Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mohanjeet Kukreja

4.8  

Mohanjeet Kukreja

दीदार-ए-यार

दीदार-ए-यार

1 min
3.6K


धड़का था दिल जब ज़ोर से पहला प्यार ही तो नहीं था ?

रहता मुझको रात दिन उसका इंतज़ार ही तो नहीं था ?


ना बाग़ में लगता था दिल ना वीराने में क़रार आता था

आता था दिल को चैन जहाँ तेरादयार ही तो नहीं था ?


कोशिश कर ली लाख मगर लबों से कह ना पाए कभी

आँखों ने किया जो आँखों से वो इक़रार ही तो नहीं था ?


किसको ख़ुदा का ख़्याल था बुतख़ाने कब हम जाते थे,

फिर सजदों का मक़सद दीदार-ए-यार ही तो नहीं था ?


यूँ तो एक सुकून था दुनिया की कोई ना फ़िक़्र हमको,

बस अपने दिल पर ख़ुद को इख़्तियार ही तो नहीं था !


Rate this content
Log in