Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

माँ

माँ

1 min
7.1K


माँ तुम साहस हो,

जिसको ले कर मैं गगन भेदती हूँ।

एक आशा की किरण जिसकी झलक पर

मैं करोड़ों सपने पिरोती हूँ।

तुम्हारी प्रेरणा , मेरा जीवन - लक्ष्य,

तुम्हारा सपना, मेरा जीवन - कर्तव्य।


तुम्हारी निराशा , एक पूर्णविराम,

तुम्हारा दर्द और वेदना ; गूढ़ निशप्रभ।


तुम्हारा उल्लास, जीवन आह्लाद।

तुम्हारी उदासी, मेरा अवसाद।


तुम्हीं सृजन तुम्हीं संहार,

मेरा विश्व - दर्शन, मेरा संसार।


तुम्हीं से पाया जीवन, संस्कार,

स्वीकार करो मेरा आभार !


Rate this content
Log in

More hindi poem from Saloni Sharma

Similar hindi poem from Drama