Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

(मुज़फ़्फ़रपुर बालिका गृह )

(मुज़फ़्फ़रपुर बालिका गृह )

1 min
6.9K


हालात-ए-मुल्क ऐसी हो जाएगी,

कभी सोचा न था ।

दरिंदगी इतनी बढ़ जाएगी,

कभी सोचा न था ।

हवस में लोग इस कदर अंधे हो जाएंगे,

छोटी बच्ची पहचानी न जाएगी,

कभी सोचा न था ।


बालिका गृह में भी बेटियाँ महफूज़ नहीं,

ऐसी जगह इज्ज़त लूटी जाएगी,

कभी सोचा न था ।


ऐ खुदा ! जमीं को जमींदोज़ कर दे

रूह मेरी इतनी कांप जाएगी,

कभी सोचा न था ।




Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy