Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kavi Vijay Kumar Vidrohi

Others Romance

4  

Kavi Vijay Kumar Vidrohi

Others Romance

प्रेमक्षुधा

प्रेमक्षुधा

1 min
14.2K


 

प्रीत संग नवजीवन कलरव

कसमस सौरभ प्रेम विभव

झिम रिमझिम उन्मद कानन

आ प्राणपवन महकाती जा

आजा, आ, अब, आ भी जा

 

पल पल अविकल सरस भाव

ज्यों शीतज्वार से तर अलाव

उपवन चेतन कर नय भर दे

तू छनन छनन मदमाती जा

आजा, आ, अब, आ भी जा

 

मधुबेला कर दे मुक्तपाश

है शशिप्रभा उन्मन उदास

जुल्फ़ खोल आदेश थमा

ये मेघमाल सरकाती जा

आजा, आ, अब, आ भी जा

 

चिरवियोग पतझड़ जीवन

आयुताप शापित तन-मन

निज यौवनघट की मधुर धार

इस जीवन में बरसाती जा

आजा, आ, अब, आ भी जा

 

- ओजकवि विजय कुमार विद्रोही

 

 

 


Rate this content
Log in