Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Zeenat Ahsaan

Others

5.0  

Zeenat Ahsaan

Others

माँ

माँ

1 min
7.1K


           

दिलो में प्यार के गूंचे खिलाये तूने माँ ।

हमारे हौसले अक्सर बढ़ाये तूने माँ।। 

    

सफर हयात का दुश्वार  हो गया जिसदम।

हमारी राह से कांटे हटाये तूने माँ।।

           

कभी जो आँख मेरी नम हुईं किसी ग़म से ।

हंसी के फुल हमेशा खिलाये तूने माँ ।।

             

उठाये तूने हमेशा मुसीबतों के पहाड़।

कभी न आँख से आंसू बहाये तूने माँ ।।

          

घिरी है जब भी अंधेरों में ये तेरी "ज़ीनत"।

तो मेरी राह में दीपक जलाये तूने माँ ।।

       

*दुश्वर- मुश्किल

*हयात- ज़िन्दगी

 


Rate this content
Log in

More hindi poem from Zeenat Ahsaan