Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

दिपावली

दिपावली

1 min
7.3K


दिप जैसे चमकते रहो तुम ...

पावन चरणों पर लीन होना !

वचन पूर्ति का ही आनंद लेना ...

लीन होकर आशीर्वादीत रहो सदा !

किंतु - परंतु से बधीत ना हो तुम ...

हाल -हवाल कभी न खोकर खुश रहना !


र्दिघ आयु तुम्हें मिले ...

कभी भी मायूस ना होना !

शुभ घड़ी जीवन में सदा रहे ...

भय मुक्त जीवन तुम्हें मिले !

कामना हर पुरी हो आपकी ...

मरहम बनके काम आये हम दुःख दर्द में ...

नाराज़ ना होना फूलों की तरह महकते रहो !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational