Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mohanjeet Kukreja

Abstract

5.0  

Mohanjeet Kukreja

Abstract

होली है...

होली है...

1 min
252


न ख़ुशी कोई ना उल्लास, मायूस से चेहरे हैं बस

न गुलाल में वो रंग बचा, ना गुजिया में कोई रस !


दिवाली पर प्रदुषण और होली पे पानी की दुहाई

ऐसी ज्ञान की गंगा के आगे, इंसान बेचारा बेबस !


मिलना-जुलना, ना भाईचारा, ना ही कोई लगाव

सोशल मीडिया पर व्यस्त हैं, बस छिड़ी है बहस !


त्यौहार कोई सा भी हो, जोश का होना लाज़िम है

सहमे हुए लोग हैं, डराता हुआ कोरोना वायरस !


कब तक तुम यूँ ही डरोगे, आख़िर जियोगे कब

वक़्त निकल रहा हाथों से, गुज़रते जाते हैं बरस !





Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract