Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sujata Dash

Inspirational

3  

Sujata Dash

Inspirational

ଆତ୍ମବୃତାନ୍ତ

ଆତ୍ମବୃତାନ୍ତ

1 min
146


କଥା କୁହା ଗଛ ଟିଏ

ହେଲେ କହେ ମାପି ଚୁପି

କିଛି ପଚାରିଲେ ଫିକ କରି ହସିଦିଏ

ଡାଳରେ ତାର ପକ୍ଷୀର ଘର

ଘର ଭିତରଟି କେଡେ ସୁନ୍ଦର

ବସା କରିଥାଏ କୋରଡରେ ତାର

କୋଇଲି ଟିଏ

କୁହୁ ତାନରେ ମନ ମୋହିନିଏ

ଗଛରେ ଫୁଟିଛି ଅନେକ ଫୁଲ

ମହକେ ଚଉଦିଗ

କିଏ ଲଗାଇବ ତା'ର ମୂଲ??


ପତରରେ ଭରା ଶାଖା ପ୍ରଶାଖା

ପତ୍ର ଗହଳିରୁ କୁଆ କରେ କା'

"ପାହିଲାଣି ରାତି ହବ ସକାଳ

କାମ ଧନ୍ଦା ବେଳ ହେଇଗଲା

ବେଇଗି ଉଠ ଶେଜ ସୁପାତି

ଫେରିବାକୁ ଅଛି ଯଦି ସହଳ"

ସୁରୁଜ ପାଇଲାଣି ମଝି ଆକାଶରେ

ଥକା ମାରେ ଗଛ ତଳେ ବାଟୋଇ

ଟିକିଏ ଛାଇ ଆଶାରେ

ବୁଢା ଶଙ୍ଖାରିଟି ଗଛ ମୂଳେ ବସି

ପାକୁଆ ପାଟିରେ କରେ ପାକୁଳି

ପାନ ଖଣ୍ଡେ ଆଉ ଚୂନ ଧାପେ

ବୁନ୍ଦେ ସେଥିରେ ରାଉଳଗୁଣ୍ଡି

ସେଇଥିରେ ସିଏ ଖୁସି

ଦିନେ ପଚାରି ବସିଲା

"ଗଛ ରେ ଗଛ !


ରାଣ ଖା ... ନିୟମ ନେ

ସତ କଥାଟି କହିବୁ ଆଜି

ଦୁଃଖ ବୋଲି ତୋର କିଛି ନାହିଁ କିରେ

ସବୁ କଥାରେ ଯେ ଦେଉଛୁ ହସି ?"

ଗଛ କହିଲା "ବୁଝିଲ ସାନ୍ତେ !

ଭାବିଲେ ଦୁଃଖ ନ ଭାବିଲେ ନାହିଁ

ମହାପ୍ରୁଙ୍କ ଦୟାରୁ ଜୀବନଟିଏ ତ ପାଇଛି

କୁଟୁମ୍ବ ମେଳରେ ରହିଛି

କୁଆ କୋଇଲି କୁମ୍ଭାଟୁଆ 

ଆସର ଜମାନ୍ତି ନିତି

ଫୁଲ ମାନଙ୍କୁ ଚୁମିଯାନ୍ତି କେତେ ଜାତି ପ୍ରଜାପତି

ସୁରୁଜର ପ୍ରଥମ କିରଣ

ଊଚ୍ଚାଟ କରେ ମୋ ମନ

ଭରଇ ବୁକୁରେ ଆଶା ଓ ବିଶ୍ୱାସ

କାହାର ସାହାରା କାହାପାଇଁ ଛାଇ

ନିଜକୁ ଭୁଲି ମୁଁ ଝୁରେ ପର ପାଇଁ

ମତେ କଇଲାଣ କର ସାଆନ୍ତେ ଆଜି

ଚିର କାଳ ଥାଏ କୁଟୁମ୍ବଲାଗି

କେହି କେବେ ମୋତେ ନ କରୁ ପର

ହରାଭରା ସଦା ରହୁ ମୋ ସଂସାର

ନ ନିଭୁ ଓଠରୁ ମୋ ହସ ଟୋପାକ

ଏଇ ଥାଉ ପୁଞ୍ଜି ଜିଇବାଯାକ

ଚଉଦିଗେ ଉତ୍ସବ ଲାଗି ରହିଥାଉ ଏମିତି

ମହାପ୍ରଭୂଙ୍କ କତିରେ ଏତିକି ମାତ୍ର ବିନତି |"



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational