Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

क़िस्सा कुर्सी का

क़िस्सा कुर्सी का

1 min
455


कुर्सी कुर्सी कहत कहत,

जग उधराया जाए,

जाके हाथ ना आवे कुर्सी,

तै सारी जुगत भिड़ाए !


नेता हो या आम आदमी,

कुर्सी सभी को भाए,

कुर्सी की शान के आगे,

सब कुछ फीका होए !


कुर्सी से, हर कोई चाहे

फेविकोल बोंडिंग,

बंधन कभी ना छूटे, 

साम , दाम , दंड, भेद,

सब उपाय हैं छोटे !


हम को भी मिल गई कुर्सी,

हम बैठे इतराये, 

आप सभी की दुआ चाहिये,

कि कुर्सी हाथ से न जाये !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama