Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ajay Amitabh Suman

Drama

2  

Ajay Amitabh Suman

Drama

आदमियत के रास्ते

आदमियत के रास्ते

1 min
359


जाके कोई क्या पूछे भी आदमियत के रास्ते,

क्या पता किन किन हालातों से गुजरता आदमी।

चुने किसको हसरतों जरूरतों के दरमियाँ,

एक को कसता है तो दूजे से पिसता आदमी।


चलता नहीं जोर खुद की आदतों पे आदमी का,

कसने की पुरजोर कोशिश पर बिखरता आदमी।

गलतियाँ करना है फितरत करता है आदतन,

और सबक ये सीखना कि दुहराता है आदमी।


मानता है ख्वाब दुनिया जानता है ख्वाब दुनिया,

पर अधूरी ख्वाहिशों का ख्वाब करता आदमी।

"अमिताभ"इसकी हसरतों की क्या बताऊँ दास्ताँ,

आग में जल खाक बनकर राख रखता आदमी।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama