Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shashi Mehra

Inspirational

3  

Shashi Mehra

Inspirational

शोर ए दिल

शोर ए दिल

1 min
6.9K


नाख़ुदा गर मिला नहीं होता ।

जो हुआ है, हुआ नहीं होता ।।

आज मन्ज़िल पे हम नहीं होते ।

गर भरोसा किया नहीं होता ।।

ये कहा हो चुका है सच साबित ।

हौसला हो तो क्या नहीं होता ।।

हसरतों को न जो बढ़ा लेता ।

आदमी ग़मज़दा नहीं होता ।।

मुश्किलें उसके पेश आतीं हैं ।

जिसको ख़ौफ़े ख़ुदा नहीं होता ।।

कोई विरला ही फानी दुनिया में ।

इश्क़ में मुब्तला नहीं होता ।।

हो चुका है 'शशी' यकीं सबको ।

झूठ तेरा कहा नहीं होता ।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational