Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mohanjeet Kukreja

Drama

4.3  

Mohanjeet Kukreja

Drama

निराशावादी पहलू

निराशावादी पहलू

1 min
621


कुछ देखी-सुनी घटनाएँ

और कुछ घटी हुईं…

मूलतः मेरे ही साथ।


कुछ संवेदनाएँ,

चन्द अनुभूतियाँ,

और कुछेक

कटु-मधुर अनुभव,


बाध्य किया करते हैं

कुछ लिखने को !

और शायद

सिर्फ़ लिखने के लिए

कभी नहीं लिखा मैंने…


इसीलिए अगर

निराशावादी पहलू

या फिर कोई नाकामी

झलक उठे कभी

मेरी रचनाओं में

तो मेरा क्या दोष ?


लोगों की शिकायतों से,

उनकी तीखी बातों से

तंग आकर... घबराकर,

क्या छोड़ दूँ लिखना..?






Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama