Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sadhana Mishra samishra

Inspirational

2  

Sadhana Mishra samishra

Inspirational

सत्यलेखन

सत्यलेखन

1 min
426


निर्भीक और सत्य लेखन,

अब अतीत की बात हुई !

सत्य कहा तो निश्चित ही,

लेखक को कारावास हुई !


सब कहो पर सत्य नहीं,

ठकुर सुहाती कहते रहो !

आया देखो कैसा जमाना,

सच्चाई की अब कदर नहीं !


कबीर रहीम लिखें कैसे,

सत्य अब चुभता है बहुत !

चिंतक बैठा सिर धुनता,

झूठ ही झूठ में जियें कैसे ?


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational