Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

मार दी तुझे पिचकारी,

मार दी तुझे पिचकारी,

1 min
274


मार दी तुझे पिचकारी,

कौन री, रँगी छबि यारी ?

   फूल -सी देह,-द्युति सारी,

   हल्की तूल-सी सँवारी,

   रेणुओं-मली सुकुमारी,

   कौन री, रँगी छबि वारी ?

मुसका दी, आभा ला दी,

उर-उर में गूँज उठा दी,

   फिर रही लाज की मारी,

   मौन री रँगी छबि प्यारी


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics