Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

गज़ल

गज़ल

1 min
687


तुमको फिर अब मैं मनाऊँ कैसे,

पुराने वो लम्हे फिर लाऊँ कैसे !


अरसो का साथ हुआ करता था,

अब तनहा अकेला रह पाऊँ कैसे !


वस्ल-ए-दिल अपना होगा की नहीं,

झूठा दिलासा ख़ुद को दिलाऊँ कैसे !


ज़िंदा ये यादें अगर रह भी गयी तो,

महरूम फिर इनको अब बनाऊँ कैसे !


ज़ुल्म ये कैसा ढा दिया क़िस्मत ने,

बे-खुदी के क़िस्से अब सुनाऊँ कैसे !


अब तो मुकद्दर भी संग नहीं 'सफ़र',

उनको वापस क़रीब फिर बुलाऊँ कैसे !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama