Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

UMA PATIL

Others

3  

UMA PATIL

Others

वृक्षांची थोरवी

वृक्षांची थोरवी

1 min
4.8K


फळे, फुले, पाने

देती आम्हां वृक्ष

या वृक्षांशिवाय

जीवन हे रूक्ष..... १


पाऊस पडतो

झाडांमुळे फक्त

वृक्ष तोडण्याची

बंदी करू सक्त..... २


वृक्ष सदा देई

घनदाट छाया

सर्व झाडांवर

चला करू माया..... ३


प्राणवायू शुद्ध

मिळतो जगाला

थोरवी वृक्षांची

सांगूया जनाला..... ४


वृक्ष थांबविती

जमीनीची धूप

साऱ्यांनी मिळून

झाडे लावू खूप..... ५


थोरवी झाडांची

गाते रोज 'उमा'

वृक्ष देवराया

चुकीला दे क्षमा..... ६


Rate this content
Log in