Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

घड़ी

घड़ी

1 min
414


घड़ी धर्म-जाति भेद नहीं करती 

जैसे इंसानों का बहता रक्त नहीं करता,

घड़ी शुभ दिशा-लक्ष्य पहुँचने को बताती 

समय-चक्र को ये सही पहचान बताती,

सुबह उठने की मीठी धुन सुनाती 

टिक-टिक थपकियों की लोरी सुनाती।


जन्म-मृत्यु के पलों को ये गिनाती 

प्यार के इजहार को इंतजार में दर्ज कराती,

जल-थल-नभ के ऊँचे सपने सजाती 

समय की असल में पहचान कराती,

हर कलाइयों को सुन्दर बनाती 

जीत-हार के फैसले सुनाती।


हाय, ये घड़ियाँ क्यों दिल धड़काती, 

बीती यादों को ये घड़ी-घड़ी सताती।


Rate this content
Log in