Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

इंसानियत ........

इंसानियत ........

1 min
7.2K


धर्म और जाति में अब तक बटे है लोग

पाखंड की तलवार से कितने कटे है लोग !

 

इंसानियत की बाते तो हर चौराहे होती है

दिल ही दिल में अपना ही धर्म रटे है लोग !

 

खुली आँखों से यहां सच दबाया जाता है

झूटी ही बातो को सच करने डटे है लोग !

 

तड़प रहा मरता कोई जान कौन बचाएगा

जाने क्यों गैर समझकर परे हटे है लोग !

 

देख तमाशा इंसानों का शशी हुवा हैरान

मानवता भुलाकर के खुदमें सिमटे है लोग !

******************

शशिकांत शांडिले (एकांत), नागपुर

मो.९९७५९९५४५०


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama