Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anshu Shri Saxena

Inspirational

3  

Anshu Shri Saxena

Inspirational

उड़ान

उड़ान

1 min
238


अब ज़ंजीरों में जकड़ी नहीं, 

न ही बेड़ियों में क़ैद हूँ मैं !


उन्मुक्त हवा के झोंके की तरह ,

आज़ाद ख़्याल इंसान हूँ मैं !


अब कोमल, अबला या कमज़ोर नहीं, 

लोहे से मज़बूत इरादों वाली , 

नारी शक्ति की पहचान हूँ मैं !


दूर तक फैले नीले आसमाँ में, 

उड़ते पंछी की मुक्त परवाज़ हूँ मैं !


ऊँचे फ़लक पर है बसेरा मेरा , 

नये हौसलों से भरी उड़ान हूँ मैं !


Rate this content
Log in