Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chetan Gondalia

Inspirational

3.6  

Chetan Gondalia

Inspirational

तो क्या ?

तो क्या ?

1 min
362


तूफ़ान बीता भगा थका हारा हम से,

आशियाँ उजाड़ जाये भी तो क्या ?


हौंसले तो कतई नहीं मिटेंगे,

बार-बार वह पलट के आए भी तो क्या?


वह अपनी सारी चपलताएँ- विध्वंशकताएँ

सारी अनिष्टताएँ आज़माए भी तो क्या?


सृजन मेरा धर्म है, ध्वंस उसका,

हमारे टक्कर गर कांटे की न हो,

तो मज़ा ही क्या?

उठ जाग चुके है, फ़तेह करेंगे,

पथरीला सफ़र अनंत है तो क्या?


उस पर रोशनी दे, बुला रहा सूरज,

गहन-तिमिर कुछ पल घेर भी ले तो क्या?


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational