Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chetan Gondalia

Abstract

5.0  

Chetan Gondalia

Abstract

एक तूलिका - थोड़े रंग

एक तूलिका - थोड़े रंग

1 min
263





एक तूलिका है -थोड़े थोड़े है रंग,

ये लिये मैंने कागज़, -भरे रंग ।


नभ खिंचा उसमें मैंने निल-रंग,

और उसमें बादल लिए श्वेत-रंग ।


झूलते वृक्ष-गण में हरित-रंग,

दूर सूर्याश्मी खिले पित्त-रंग ।


सुरम्य ये चित्र में कैसे रखूं मनु-अंग !?

विनाश, घृणा हरदम चाहे जो जंग ..!


कल्पना से ही काँपे निज अंग-अंग ,

छूटे तुली, हाथ काँपे, बिखरे सब रंग ।

    



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract