Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Abhakanta

Comedy

3  

Abhakanta

Comedy

ନବଦୃଷ୍ଟିଙ୍କୁ

ନବଦୃଷ୍ଟିଙ୍କୁ

1 min
6.8K


ନବଦୃଷ୍ଟିଙ୍କୁ

 

ଆଭାକାନ୍ତ ମହାନ୍ତି

 

ଆଧୁନିକେ, ଛନ୍ଦ ରୀତିରେ ଲିଖିତ

       ପୁରୁଣାକାଳିଆ ଚିନ୍ତନ,

ଅସହ୍ୟ ଲାଗଇ ଯା'କୁ, ଥାଏ କିରେ

       ତା ପାଶେ ସାହିତ୍ୟ ଚେତନ ?

 

ଆଧୁନିକ ବୋଲି ଅଜାଟା ଅସହ୍ୟ

       ଯୁକ୍ତିରେ ଯଦି କା' ରହିଲା,

ତାହାଙ୍କୁ ଆଦିଠୁଁ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଛନ୍ଦ

       ବିରକ୍ତିଆ ବୋଧ ହୋଇଲା ।

 

ଅଜା ଆଧୁନିକ ଥିଲେ ଦିନେ ତାଙ୍କ

       ଗୁରୁ-ଗୁରୁଜନ ପାଶରେ,

ତେବେ ସେ ଏପରି ପରମ୍ପରାଦ୍ରୋହୀ

       ନଥିଲେ ଅହଂର ବଶରେ ।

 

ସାହିତ୍ୟର ଛନ୍ଦବଦ୍ଧକୁ ‘କବିତା'

       ନାମିତ ଆଜିର ନୁହଇଁ,

ମନକୁ ଆତ୍ମାର ଆଖ୍ୟା ଦେଇଦେଲେ

       ତାହା କି ଉଚିତ ହୁଅଇ ?

 

ଆଧୁନିକତାରେ ସାହସ କି ନାହିଁ

       ସୃଜିବାକୁ ନବ ବଳୟ,

ଅଣ୍ଡା ଦେଲା ବୋଲି କୁଆ ବସା କେବେ

       ହେବ କି କୋଇଲି ଆଳୟ ?

 

‘ଜଗତେ କେବଳ’ କବିତାର ମୂଲ୍ୟ-

       ବୋଧ ସାହିତ୍ୟ କି ରଖିନି ?

ଆଖି ବୁଜି ଦୁଧ ପିଇଲେ ବିଲେଇ

       ଭାବେ ଯେମିତି କେ' ଦେଖିନି !

 

ପୁତ୍ରମୋହେ ପିତା ଅସହ୍ୟ ନୀତିଟା

       ଯାହାକୁ ଲାଗଇ ଉଚିତ,

ପିତୃହୃଦୟର ପରାକାଷ୍ଠାଠାରୁ

       ନିଶ୍ଚୟ ରୁହେ ସେ ବଞ୍ଚିତ ।

 

ଜଳ ସିଞ୍ଚନରେ ଜଳାଭାବ କିଛି

       ବିଜ୍ଞାନ ଦେଲେ ବି ଦୂରେଇ,

ସ୍ୱର୍ଣ୍ଣପ୍ରସୂ ମହୀ କରାଉ, ତେବେ ବି

       ବରଷା ନାମ କି ଧରଇ ?

 

ଅନ୍ଧକାର ପଛେ କବଳୁ ବିଜ୍ଞାନ

       ପ୍ରଗତିର ନବୀକରଣେ,

ମେଣ୍ଟାଉ ମାନବ ଇପ୍ସିତ ଲକ୍ଷ୍ୟକୁ

       ତୁଲ୍ୟ କି ତପନ କିରଣେ ?

 

ମାତୃସ୍ନେହ ଦାନେ ଯଶୋଦା ରଚିଲେ

       ଇତିହାସ ପୃଷ୍ଠା ପ୍ରବଳେ,

ଜନନୀ ଶବଦ ଦେବକୀଙ୍କ ପାଶେ

       ରହିଗଲା କିନ୍ତୁ ସବଳେ  ।

 

ଆକ୍ଷେପ ନୁହେଁ ଏ, ମୋ ବିଚାର ଲେଖେ

       ସାହିତ୍ୟାଙ୍ଗ ବୃଦ୍ଧି ଆଶାରେ,

ପରଶିଯାଉଟି ପାରଦର୍ଶିତାଟା

       ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତେ ପ୍ରଭୁତ୍ୱ ପେସାରେ  ।

 

ନବ-ଯୁଗେ ନବ-ଚିନ୍ତନରେ ନବ-

       ସୃଷ୍ଟି ଗଢୁ ନବ-ଦିଗନ୍ତ,

ପୁରୁଣାକୁ ଛାଡୁ, ପାରିବାପଣଟା

       ହେବ ପ୍ରତି ଛତ୍ରେ ସ୍ୱାଗତ  ।

 

ନୂଆସାହି, ବିଡ଼ାନାସୀ, କଟକ-୭୫୩୦୧୪

ଫୋନ୍-୯୦୪୦୦୦୩୧୦୧

*****


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Comedy