Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Hemisha Shah

Abstract

3  

Hemisha Shah

Abstract

इंसान और जानवर

इंसान और जानवर

1 min
496


जानवरों से आदिमानव

और आदिमानव से हम 

कहने को तो हम इंसान बन बैठें..

पर क्या सच मैं हम इंसान हो सके ? 


जंगल ही हमारे जीवन था 

फिर क्यूँ जंगल ही काट बैठें ?

पर क्या सच मैं हम इंसान हो सके ? 


पंखी और जानवर ही हमारे साथी थे 

फिर क्यूँ आज हम उनको ही मार बैठे ? 

पर क्या हम जानवरो को ख़ुशी दे सके  

अब बोलो क्या हम सच मैं इंसान हो सके ? 


आज इंसान ही इंसान से लड़ बैठे 

क्या सच मैं हम इंसान हो सके ? 


Rate this content
Log in