍ର ଭିତରେ,

କ୍ଷୁଦ୍ର କୀଟ ବଢଇ ହୁଙ୍କାରେ ।

କ୍ଷୀଣ ଜୀବନ ଉଇର

ପାତାଳ ପୁରୀ ତା' ବସା,

କୀଟର ମନ୍ଥର ଗତି

ମାଟି ବୋହିବା ତା' ପେଶା ।

କଲେଇ (ଝଡି ପୋକ) ରାଣୀକୁ ଘାରିଛି ନିଶା,

ମର୍ତ୍ତ୍ଯ ଭ୍ରମଣେ ରଖିଛି ଭରସା ।


ସୁଧା ପଞ୍ଚାମୃତ ସାଇତିଛି,

ନିତ୍ଯ ପାନ ସେହି କରୁଅଛି ।

ନଭେ ଖେଳଇ ବଉଦ

ଆସଇ ଯେବେ ବରଷା,

ଉଲ୍ଲସିତ ହୋଇ ଉଠେ

ଶୁଭ ପ୍ରଦାୟନୀ ରସା ।

କଲେଇ (ଝଡି ପୋକ) ରାଣୀକୁ ଘାରିଛି ନିଶା,

ମର୍ତ୍ତ୍ଯ ଭ୍ରମଣେ ରଖିଛି ଭରସା ।


ମନକୁ ଫୂର୍ତ୍ତୀ - ଦେହକୁ ଶୀତଳ,

ସୃଷ୍ଟି ଦର୍ଶନେ ଚଳେ ଚଞ୍ଚଳ ।

ଦେଖାଦିଏ ବିକର୍ତ୍ତନ

ଥମେ ଯେବେ ବରଷା,

ମର୍ତ୍ତ୍ଯର ଶୋଭା ଦର୍ଶନେ

ଉଡିବାକୁ ହୁଏ ଏଷା ।

କଲେଇ (ଝଡି ପୋକ) ରାଣୀକୁ ଘାରିଛି ନିଶା,

ମର୍ତ୍ତ୍ଯ ଭ୍ରମଣେ ରଖିଛି ଭରସା ।


ଚତୁର୍ଦ୍ଦିଗ ସେ କଲା ଭ୍ରମଣ,

ସର୍ବ ଜୀବ ତା'କୁ କଲେ ଭକ୍ଷଣ ।

ଭାବନା ତା' ରହିଗଲା

ରହିଗଲା ତା'ର ଆଶା,

କ୍ଷୁଦ୍ର ଜୀବ ଖାଦ୍ୟ ହେଲା

କ୍ଷଣେ ଘୋଟି ଆସେ ବର୍ଷା ।

କଲେଇ (ଝଡି ପୋକ) ରାଣୀକୁ ଘାରିଛି ନିଶା,

ମର୍ତ୍ତ୍ଯ ଭ୍ରମଣେ ରଖିଛି ଭରସା ।


କହୁ ଏ ଜଗତ କ'ଣ କଲା,

ସୃଷ୍ଟିରେ ତା'ର କି ଦୋଷ ଥିଲା ?

କି ବେଭାର ଆମେ କଲେ

ପ୍ରାଣୀ ବଧ ହେଲା ନିଶା,

ମୃତ୍ୟୁ ଜାଲେ ଆଗନ୍ତୁକକୁ

ପକାଇ ଦେଲେ ସହସା ।

କଲେଇ (ଝଡି ପୋକ) ରାଣୀକୁ ଘାରିଛି ନିଶା,

ମର୍ତ୍ତ୍ଯ ଭ୍ରମଣେ ରଖିଛି ଭରସା ।



ଶ୍ରୀ ଲକ୍ଷ୍ମଣ କୁମାର ବେହେରା (ଯତି)

କବି କୁଟୀର

ଦଣ୍ଡାସିଂହା,ବାରକୋଟ

ଦେବଗଡ (ଓଡିଶା)

ପିନ୍- ୭୬୮୧୦୮

ମୋ-୯୬୬୮୨୪୨୭୨୦


Rate this content
Log in