Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kamala Satpathy

Tragedy

3  

Kamala Satpathy

Tragedy

ନୀଳର ମାହାତ୍ମ୍ୟ

ନୀଳର ମାହାତ୍ମ୍ୟ

1 min
393



ନୀଳ ଆକାଶର ଶୋଭା ଅପରୂପ

ସୁନ୍ଦର ନୀଳ ସମୁଦ୍ର

ନୀଳ ନୀଳ ଆଖି, ମନ ଯାଏ ଲାଖି

ନୀଳର ମାହାତ୍ମ୍ୟ ବଡ ।

ନୀଳ ରଙ୍ଗ ଅଟେ ମନଛୁଆଁ ବଡ

ଶାନ୍ତି ମୈତ୍ରୀର ପ୍ରତୀକ

ନୀଳ ରଙ୍ଗ ପିନ୍ଧି ଆମରି ଖେଳାଳୀ

ରଖୁଛନ୍ତି ଜାତି ଟେକ ।

ସବୁ ନୀଳ କିନ୍ତୁ ମନ ନମୋହଇ

ଜାଣ କିଏ ମିଛ, ସତ

ଯେଉଁ ସିଡି ଆସେ ନୀଳ ରଙ୍ଗ ଧରି

ସାରଇ ମାନମହତ ।

ନୀଳ ଖାଲି ସିନା ନାମକୁ ମାତର

ନୀଳ ସେଠି କିଛି ନାହିଁ

ପ୍ରେମର ଜାଲରେ ଫସେଇ ପ୍ରେମିକ

ସର୍ବସ୍ୱ ଲୁଟି ନିଅଇ ।

ସେ ଜାଲରେ ଥରେ ପଡିଗଲେ ଧରା

ଖସେଇ ପାରିବ କିଏ

ବାପ ଭାଇ ବଂଶ କୁଟୁମ୍ୱର ନାଆଁ

ପଡିବ ଗାଆଁ ଦାଣ୍ଡରେ ।

ଶିକ୍ଷାର ନାଆଁରେ ଚାଲୁଛି ଯା’ ଏବେ

କହିବାକୁ ଲାଜି ମାଡେ

ଫରକ ପିନ୍ଧିବା ଛାଡିବା ପୂର୍ବରୁ

ପ୍ରେମର ନିଶାଟା ଘାରେ ।

ବିବାହ ପୂର୍ବରୁ ଯଉବନ ନିଶା

ଘାରୁଛି ଯେମନ୍ତେ ଏବେ

ତା’ର ପରିଣତି ବିଷ କି ଦଉଡି

ଅବା ଅଛି ନଈପଠେ ।

ବାପ ଭାଇଙ୍କର କଥା ଲାଗେ ବିଷ

ମିଠା ପ୍ରେମିକର କଥା

ସେକଥା ବଳରେ ଫସଇ ଯେ ଝିଅ

ଫଳ ତା’ର ହୁଏ ପିତା ।

ବିବାହ ପୂର୍ବରୁ ମେଣ୍ଟାଇବା ପାଇଁ

ପ୍ରବଳ ଶରୀର ଭୋକ

ନୀତି ଅନୀତିକୁ ଆଖି ବୁଜିଦେଇ

ଲୋଡୁଛନ୍ତି ସବୁ ସୁଖ ।

ସଂସ୍କାରର ଭୂତ ଅଟେ ବଡ ବୋଝ

କାନକୁ ଶୁଭୁନି ଭଲ

କେଉଁ ବେଦ ହେଇଯାଉଛି ଅଶୁଦ୍ଧ

ହୋଇଗଲେ ଟିକେ ଗେଲ ?

ସେ ଗେଲର ଫଳ ଏଡିକି ବିଷମ

ଉଡୋଉଛି ଆଖି ନିଦ

ରାତି ପାହିଗଲେ ହୋଇବ ପ୍ରଘଟ

ନଇଁବ ଝିଅର ମୁଣ୍ଡ ।

ଯାହା ଖେଳିଥିଲା ଲୁଚିଛପି କରି

ଗଡୁଛି ଦାଣ୍ଡରେ ଏବେ

ଲଜ୍ୟା ସରମର ଚିତା ଜଳେଇକି

କେମିତି ବଞ୍ଚିବ ସତେ !

ସଭିଏଁ ଜାଣିବା ପୂର୍ବରୁ ସଂସାର 

ଛାଡୁଛି ସେ ବାଧ୍ୟ ହୋଇ

ପ୍ରେମିକର ମିଠା କଥା ବୁଲେ ଏବେ

ନୀଳ ରଙ୍ଗ ସିଡି ହୋଇ !

-0-


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy