Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bibha Madhawi

Abstract

5.0  

Bibha Madhawi

Abstract

माता के चरण तले

माता के चरण तले

1 min
290


माता के चरण तले, सारे सुख फ़ूले-फले,

श्रद्धावन्त लेके चले, असीम दुलार को।


पग में ही चारों धाम, देख प्रभु प्रात-शाम,

बिगड़ा बनेगा काम, हर दिन बार को।


सेवा का मिलेगा फल, आयु, विद्या, यश, बल,

मां की कृपा से हो भल, भूल न ये सार को।


जग में उतार दिया, दुनिया का प्यार दिया,

सारा सुख वार दिया, निज सुकुमार को।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract