Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Samaa Hamaartic

Romance

3.3  

Samaa Hamaartic

Romance

प्रेमिका

प्रेमिका

1 min
835


तो एक अचल समुद्र 

ती एक चंचल निर्झरा

फक्त त्याच्यात  सामवणारी

 

तो एक प्रकाशित सूर्य 

ती एक शूद्र सूर्यफूल

नेहमी सूर्यमुखी असणारी

 

तो एक स्थितप्रज्ञ वृक्ष

ती एक प्रेमपाखरू

घरट्याचा हक्क मागणारी

 

तो एक जिद्दी पुष्कर

ती हि हट्टी भ्रमर

त्याच्या भोवती फिरणारी

 

तो एक बरसणारा पाऊस

ती एक चातक कन्या

प्रीतीजलासाठी तरसणारी

 

तो एक सर्वात असणारा

ती असूनही नसणारी

पण फक्त त्याचीच असणारी


Rate this content
Log in

More marathi poem from Samaa Hamaartic

Similar marathi poem from Romance