Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

अपना प्यारा हिंदुस्तान !

अपना प्यारा हिंदुस्तान !

1 min
14.1K


पेड़ लगाएँँ, हरियाली फैलाएँ,

देश की रखें ऊँँची शान,

आओ मिलके स्वच्छ बनाएँ

अपना प्यारा हिंदुस्तान !


इधर - उधर कचरा न फेंके,

साफ़ रखे अपना गली और मकान

आओ मिलके स्वच्छ बनाएँ

अपना प्यारा हिंदुस्तान !


अन्न और पानी ज़ाया न करे

हर चेहरे पे लाये मुस्कान

आओ मिलके स्वच्छ बनाएँ

अपना प्यारा हिंदुस्तान !


सत्य अहिंसा के साथ चले हम

आगे बढ़ाये गांधीजी का यह गुलिस्तान

आओ मिलके स्वच्छ बनाएँ

अपना प्यारा हिंदुस्तान !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama