Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Salil Saroj

Drama

3  

Salil Saroj

Drama

सुना है कि आप लड़ते बहुत हैं

सुना है कि आप लड़ते बहुत हैं

1 min
152


सुना है कि आप लड़ते बहुत हैं

शायद बातचीत से डरते बहुत हैं।


मन्दिर-मस्जिद की आड़ लेकर

मासूमों पर जुल्म करते बहुत हैं।


देशभक्त आपके अलावे और भी हैं

ऐसा कहें तो आप बिगड़ते बहुत हैं।


रस्मों-रिवाज़ की नसें काट कर

आप चन्दन रोज रगड़ते बहुत हैं।


जो कलंक मिट गई थी इस माटी से

आप उस जात-पात पे अकड़ते बहुत हैं।


कोई जो पूछ ले समृद्ध इतिहास आपका

फिर अपनी हर बात से मुकरते बहुत हैं।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama